U silničních návěstidel se měří KOMBINOVANÁ barva - tedy ta na výstupu včetně barevných krytů. Neudává se ve vlnové délce ale ve výsečích CIE1931 diagramu.
Že si to ty, tak ti přihodím i hrubý přepočet RED 613-631nm, YEL 585-597nm, GRN 495-508nm
Výrobci to dělají tak, že vyrábí vagony ledek a z nich pak třídí dle parametrů do jednotlivých BINů. Těch bývá cca 5 a ty potřebuješ jenom jeden z nich, aby ses vešel při zkouškách. Takže jich budeš muset vzít desetitisíce a mít kamarády, aby se s tebou vůbec někdo bavil
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32377 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po květen 27 2024, 11:07 Předmět:
Murislav napsal(a):
...
U silničních návěstidel se měří KOMBINOVANÁ barva - tedy ta na výstupu včetně barevných krytů. Neudává se ve vlnové délce ale ve výsečích CIE1931 diagramu.
...
Co potkávám poslední roky na silnicích takový ty "portable" semtamfóry, používaný hlavně silničářema nebo stavebníma firmama pro vyřešení problému kyvadlovýho řízení dopravy přes omezenej úsek, tak tam žádný barevný kryty nejsou a světlo tvoří jen černá deska s vyčuhujícíma čirýma "čepičkama" přibližně Ø5mm LEDek - samozřejmě s čipama vyzařujícíma příslušnou barvu. Proti starejm žárovkovejm je u nich zřetelně omezenej pozorovací úhel, ze kterýho je vidět, jestli vůbec svítí - protože samotný čipy LEDek jsou utopený pod tu desku kryjící DPS a samotný ty pouzdra mají jen omezenej vyzařovací úhel, protože to kvůli tabulkově lepšímu světelnýmu toku nejsou rozptylky ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Fotometrické parametry se měří až na návěstidle potažmo jeho vložce. Před sebou má ledka totiž celou optickou soustavu.. V podstatě nikoho nezajmá co je vevnitř, i kdyby tam běhal křeček v kleci, pokud to splní parametr při zkouškách a každý rok v náhodném výběru z výrobních šarží, aby sis udržel "homologaci".
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32377 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po květen 27 2024, 16:28 Předmět:
Dokážeš pochopit, že menší svítivost jedný LEDky se dá v ploše světla na semaforu vykompenzovat tím, že se jich namontuje větší počet - a zářivej výkon celku se pak jednoduše posčítá, takže jde použít teoreticky jen jedna vysokoextravýkonná LEDka stejně jako 100ks daleko míň svítících? _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
jakékoli NEsmd ledky snad nikdo nepoužívá.. s dobře navrženou optikou to vysvítí DVA AŽ TŘI kusy ledek Osram, na které sem tu dával link. Podle toho jak si kdo troufá tomu nastavit životnost, chlazenení a barvu.. protože s proudem se posouvá barva, teplota jde nahoru, životnost dolu a tak podobně..
To jak svítí přední sekundární optika v ploše je sice jedním z hodnocených parametrů při rozložení svítivosti a poměrů nejsvětlejšího a nejtmavšího místa, ale podstatné je, jak to svítí v deseti metrch ve všech požadovaných úhlech, kterých je hodně..
Jenom tak pro informaci nezainteresovaným - v deseti+ metrech návěstidlo svítí a měří se obdelníkovým obrazcem a ten začíná od nulové osy směrem dolů. Tedy jinak řešeno od středové osy návěstidla nemusí svítit nahoru "ani stupeň".. Akoráte by to snižovalo jeho optickou účinnost a tím zvyšovalo příákon, na který se dneska hraje.
To, co běžná žárovkolampa vysvítí na 100W žárovce dneska hrne trojice ledek s příkonem cca 2W. Jsou blázni typu Siemens, kteří do návěstidel prdnou jenom dvě ledky a hrnou je na 100% katalogového výkonu.. Nedávo to bylo rozumnou rezervou 6 ledek s příkonem kolem 4-6W
Dneska už frčí tři ledky, které na sobě mají primární optiku, která směruje veškerý světelný tok pouze a jenom na fresnelovu čočku vepředu.
Ta "srovná" paprsek přímo před sebe a před ní je sekundární optika, která má zezadu stovky až tisíce malých čoček, které mají za úkol jednak rozsvítit předek "lampy" aby z blízka bylo vidno, že to svítí a hlavně vytvořit požadovaný obdelníkový pattern v prostoru..
PS: Bavíme se o silničních návěstidlech pro řízení dopravy - legální křižovatky. Ne blikátka, co mají stavební firmy s baterkama na cestě.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32377 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po květen 27 2024, 17:38 Předmět:
LEDkovej stabilní = trvale umístěnej semtamfór jsem zatím ještě neviděl - respektive o tom aspoň nevím, to co popisuju já, nejsou žádný "blikátka", jak se to snaží označovat Murislav, ale regulérní pro řízení dopravy homologovaný PŘENOSNÝ systémy, který musejí právě proto, že se používají k řízení dopravy NEJEN NA STÁTEM VLASTNĚNEJCH POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH v dočasnejch omezeních, mít garantovanou a ouředně certifikovanou nejen svítivost, ale i spolehlivost - a v těch jsem doposud nic jinýho, než (dřív) žárovky na 12V krytý rastrovaným barevným sklem nebo (v současnosti) černej kruhovej terč vyplněnej několika desítkama kusů klasickejch THD 5mm LEDek svítících v příslušný barvě (a kvůli klimatický odolnosti krytej čirou tabulí (??)Lexanu(??) nebo podobnýho průhlednýho materiálu) nepotkal. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jan 19, 2005 Příspěvky: 3394 Bydliště: Haná / N.J.
Zaslal: po květen 27 2024, 20:16 Předmět:
samponek napsal(a):
Ještě jinak, u dopravního značení se zpravidla používají ledky typu
AlGaAs nebo GaAsP nebo AlGainP nebo GaP
( platí pouze jedna z nich)
Většinou najdeš u signálových s "pěkným" spekrem - tedy úzkou spektrální čárou AlInGaP. U těch, kde jde o intenzitu a stabilitu přes teplotu AlInGaN (konverze vhodným fosforem s modrým čipem).
Ty konvertované jsou dnes už i pro opačnou část spektra - tedy červená (spíše oranžovo červená cca 612nm-620nm).
Založen: Feb 08, 2010 Příspěvky: 506 Bydliště: Dolní Cerekev, Česko (Czechia)
Zaslal: út květen 28 2024, 7:46 Předmět:
EKKAR napsal(a):
LEDkovej stabilní = trvale umístěnej semtamfór jsem zatím ještě neviděl - respektive o tom aspoň nevím...
Tak se na ně přijeď podívat do Jihlavy.
Jinak jsem tedy žil v přesvědčení, že se ledkový semafory už nějaký čas používají a že to není nějaká čerstvá novinka. Za ledkový jsem považoval semafory s takovou divnou, pro mně neobvyklou zelenou barvou.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.