Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Výroba kompletního svazku
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
itchy355



Založen: Jun 17, 2024
Příspěvky: 5

PříspěvekZaslal: po červen 17 2024, 12:29    Předmět: Výroba kompletního svazku Citovat

Tak vás tu zdravím.

Z různých nedůležitých důvodů jsem se rozhodl pro výrobu novýho svazku do auta (stará Toyota Land Cruiser). Jinou možnost nemám Smile

Výhodou je, že potřebuju úplný minimum; startování, nabíjení, svícení, troubení, topení, stěrače, ostřikovače. Okýnka, zámky, zrcátka, uzávěrky, všechno manuální bez elektriky. Místa je tam všude habaděj. V příloze přihazuju PDF jak jsem to dočmáral. Na malůvce vlevo předek auta, vpravo zadek. Zhruba takhle povedou svazky; pokud by malůvka zůstala bez změny, jen doměřím délky a můžu stříhat (až rozmyslím jak budou konektory). Pojistky jsou tam jen tak nastřílený vod voka, to chce ještě pořádně dopočítat.

Všechny spínače spolu s celou palubkou a všema budíkama zmizí; mám vyřezanej naohýbanej alu plech, kam vyřežu díry na nový budíky od VDO (nakoupený - ale tam není moc co řešit, to jsou jen signální dráty ty jsem ani nemaloval a budou odděleně od hlavního svazku). Originál multispínač od světel a stěračů půjde pryč, místo toho 2 přepínače ze zetoru na stěrače/ostřik, a multipřepínač z tatry na blinkry, dálku a klakson (sedí na originál tyč volantu). Z klíčku plánuju akorát ponechat (už funkční) startování. Vše ostatní -- zapalování (IGN), doplňkový (ACC), světla, mlha budou normální páčkový přepínače, žhavení na knoflík. Topení je manuální, takže jen ovládání rychlosti větráku, půjde přes originální přepínač ale ovládaný pak přes PWM (to mi radili veteránisti, že to je stokrát lepší než se srát s odporama).

Baterky ponechám dvě, jedna bude čistě na startování a druhá na ostatní věci, nabíjený přes oddělovač. Zápornej pól bude taženej vždy po drátě (ne po kastli).

Veškerý dráty povedou řidičovi pod nohy, kde bude krabica se svorkama, reletama. Pojistky přemejšlím že tam buď budou taky, a nebo zapojím do původní krabičky pod volant.

Potřeboval bych prostě nějakou oponenturu.. co je vyloženě mimo a kde budou problémy. Tloušťky drátů nějak dopočítám -- konektory jsem našel jako ideální řada HDSCS protože maj celkem šikovný kombinace velikostí pinů tlouštěk drátů (např 4x 2.8mm a 6x 1.5mm v jednom konektoru) a nestojí milion. Mám na to cca 2 měsíce Smile

Dráty místo barev mi poradil kamoš koupit vícežilovej kábl s 18 až 25 žílama který jsou číslovaný (maj různý tloušťky, 1 / 1.5 / 2.5 mm2), rozebrat na vodiče a jednotlivý použít, takže se v tom i později půjde vyznat místo 25 různých barev..


,,schéma'' zde.

https://drive.google.com/file/d/1Yvb0eAqf_7s7EgISDtR9j-HgHKz_y3cJ/view?usp=sharing

Nejspíš to ještě trochu zjednoduším
- vyhodím relata u předních světel a dám je ke zbytku do hlavní krabičky.
- přemejšlím, zda je dobrej nápad nadpojovat dráty na konektorech tak, jak je malované; snažím se to co nejvíc zjednodušít ať tech drátů je minimum, spíš je třeba dám tlustší
- to samý přemýšlím se zeměním, třeba přední světla asi budou jednodušší zemnit přímo na baterku


