Zaslal: út červenec 09 2024, 22:21 Předmět: autoelektrika Audi A4 B6 - chybové kódy
V rodině máme toto 21let staré auto. Bez nějakých zásadních problémů bylo v pravidelném provozu. Jenže syn který s tím jezdí, odjel na dovolenou a auto cca 12 dní stálo. Po této době byla totálně KO baterie (0V). Baterii jsme tedy dali novou, při výměně zjištěn ucpaný odtokový otvor na vodu v plastové "misce" pod baterií (baterie je umístěna v motorovém prostoru před čelním sklem), takže tam stálo plno vody. Je dost možné že to souvisí s následnými problémy. Auto jezdí, ale naměřil jsem nezvykle velký klidový odběr z baterie (okolo 2A ). Zkoušel jsem s připojeným ampérmetrem vyndávat postupně pojistky a zásadní podíl na tomto odběru má pojistka 20A označená "central comfort electronics". Netušíte někdo co vše by mohlo být přes tuto pojistku napájeno?
Dále po výměně baterie nefunguje otevírání kufru (stále zamknutý), před vybitím baterie se zamykáním kufru problémy nebyly tak se mi moc nezdá že by to byla náhoda. Ostatní zdá se funguje.
Diagnostika hlásí tyto 2 chyby:
01317 - řídící jednotka v panelu přístrojů, žádná komunikace (sporadická)
00466 - řídící jednotka pro elektroniku sloupku řízení, žádná komunikace (sporadická)
Moc nevím co si pod těmi chybami představit.
Ještě se na to znovu za světla podívám jestli se něco mohlo zaplavit tou vodou, která tam stála, bylo jí tam fakt dost
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6778 Bydliště: Praha
Zaslal: st červenec 10 2024, 7:01 Předmět:
Jak dlouho po odstavení auta to ty 2A bere? Chce to chvíli počkat, jestli to neklesne. Při tom nesmíš ani na chvíli přerušit napájení, takže měřit klešťákem, nebo odpojit svorku na aku při přemostění ampérmetrem. Ty chyby vymaž a podívej se, jestli se znovu objeví, když nebudeš odpojovat aku, při vybítí aku a jeho odpojování a připojování se můžou objevit všelijaké sporadické (tedy ne trvale se vyskytující) chyby. 2A je 24W, to je už sakra teplo, infrakamera by pomohla. _________________ Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33048 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st červenec 10 2024, 11:11 Předmět:
"Central comfort electronics" není nic jinýho, než jinak řečená "komfortka" - to je část elektroniky, která sdružuje NAPŘÍKLAD centrální zamykání, řízení vnitřního osvětlení (rozsvícení už když auto odemkneš, podržení světla i po zavření dveří dokud nenastartuješ motor - abys viděl na klíček, kontroluje zámky dveří a indikuje ve spolupráci s tou ŘJ přístrojovýho štítu = palubní desky na displeji, který dveře jsou otevřený, spíná a reguluje výhřevy - sedaček, volantu, oken, spolupracuje i s ŘJ klimatizace, pamatuje si polohy zrcátek a sedaček pro různý uživatele, nastavení muziky a teploty, prostě je v ní sdružený všecko, co nesouvisí s motorem, brzdama a na co jako řidič musíš občas šáhnout, aby sis nastavil něco v autě, co si pak to auto pamatuje. A "komunikační jednotka sloupku řízení" je podružná ŘJ, která do CAN-busu auta zprostředkovává připojení volantu, snímače jeho natočení a všech tlačítek a páček, co na volantu a kolem něj jsou.
Napiš SZ Jirkovi Blechovi = GeorgeB tady na fóru, specializuje se na koncernovou autotroniku, určitě bude vědět jak s tím hnout. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Pokud je to jako u A4, tak nadruhé straně od baterie je řídící jednotka.
Ucpání odtokových kanálků a následné vyplavení jednotky je docela běžná věc.
Koukni pod torpédo na tu ŘJ. Jeslti by jí nechtělo otevřít a vysušit. Případně vymejt.
