Zaslal: po červen 17 2024, 12:29 Předmět: Výroba kompletního svazku
Tak vás tu zdravím.
Z různých nedůležitých důvodů jsem se rozhodl pro výrobu novýho svazku do auta (stará Toyota Land Cruiser). Jinou možnost nemám
Výhodou je, že potřebuju úplný minimum; startování, nabíjení, svícení, troubení, topení, stěrače, ostřikovače. Okýnka, zámky, zrcátka, uzávěrky, všechno manuální bez elektriky. Místa je tam všude habaděj. V příloze přihazuju PDF jak jsem to dočmáral. Na malůvce vlevo předek auta, vpravo zadek. Zhruba takhle povedou svazky; pokud by malůvka zůstala bez změny, jen doměřím délky a můžu stříhat (až rozmyslím jak budou konektory). Pojistky jsou tam jen tak nastřílený vod voka, to chce ještě pořádně dopočítat.
Všechny spínače spolu s celou palubkou a všema budíkama zmizí; mám vyřezanej naohýbanej alu plech, kam vyřežu díry na nový budíky od VDO (nakoupený - ale tam není moc co řešit, to jsou jen signální dráty ty jsem ani nemaloval a budou odděleně od hlavního svazku). Originál multispínač od světel a stěračů půjde pryč, místo toho 2 přepínače ze zetoru na stěrače/ostřik, a multipřepínač z tatry na blinkry, dálku a klakson (sedí na originál tyč volantu). Z klíčku plánuju akorát ponechat (už funkční) startování. Vše ostatní -- zapalování (IGN), doplňkový (ACC), světla, mlha budou normální páčkový přepínače, žhavení na knoflík. Topení je manuální, takže jen ovládání rychlosti větráku, půjde přes originální přepínač ale ovládaný pak přes PWM (to mi radili veteránisti, že to je stokrát lepší než se srát s odporama).
Baterky ponechám dvě, jedna bude čistě na startování a druhá na ostatní věci, nabíjený přes oddělovač. Zápornej pól bude taženej vždy po drátě (ne po kastli).
Veškerý dráty povedou řidičovi pod nohy, kde bude krabica se svorkama, reletama. Pojistky přemejšlím že tam buď budou taky, a nebo zapojím do původní krabičky pod volant.
Potřeboval bych prostě nějakou oponenturu.. co je vyloženě mimo a kde budou problémy. Tloušťky drátů nějak dopočítám -- konektory jsem našel jako ideální řada HDSCS protože maj celkem šikovný kombinace velikostí pinů tlouštěk drátů (např 4x 2.8mm a 6x 1.5mm v jednom konektoru) a nestojí milion. Mám na to cca 2 měsíce
Dráty místo barev mi poradil kamoš koupit vícežilovej kábl s 18 až 25 žílama který jsou číslovaný (maj různý tloušťky, 1 / 1.5 / 2.5 mm2), rozebrat na vodiče a jednotlivý použít, takže se v tom i později půjde vyznat místo 25 různých barev..
Nejspíš to ještě trochu zjednoduším
- vyhodím relata u předních světel a dám je ke zbytku do hlavní krabičky.
- přemejšlím, zda je dobrej nápad nadpojovat dráty na konektorech tak, jak je malované; snažím se to co nejvíc zjednodušít ať tech drátů je minimum, spíš je třeba dám tlustší
- to samý přemýšlím se zeměním, třeba přední světla asi budou jednodušší zemnit přímo na baterku
Děkuju za jakýkoli postřehy.. například ještě nevím, jak ten celej ,,rozvaděč'' poskládat, aby nestál milion a aby to zároveň mělo nějakou štábní kulturu, představuju si nějakou desku s paticema pro relata a pojistky, zespoda nějak můstky a dráty, celý to zabalit do nějakýho nehořlavýho plastu kterej půjde ideálně bez nářadí otevřít .. nevím. Samozřejmě nejsem elektrikář, takže je dost možný, že je tam někde úplná bejkárna..