Děkuju za jakýkoli postřehy.. například ještě nevím, jak ten celej ,,rozvaděč'' poskládat, aby nestál milion a aby to zároveň mělo nějakou štábní kulturu, představuju si nějakou desku s paticema pro relata a pojistky, zespoda nějak můstky a dráty, celý to zabalit do nějakýho nehořlavýho plastu kterej půjde ideálně bez nářadí otevřít .. nevím. Samozřejmě nejsem elektrikář, takže je dost možný, že je tam někde úplná bejkárna.. Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 33047
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po červen 17 2024, 17:31    Předmět: Citovat

Moje rada zní - NEDÁVEJ POJISTKY A RELATA ŘIDIČOVI POD NOHY. Dej je klidně ke spolujezdcovi, ale u řidiče budeš mít pedály a kolem nich budeš mít honičku procpávat ruce při jakýmkoliv pokusu o opravu. A utěsnění udělej s pořádnýma odtokovýma dírama na spodku.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6815
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: po červen 17 2024, 18:27    Předmět: Citovat

Nejlepší je pořád stará hadrová izolačka, v moderním pojetí teda.
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Yarda1



Založen: Feb 11, 2009
Příspěvky: 2670

PříspěvekZaslal: po červen 17 2024, 19:32    Předmět: Citovat

Jen mne tak napadlo, co na to technická kontrola.
https://blog.idnes.cz/fleischhans/prekvapeni-na-stk.Bg24060429

_________________
Ve strojovně je voda a na palubě se tančí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
itchy355



Založen: Jun 17, 2024
Příspěvky: 5

PříspěvekZaslal: út červen 18 2024, 5:55    Předmět: Citovat

ad umístění, mám pro to víc důvodů; jednak je to automat, takže spojky niet; jednak je tam originál krabička s reletama, takže prostupy skrz prsa (na druhý straně bych musel vrtat nebo to táhnout pod palubkou doleva), taky to nebude vyloženě pod nohama ale na levé stěně A sloupku, pod palubkou je tam mraky místa. Krabička 20x20x8 nebo něco tam zmizí jak nic.. spíš mě teda trochu vyděsil Yarda1, to abych se to snažil spíš někam schovat, než aby to bylo dobře přístupný. Asi na krabičku nechám vypálit značku tojota a nějaký číslo dílu a bude pokoj. Ještě bych to mohl nacpat pod kapotu na místo původní rozvodny s většíma pojistkama, ale tomu sem se chtěl vyhnout skrz prach a bordel.

Zamotat sem to plánoval do nařízlejch černejch husích krků, ať ty kábly nejsou uplně natěsno u sebe kvuli eventuelnim pozdějším úpravám. Nebo je to kravina?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ok1hga



Založen: Nov 28, 2006
Příspěvky: 12306
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: út červen 18 2024, 6:26    Předmět: Citovat

Yarda1 napsal(a):
https://blog.idnes.cz/fleischhans/prekvapeni-na-stk.Bg24060429

zajímavé, ale seběhlo se to přesně jak popisuje ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Yarda1



Založen: Feb 11, 2009
Příspěvky: 2670

PříspěvekZaslal: út červen 18 2024, 8:55    Předmět: Citovat

ok1hga napsal(a):
...seběhlo se to přesně jak popisuje ?
Seběhnout se to mohlo. Já jsem zažil, že rodiče měli wartburga, měli havárku co se tam musel měnit nějaký díl s výrobním číslem. To bylo ještě hodně dlouho před tím než nějaké technické kontroly začaly. Když pak začaly, wartburg nějak procházel a nikoho nezajímalo, že to číslo tam chybí. Až jednou někdo pečlivý si toho všimnul.
Doklady o opravě už vzal čas, vyřešilo se to, že na úřadu mi bylo přidělené nějaké úřední číslo, zapsali nám to do techničáku a nějaký učeň v servisu to číslo na ten vyměněný díl nabouchal.

Takže to asi závisí na tom jestli to bude kontrolovat někdo pečlivý nebo někdo kdo má hlad a spěchá na oběd.
Já to už dlouho řeším tak, že dám auto do servisu aby mi ho připravili na technickou kontrolu a skrz STK protáhli. Za ty klidné nervy mi těch pár peněz navíc stojí.

