Dobry den,
chtel jsem se zeptat na prubeh proudu mereny kapacitni sondou na kabliku zapalovaci
svicky CZ 175 6V baterie. Pri vysokych otackach jsem meril pomerne husty les pulsu,
ktery vsak pri ubirani soupatka v kritickem okamziku uplne ustal, myslel jsem ze vzhledem
k otackam motoru se bude hustota pulsu menit? Tady vsak na vysoke otacky motor bezi
a pulsy snimam, jakmile uberu, pulsy zmizy a motor chcipne. Kondik na kladivku jsem
vymenil, indukcni civku nikoliv, prubeh napajeni indukcni civky jsem zatim nemeril, je
pricinou zavada na elektrice? Nebo je to zpusobeny privodem paliva do motoru?
Dekuju za nazor.
To je dost divná otázka. Pokud nejsou jako první pulzy a motor se točí ještě setrvačností pak je to výpadkem elektřiny... _________________ Internet - metla lidstva
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6778 Bydliště: Praha
Zaslal: čt duben 04 2024, 11:27 Předmět:
A jak motor nastartuješ, pokud by to nepálilo v nízkých otáčkách? Normálně se prostě vyšroubuje svíčka a ověří se, že při startování hází viditelnou jiskru. Což máš určitě v pořádku, protože jinak bys opravdu nemohl nastartovat. Ověřit osciloskopem, jestli zapalování nevynechává, je jistě správně, frekvence jisker se samozřejmě s otáčkami mění. _________________ Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
je pricinou zavada na elektrice? Nebo je to zpusobeny privodem paliva do motoru?
Dekuju za nazor.
Zavření plynové rukojeti nemůže způsobit změnu elektrické funkce zapalování - z toho musíš vycházet.
Jev je možné vysvětlit tak, že při nedokonalém spalování směsi (špatná funkce karburace, příliš bohatá směs/malá energie jiskry) dojde při zavření šoupátka k "uhašení" jiskry nespálenou směsí benzínu a oleje, která na elektrodách svíčky představuje elektrický svod/zkrat. To se projeví i poklesem/ztrátou impulzů kapacitní sondy, zvláště, pokud je energie jiskry příliš malá.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19978 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: čt duben 04 2024, 13:31 Předmět:
Ještě to chce dodat: odpor zapalovacího kabelu (uhlíkové mívají 5-15 kΩ/metr, měděné v běžné délce mají odpor limitující k nule). Už jsem se u dvoutaktu potkal s kabelem, v němž chybělo pár milimetrů jádra, studený motor normálně chytil, ale přechlastaný ohřátý se nesměl nechat spadnout do volnoběhu, jinak chcípl.
Měl jsem tehdy v Traboši AM rádio, které to rušilo, a to i po výměně svíček za R-kové (tedy s vestavěným odrušovacím odporem), jen frekvence rušení byla slyšitelně poloviční.
Motorka CZ 175 typ 477/7 se kdysi projevovala podobně při jízdě. Měl jsem slabou baterku a vadný regulátor nabíjení. Když jsem dojížděl třeba k hlavní silnici a stáhnul jsem plyn, motor chcípnul. Příčina byla v tom, že když motor jel na volnoběh, dynamo nedobíjelo, zapalování jelo na baterku a ta když bylo povinné svícení i za dne nestačila napájet hlavní světlo i zapalování. "Vyřešil" jsem to tak, že jsem namontoval nějaké relé z trabanta co když napětí na dynamu kleslo, hlavni světlo se odpojilo, motorka svítila jen obrysovými světly a to ta baterka se zapalováním ještě utáhla. _________________ Ve strojovně je voda a na palubě se tančí.
Podľa posledného príspevku usudzujem, že motorka beží len na dynamo a to dáva napätie iba pri vyšších otáčkach. Treba skúsiť vymeniť baterku skôr, ako si to všetko rozšteluješ.
pomohla vymena baterie a hlavne byla znecistena nadrz, zkouseli jsme poradne
procistit, protoze na nahradni nadrzku s benzinem motorka sla sestelovat pekne,
ty stare nadrze budou asi hlavni problem s palivem, protoze to zanasi karburator
a uzaviraci kohout se sitkem, dobijeni jsem meril, a to je urcite dobry, problem byla
baterka. moc diky za informace
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33048 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po květen 06 2024, 16:08 Předmět:
Velký problémy s sebou přináší míchání babišbiosraček do ropnejch paliv - v případě benzínu jde o etanol C₂H₅OH, kterej na sebe přirozeně chemicky váže vlhkost ze vzduchu, tou se oxiduje a mění se na kyselinu octovou, která s dalšíma produktama oxidace způsobuje chemický poškození kovů i plastů, který přicházejí do kontaktu s palivem. Moderní benzín se prostě kazí daleko rychlejc než dřív, kdy se do něj babišbiosračky nemusely přidávat. Jde hlavně o problémy u motorek, který jsou přes zimu odstavený a benzín leží ladem, oxiduje a na jaře pak nemá požadovaný vlastnosti. Auta jezdící přes celou zimu ten problém neznají, protože se nádrže průběžně vyprazdňujou a zase dolívají čerstvým palivem. Ale veteránisti, co víc parkujou v garáži než jezdí, ten problém už poznali taky. Někdo doporučuje odstavovat motorku s úplně nalitou nádrží, aby nad hladinou benzínu byla co nejmenší vzduchová bublina, jiný názory doporučujou na zimu před odstavením naplnit nádrž "stooktanem" neboli benzínem, do kterýho se (zatím) nedává babišbiosračka - a další doporučujou palivovou soustavu pro jistotu úplně vyprázdnit, aby se v ní nemělo co zkazit. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33048 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út květen 07 2024, 13:27 Předmět:
Jenomže zesračkovatění kontaminovanýho benálu a zalepení trysek a sítek v karbci to nezabrání ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jan 06, 2017 Příspěvky: 143 Bydliště: Litovelsko
Zaslal: st květen 08 2024, 17:48 Předmět:
To mám velkou kliku, že moje sekačka, sekací traktůrek, křovinořez, řetězová pila a dvě elektrocentrály o tom neví, že by s třičtvrtě roku nebo ještě starším benzínem neměly jít nastartovat (liju do nich normální natural a chytají na drc), hlavně jim musím zamezit v přístupu na internet, aby se to náhodou nedověděly.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.