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33047 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po červen 17 2024, 17:31 Předmět:
Moje rada zní - NEDÁVEJ POJISTKY A RELATA ŘIDIČOVI POD NOHY. Dej je klidně ke spolujezdcovi, ale u řidiče budeš mít pedály a kolem nich budeš mít honičku procpávat ruce při jakýmkoliv pokusu o opravu. A utěsnění udělej s pořádnýma odtokovýma dírama na spodku. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
ad umístění, mám pro to víc důvodů; jednak je to automat, takže spojky niet; jednak je tam originál krabička s reletama, takže prostupy skrz prsa (na druhý straně bych musel vrtat nebo to táhnout pod palubkou doleva), taky to nebude vyloženě pod nohama ale na levé stěně A sloupku, pod palubkou je tam mraky místa. Krabička 20x20x8 nebo něco tam zmizí jak nic.. spíš mě teda trochu vyděsil Yarda1, to abych se to snažil spíš někam schovat, než aby to bylo dobře přístupný. Asi na krabičku nechám vypálit značku tojota a nějaký číslo dílu a bude pokoj. Ještě bych to mohl nacpat pod kapotu na místo původní rozvodny s většíma pojistkama, ale tomu sem se chtěl vyhnout skrz prach a bordel.
Zamotat sem to plánoval do nařízlejch černejch husích krků, ať ty kábly nejsou uplně natěsno u sebe kvuli eventuelnim pozdějším úpravám. Nebo je to kravina?
Seběhnout se to mohlo. Já jsem zažil, že rodiče měli wartburga, měli havárku co se tam musel měnit nějaký díl s výrobním číslem. To bylo ještě hodně dlouho před tím než nějaké technické kontroly začaly. Když pak začaly, wartburg nějak procházel a nikoho nezajímalo, že to číslo tam chybí. Až jednou někdo pečlivý si toho všimnul.
Doklady o opravě už vzal čas, vyřešilo se to, že na úřadu mi bylo přidělené nějaké úřední číslo, zapsali nám to do techničáku a nějaký učeň v servisu to číslo na ten vyměněný díl nabouchal.
Takže to asi závisí na tom jestli to bude kontrolovat někdo pečlivý nebo někdo kdo má hlad a spěchá na oběd.
Já to už dlouho řeším tak, že dám auto do servisu aby mi ho připravili na technickou kontrolu a skrz STK protáhli. Za ty klidné nervy mi těch pár peněz navíc stojí. _________________ Ve strojovně je voda a na palubě se tančí.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6815 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: út červen 18 2024, 10:36 Předmět:
Pokud to byl kritik STK jak píše, nemá tam jezdit bez známého Jinak neskutečný. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33047 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út červen 18 2024, 10:42 Předmět:
STK jsou jeden státem podporovanej bordel. Drobka mám od začátku prasince 2009. Je N1, po koupi v bazaru jako zabavenej lízák jsem s ním před převodem na sebe musel na místní STK k provedení evidenční kontroly. A až po dalších X letech jsem zjistil, že na B sloupku u spolujezdce je nalepenej štítek, určující váhy na nápravy, nosnost a váhu přívěsu - ODLIŠNEJ OD ÚDAJŮ VE VELKÝM TECHNIČÁKU. Drobek mezitím absolvoval několik kontrol v řádnejch termínech a taky třeba výměnu RZ, protože mi tu původní přední nějaký kurwy cikánský ukradly - ale za celou dobu nikdo ze státem pověřenejch a náma placenejch nezjistil, že velkej TP je na M1, ale malej i auto v reálu je N1 s jinýma hmotnostma ... Zavinil to škrabák, kterej Škofinu po zabavení auta vystavoval duplikát TP. Ale postihnout za to chtěli mne - ptám se PROČ??? A to samý, jak auto přelezlo 10 let věku - to bylo najednou na STKčku závad - který mi ale zarytě nikdo nechtěl konkrétně ukázat - nebo který byly evidentně vycucaný z prstu - jako nevyhovující barva světla, i když žárovky jsou homologovaný s E8, nebo "volný šrouby na nosným rámu vozidla" - když auto má samonosnou kastli atd atd ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
když jsem si tak četl ten úvodní tak mě nenapadlo, že dotyčný s tím bude chtít i na technickou. Pokud tam udělá všechny ty změny tak to snad projde jen s tučnou obálkou. Vždyť komplet vykuchá palubku a v dnešní době kdy je snad 99% STK pod kamerama a musej fotit pomalu i vnitřek vejfuku by od toho většina dala hnáty pryč.