_________________
Ve strojovně je voda a na palubě se tančí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6815
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: út červen 18 2024, 10:36    Předmět: Citovat

Pokud to byl kritik STK jak píše, nemá tam jezdit bez známého Very Happy Jinak neskutečný.
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 33047
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út červen 18 2024, 10:42    Předmět: Citovat

STK jsou jeden státem podporovanej bordel. Drobka mám od začátku prasince 2009. Je N1, po koupi v bazaru jako zabavenej lízák jsem s ním před převodem na sebe musel na místní STK k provedení evidenční kontroly. A až po dalších X letech jsem zjistil, že na B sloupku u spolujezdce je nalepenej štítek, určující váhy na nápravy, nosnost a váhu přívěsu - ODLIŠNEJ OD ÚDAJŮ VE VELKÝM TECHNIČÁKU. Drobek mezitím absolvoval několik kontrol v řádnejch termínech a taky třeba výměnu RZ, protože mi tu původní přední nějaký kurwy cikánský ukradly - ale za celou dobu nikdo ze státem pověřenejch a náma placenejch nezjistil, že velkej TP je na M1, ale malej i auto v reálu je N1 s jinýma hmotnostma ... Zavinil to škrabák, kterej Škofinu po zabavení auta vystavoval duplikát TP. Ale postihnout za to chtěli mne - ptám se PROČ??? A to samý, jak auto přelezlo 10 let věku - to bylo najednou na STKčku závad - který mi ale zarytě nikdo nechtěl konkrétně ukázat - nebo který byly evidentně vycucaný z prstu - jako nevyhovující barva světla, i když žárovky jsou homologovaný s E8, nebo "volný šrouby na nosným rámu vozidla" - když auto má samonosnou kastli atd atd ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Dekker



Založen: Jan 11, 2017
Příspěvky: 364

PříspěvekZaslal: st červen 19 2024, 12:51    Předmět: Citovat

když jsem si tak četl ten úvodní tak mě nenapadlo, že dotyčný s tím bude chtít i na technickou. Pokud tam udělá všechny ty změny tak to snad projde jen s tučnou obálkou. Vždyť komplet vykuchá palubku a v dnešní době kdy je snad 99% STK pod kamerama a musej fotit pomalu i vnitřek vejfuku by od toho většina dala hnáty pryč.

Co se týče toho jak psal Ekkar s vymyšlenejma závadama. Mě se takto pár let stěhovala rez na podvozku Very Happy až najednou záhadně zmizela po výměně výfuku Very Happy

to ségra to měla horší narvali ji do závad dokonce i nefunkční tlačítko výstražných světel
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 33047
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st červen 19 2024, 14:48    Předmět: Citovat

