Založen: Apr 25, 2013 Příspěvky: 2108 Bydliště: Dvůr Králové n.L.
Zaslal: ne srpen 04 2024, 9:47 Předmět: Kde najít autorizovaný servis ?
Zjistil l jsem, že v případě závady na TV v záruční době je velký problém sehnat autorizovaný servis (autorizovaného opravce) pro danou značku.
Např.na stránkách LG - daleko široko v mém okolí včetně i krajského města nic není , pouze Praha. Děkuji.
Založen: Sep 15, 2018 Příspěvky: 1165 Bydliště: BB SK
Zaslal: ne srpen 04 2024, 10:32 Předmět:
Ako zákazník počas záručnej opravy máš dve možnosti. Aktívne a sám si vyhľadáš autorizovaný servis, ktorý v prípade obskúrnych značiek môže byť trebárs v Poľsku alebo v Rumunsku, ideálne spolu nejako predbežne emailovo pokomunikujete, či to vôbec robia, atď. Zariadenie zabalíš a doručíš do servisu. Dopravu zaplatíš ty. Po určitej dobe (max 30 dní) sa ti zo servisu ozvú s viac alebo menej uspokojivou odpoveďou. V najlepšom prípade ti opravené zariadenie príde domov a bude fungovať ďalej. Druhá možnosť, doručíš zariadenie predajcovi (čo v prípade internetového predaja, môže byť takisto problém) a zvyčajne presne na 30ty deň sa reklamácia nejakým spôsobom vyrieši. Preto pokiaľ nekupujem vyložene jednorázovku, dosť veľkú váhu pri výbere predajcu je aj to, ako má vyriešenú túto otázku. A lepšie ako ušetrených 5 eur pri nákupe je napríklad možnosť poslať reklamáciu predajcovi zadarmo trebárs cez paketu.
Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 8207 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: ne srpen 04 2024, 12:23 Předmět:
Značkové servisy prakticky neexistují. Taky proč, výrobcům se nevyplatí. Jsou takové, které opravují i LG ale to nejsou značkové servisy. To že sis objednal TV od Alzy nebo nějakého jiného pochybného virtuálního dodavatele, riskuješ že v případě záruky dopadneš špatně. Poslat někam takovou 65" placku je hodně drahá loterie. I toto je třeba při koupi zvažovat. _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
Dopravu u záručních oprav ti uhradí prodejce, zeptej se ho jestli si pro věc přijede nebo čím to máš poslat aby veškeré náklady na dopravu považoval za účelně vynaložené a žádný autorizovaný servis neřeš.
Stejně bych ale nejdříve otravoval prodejce, a teprve pak přímo LG. Koukám, měli a snad stále maj službu Servis u Vás doma, dříve pro placky od 37", dnes až od 44" výš. Více řeknou na 228 887 050
https://www.lg.com/cz/podpora/#supporttab-9698bfbb0f-item-f5c7edfe90-tab
a rozkliknout Q. Jak mám postupovat při reklamaci zboží?
Založen: Sep 15, 2018 Příspěvky: 1165 Bydliště: BB SK
Zaslal: ne srpen 04 2024, 15:54 Předmět:
martinkopp napsal(a):
Dopravu u záručních oprav ti uhradí prodejce...
na toto sa nespoliehaj, nieje to pravidlo. Ale človek ak má hubu, email alebo telefón, tak sa opýta. A doporučujem každému odložiť originálny obal (aj keď nieje podmienkou podania reklamácie) aspoň nejaký čas, pretože fakt niekde prenášať 65" placku je oser.
Založen: Jan 01, 2023 Příspěvky: 2163 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: ne srpen 04 2024, 17:39 Předmět:
Níže uvedené platí v ČR. V jiných zemích EU jako je např. SK to může být jiné v závislostí na tamní úpravě v příslušných zákonech vztahujících se na tuto problematiku. Zákony k této problematice by sice měly být do jisté míry harmonizovány v rámci celé EU, ale v dílčích ustanoveních mohou i tak existovat různé národní odchylky.
Ano. Reklamace se uplatňují zásadně u prodávajícího, od kterého bylo zboží koupeno, protože ten je vaším smluvním partnerem, který odpovídá za bezvadnost koupeného zboží po dobu 24 měsíců od jeho převzetí nebo po dobu jím poskytnuté záruky za jakost. Prodávající ovšem může určit v potvrzení o svých zákonných povinnostech z vad zboží nebo záručním listě jiného podnikatele, který bude provádět opravy (servis). V takovém případě byste se měli nejdříve obrátit na servis, ledaže byste požadovali jiný způsob vyřízení reklamace, než je oprava.