Založen: Jan 25, 2005 Příspěvky: 285 Bydliště: Praga mater urbium
Zaslal: st červenec 10 2024, 17:15 Předmět:
A4 B6 má komfortku pod kobercem řidiče. Jako Sup 1 nebo Passat 3B. Pokud ti stála voda pod oknem u baterky, nateče skrz kabelové svazky nebo kolem táhla kapoty do auta a vyplaví plastový dekl pro komfortku a také zkorodují propojky pro CAN a světla v kabelovém svazku v podlaze.
Voda bude až za řidičem - sedadlo ven, vše rozmotat, opravit a vysušit.
Tak přesně jak píšeš celá ta jednotka v podlaze pod vodou. Elektronika totálně zkorodovaná - to je na novou jednotku. Pokud seženu jinou, stačí ji jen vyměnit nebo je nutné to nějak konfigurovat?
Kontakty konektorů na kabelovém svazku od té jednotky jsou trochu orezlé. Ponořil jsem to do isopropylu. Čím by šla nejlépe očistit ta rez? Napadla mě kyselina citronová. Je to dobrý nápad?
zjišťuji jaké varianty jednotky mohu použít jako náhradu, pokud neseženu stejnou, byla tam 8E0 959 433 AS, na audi foru jsem vyčetl že se v tomto modelovém roce dávali tyto
8E0 959 433 AR - 433MHz, elektryczne szyby z tyłu (lub korby).
8E0 959 433 AS - 433MHz, elektryczne szyby z tyłu.
8E0 959 433 AT - 433MHz, pakiet oświetlenie przestrzeni nóg, elektryczne szyby z tyłu.
8E0 959 433 BA - 433MHz, pakiet oświetlenie przestrzeni nóg, elektryczne szyby z tyłu (lub korby).
8E0 959 433 BB – fabryczny alarm, 315MHz, pakiet oświetlenie przestrzeni nóg, elektryczne szyby z tyłu.
8E0 959 433 BC - fabryczny alarm, 433MHz, pakiet oświetlenie przestrzeni nóg, elektryczne szyby z tyłu.
8E0 959 433 BD - fabryczny alarm, 433MHz, pakiet oświetlenie przestrzeni nóg, elektryczne szyby z tyłu (lub korby).
A nejsem si jistý jestli něčemu vadí pokud bych tam dal nějakou, která umí něco navíc? (variantu BB bych vyloučil, protože je tam uvedena jiná frekvence centrálu)
Založen: Jan 25, 2005 Příspěvky: 285 Bydliště: Praga mater urbium
Zaslal: čt červenec 11 2024, 18:19 Předmět:
Tak ta je slušně v háji. Když už to máš takto rozdělaný tak prověř i tu kabeláž. Spoje jsou v oblasti prahu a pak v podlaze pro nohy zadního cestujícího.
Náhrada je 8E0959433BA jako díl z r. 2012. Díly xxx R,S,T mají náhradu stejnou takže by se taky měly dát použít. Kódovaní bude nezbytné.
A jak je to s tím kódováním? Když seženu jinou jednotku tak i dyž bude stejného typu tak musím kódovat? Nebo se kódování týká jen té náhrady 8E0959433BA ?
VagCom mám, ale nejsem si jistý jak / podle čeho bych to kódoval, dá se někde sehnat návod na tohle?
Zatím než seženu jinou jednotku to vypadá že se dá jezdit i bez ní. Překvapilo mě že s vymontovanou komfortní jednotkou funguje centrální zamykání všech dveří (ne dálkově ale klíčem v zámku, víko kufru zůstává zamčené - otázka zda je to tou chybějící jednotkou). Na první pohled to tedy vypadá že nefunguje stahování oken, na nic dalšího jsem při prvotní zkušební jízdě nepřišel. Kluk s tím teď odjel někam na trénink tak jsem zvědavý s jakými poznatky přijede. Ta jednotka vypadá dost složitě na to že by měla řídit jen okna
Ja mel uplne stejnej problem, jednotku jsem vycistil, sundal IO a propajel. Jednotka fungovala, ale nakonec jsem radeji sehnal z vrakace cistou a prehodil eeprom.
Me teda neslo ani nastartovat (ale bylo to jiny koncernovy auto a i typ jednotky, ale stejny problem)
Muzu prihodit i fotky, slo to celkem dobre dremelou s jemnym kartacem a IPA
Naposledy upravil PixelOrgy dne ne červenec 14 2024, 8:21, celkově upraveno 1 krát.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.