Co se týče toho jak psal Ekkar s vymyšlenejma závadama. Mě se takto pár let stěhovala rez na podvozku až najednou záhadně zmizela po výměně výfuku
to ségra to měla horší narvali ji do závad dokonce i nefunkční tlačítko výstražných světel
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33047 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st červen 19 2024, 14:48 Předmět:
Pokud bude elektroinstalace udělaná pořádně, umístěná v chráničkách (husí krky nebo obmotávky), upevněná aby nikde neplandala (bindery, plechový šroubový držáky) a nebudou z toho čumět Kroutilovy svorky a Izolačkiho páska, tak si myslím že ledacos projde - na tohle totiž nejsou STK ani ouředně oprávněný něco vysloveně neschvalovat nebo zakazovat. Oni mají pověření zakázat provoz něčemu, co vysloveně porušuje předpisy a bezpečnost, takže pokud bude instalace fungovat, slušnej technik (ne bu.ze.ra.nt) uzná, že třeba kvůli bezpečnějšímu provozu bylo nutný přemístit kabelovej svazek ze spodku auta a jeho vedení udělat "horem", nebo že z důvodu nedostatku originálního ND bylo potřeba použít díl pro jiný auto - NA TOHLE JE POTŘEBA PAMATOVAT A BRÁNIT SE V PŘÍPADĚ, ŽE TECHNIK VYSLOVÍ NEGATIVNÍ STANOVISKO - POKUD NENÍ ZASAŽENÁ ZÁKLADNÍ KONSTRUKCE AUTA A NENÍ OVLIVNĚNÝ JAKÝKOLIV ZAŘÍZENÍ OVLIVŇUJÍCÍ EMISE, LZE NA AUTO NAMONTOVAT DÍL Z JINÝHO AUTA A TO NEJEN Z JINÝHO TYPU, ALE I ZNAČKY, POKUD TEN DÍL MÁ HOMOLOGACI PRO PROVOZ NA POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH. Takže pokud vezmeš pojistkovku třeba z náklaďáku nebo prostě z jinýho auta, kde je namontovaná jinak a jinde a namontuješ ji v mezích bezpečnoti do svýho, nemůžou ti její použití zakázat a dát do závad. Stejně tak ti nelze zakázat montáž jinejch světel, jinýho vnitřního vybavení atd - co nesmíš, je že nesmíš mít svítivost a vyzařovací diagram jinej než povolujou předpisy (třeba přední světla se žárovkama 120W), nesmíš u aut na silnici narušit věci udělaný na ochranu chodce při kolizi - známej problém s ochrannýma rámama, který údajně lámou chodcům kosti, ale opicajti je na kchárech mít můžou i bez státní homologace atd. Pokud je technik jenom trochu slešnej člověk, tak i poradí co a jak nedělat a co naopak projde. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
No nevim, pokud hodlá tu palubku vyrobit z hliníkovýho plechu a dát tam spínače z traktoru, tak bych si tím tak jistej nebyl, to auto je seriová výroba a bylo schválený do provozu v nějaký podobě. _________________ Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...
Jako takle.. STK v aktuální podobě strach nemám. Říkám, chodím za ,známým'. Klidně sem dám fotku aktuální instalace -- je to fakt bordel. Plech samozřejmě ve výsledku potáhnu hadrou nebo kůží, mám trochu strach z nuly na tachometru, nicméně jedna změna kilometráže už proběhla a STK na to vystavilo jen dokument o změně najetých KM a bylo. Rovněž nemyslím, že by STK fotilo interiér auta; fotí motorovej prostor s číslama, který sou nezměněný a dráty když budou jak říká ekkar udělaný pořádně, tak nemůžou ani pípnout..naposled to prošlo a to byl funkční jen tachometr a otáčkoměr. Nemyslím, že by STK mělo někde padesát svazků knih jak vypadá každá palubka aut od 1980 až do dneska.
Vypínače sice jsou z traktoru, ale vypadaj pěkně .. stejnej je i na světla, zadní stěrače. Trochu se bojím přepínaču ACC/IGN, plánuju normální páčky (protože chcu) .. pokud by mě s tím od STK přecejen chtěl vyhodit, tak to holt nadrátuju na spínačku, tam je naštěstí štekr zvlášť. Chcu se vyhnout gigantickýmu štekru pod volantem od kombinovaných spínačů stěraču světel klaksonu a já nevim co, vede tam 550 drátů.. fuj.
Spíš by mě zajímalo, jestli nemám nějakou bejkovinu v tom zapojení [/url]
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33047 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt červen 20 2024, 17:22 Předmět:
Některým "takytechnikům" na STK strašně překážejí takový ty "letecký spínače" (páčka s překlopným krytem bránícím nechtěnýmu sepnutí hlavně v rukavicích) na palubce, pokládají to za tuzing a píšou na to závady. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6815 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: čt červen 20 2024, 17:51 Předmět:
Fotí tachometr. Když jsou to lehké závady, ať píšou. Něco napsat musí _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.