Kde je to upraveno:§2161 odst. 1 a 2 a §2172 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník; §13, §19 odst. 1, 4 a §24 odst. 7 písm. m), w) a x) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
b) U servisu?
Ano, je-li uvedený ve smlouvě či ve vystaveném potvrzení o zákonných povinnostech prodávajícího z vad zboží či záručním listě. Prodávající totiž může určit jiného podnikatele k provádění oprav, ostatní práva je však nutné uplatňovat u prodávajícího. Bez tohoto určení se vám může stát, že s reklamací dorazíte do servisu např. výrobce, který však nebude pro vašeho prodávajícího opravy provádět.
Prodávající vás musí řádně informovat o tom, u koho a kde můžete reklamaci uplatnit. Pokud se tak nestane předem a vy už jste s nefunkční televizí dorazili do prodejny, prodávající už vás nemůže posílat do servisu. A vaši reklamovanou televizi musí přijmout.
Kde je to upraveno:§2172 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník; §13, §19 odst. 1, 2 a 5, a §24 odst. 7 písm. m) x) a y) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
F. Musí mi prodávající uhradit náklady spojené s reklamací?
Ano, v případě uznané, oprávněné reklamace máte právo na to, aby vám prodávající nahradil účelně vynaložené náklady, které jste v souvislosti s vaší reklamací měli.
Toto právo však nelze chápat tak, že vám prodávající musí proplatit všechny náklady v plné výši. Ale ani tak, jak se prodávající občas mylně domnívají, jen náklady nejnižší. Zákon má na mysli náklady účelně vynaložené při uplatnění reklamace. Je-li možné například zanést zboží na reklamaci na pobočku, která je blíž, zaslat zboží poštou, nežli jej převážet automobilem do 300 km vzdálené prodejny, dejte přednost méně nákladné variantě. Prodávající vám náklady uhradit musí minimálně v té jejich části, kterou pokládá za účelně vynaloženou.
Mezi typické náklady spojené s reklamací patří poštovné či náklady jiné dopravy zboží na reklamaci a zpět a cena znaleckého posudku pořízeného po zamítnutí reklamace.
Zákon nyní výslovně ukládá prodávajícímu povinnost převzít zboží na vlastní náklady k odstranění vady. Vyžaduje-li to demontáž věci, jejíž montáž byla provedena předtím, než se vada projevila, musí provést jak demontáž vadné věci, tak i montáž opravené nebo nové věci. Druhou variantou je, že vám uhradí náklady s tím spojené.
Právo na náhradu nákladů uplatněte u prodávajícího co nejdříve po vyřízení reklamace k vaší spokojenosti nejpozději však do jednoho měsíce po skončení 24měsíční lhůty či záruční doby.
Prodávající vás o právu na náhradu nákladů reklamace musí informovat.
Kde je to upraveno:§1924, §2170 odst. 2 a §2174a odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník; §13 a §24 odst. 7 písm. m) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
Založen: Apr 25, 2013 Příspěvky: 2108 Bydliště: Dvůr Králové n.L.
Zaslal: ne srpen 04 2024, 18:53 Předmět:
Ano, řeším náhradu za Samsunga po blesku. A abych se vyhnul těm komplikacím při případné reklamaci, koupím to prostě v některém našem místním obchodě. I když konkrétní typ, o který bych měl zájem, mi tady nenabídnou ani jej neobjednají, proto koukám po eshopech.
Sice tu padla pochybná Alza, ale bral jsem od nich letos lednici, která má skoro metrák a se kterou měli co dělat, aby mi ji donesli domů a potom mi hlavně přáli, aby mi vydržela co nejdéle, jinak by pro ni museli v rámci reklamace přijet. V podmínkách mají "Na žádost kupujícího lze v rámci uplatnění reklamace objednat ze strany Alzy svoz zboží tohoto typu". Myslím, že podobně to bude mít třeba i Datart, který schlamstnul Electroworld, ale jistý si nejsem. V Alze mám totiž díky zaměstnavateli slušnou korporátní benefitní slevu včetně dopravy zdarma, kterou využívám často.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.