Pokud bude elektroinstalace udělaná pořádně, umístěná v chráničkách (husí krky nebo obmotávky), upevněná aby nikde neplandala (bindery, plechový šroubový držáky) a nebudou z toho čumět Kroutilovy svorky a Izolačkiho páska, tak si myslím že ledacos projde - na tohle totiž nejsou STK ani ouředně oprávněný něco vysloveně neschvalovat nebo zakazovat. Oni mají pověření zakázat provoz něčemu, co vysloveně porušuje předpisy a bezpečnost, takže pokud bude instalace fungovat, slušnej technik (ne bu.ze.ra.nt) uzná, že třeba kvůli bezpečnějšímu provozu bylo nutný přemístit kabelovej svazek ze spodku auta a jeho vedení udělat "horem", nebo že z důvodu nedostatku originálního ND bylo potřeba použít díl pro jiný auto - NA TOHLE JE POTŘEBA PAMATOVAT A BRÁNIT SE V PŘÍPADĚ, ŽE TECHNIK VYSLOVÍ NEGATIVNÍ STANOVISKO - POKUD NENÍ ZASAŽENÁ ZÁKLADNÍ KONSTRUKCE AUTA A NENÍ OVLIVNĚNÝ JAKÝKOLIV ZAŘÍZENÍ OVLIVŇUJÍCÍ EMISE, LZE NA AUTO NAMONTOVAT DÍL Z JINÝHO AUTA A TO NEJEN Z JINÝHO TYPU, ALE I ZNAČKY, POKUD TEN DÍL MÁ HOMOLOGACI PRO PROVOZ NA POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH. Takže pokud vezmeš pojistkovku třeba z náklaďáku nebo prostě z jinýho auta, kde je namontovaná jinak a jinde a namontuješ ji v mezích bezpečnoti do svýho, nemůžou ti její použití zakázat a dát do závad. Stejně tak ti nelze zakázat montáž jinejch světel, jinýho vnitřního vybavení atd - co nesmíš, je že nesmíš mít svítivost a vyzařovací diagram jinej než povolujou předpisy (třeba přední světla se žárovkama 120W), nesmíš u aut na silnici narušit věci udělaný na ochranu chodce při kolizi - známej problém s ochrannýma rámama, který údajně lámou chodcům kosti, ale opicajti je na kchárech mít můžou i bez státní homologace atd. Pokud je technik jenom trochu slešnej člověk, tak i poradí co a jak nedělat a co naopak projde.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
workhard



Založen: Jul 07, 2006
Příspěvky: 5214
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: st červen 19 2024, 16:17    Předmět: Citovat

No nevim, pokud hodlá tu palubku vyrobit z hliníkovýho plechu a dát tam spínače z traktoru, tak bych si tím tak jistej nebyl, to auto je seriová výroba a bylo schválený do provozu v nějaký podobě.
_________________
Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
itchy355



Založen: Jun 17, 2024
Příspěvky: 5

PříspěvekZaslal: čt červen 20 2024, 15:51    Předmět: Citovat

Jako takle.. STK v aktuální podobě strach nemám. Říkám, chodím za ,známým'. Klidně sem dám fotku aktuální instalace -- je to fakt bordel. Plech samozřejmě ve výsledku potáhnu hadrou nebo kůží, mám trochu strach z nuly na tachometru, nicméně jedna změna kilometráže už proběhla a STK na to vystavilo jen dokument o změně najetých KM a bylo. Rovněž nemyslím, že by STK fotilo interiér auta; fotí motorovej prostor s číslama, který sou nezměněný a dráty když budou jak říká ekkar udělaný pořádně, tak nemůžou ani pípnout..naposled to prošlo a to byl funkční jen tachometr a otáčkoměr. Nemyslím, že by STK mělo někde padesát svazků knih jak vypadá každá palubka aut od 1980 až do dneska.

Vypínače sice jsou z traktoru, ale vypadaj pěkně .. stejnej je i na světla, zadní stěrače. Trochu se bojím přepínaču ACC/IGN, plánuju normální páčky (protože chcu) .. pokud by mě s tím od STK přecejen chtěl vyhodit, tak to holt nadrátuju na spínačku, tam je naštěstí štekr zvlášť. Chcu se vyhnout gigantickýmu štekru pod volantem od kombinovaných spínačů stěraču světel klaksonu a já nevim co, vede tam 550 drátů.. fuj.

Spíš by mě zajímalo, jestli nemám nějakou bejkovinu v tom zapojení Very Happy[/url]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 33047
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt červen 20 2024, 17:22    Předmět: Citovat

Některým "takytechnikům" na STK strašně překážejí takový ty "letecký spínače" (páčka s překlopným krytem bránícím nechtěnýmu sepnutí hlavně v rukavicích) na palubce, pokládají to za tuzing a píšou na to závady.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6815
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: čt červen 20 2024, 17:51    Předmět: Citovat

Fotí tachometr. Když jsou to lehké závady, ať píšou. Něco napsat musí Very Happy
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.17 sekund