Zaslal: ne září 15 2024, 15:22 Předmět: Opel Astra, nelze nastartovat
Ahoj, přišel jsem dnes k autu (Opel Astra H, benzin, motor Z16XER), normálně jsem nastartoval, ale při rozjezdu motor zhasl a od té doby se mi ho nepodařilo nastartovat (auto stálo 2 dny venku při tomto extrémním počasí - déšť vítr, takže mám podezření zda to nemůže mít souvislost).
Startér motorem točí, ale jinak není ani náznak toho že by chtěl nastartovat. V paměti závad žádná chyba není. Dále jsem zkusil, přes ventilek který je na palivovém vedení u motoru, zda je v palivovém okruhu tlak (podle mě v pořádku, protože při stisknutém ventilku a zapnutí zapalování z ventilku stříká palivo). Co ještě zkusit? Napadla mě zapalovací lišta, ale myslím že pokud by byla vadná, tak by byla v paměti závad chyba.
Je mě divný že ECU nehlásí žádnou chybu. Preventivně jsem zkusil i odpojit na nějaký čas baterii - beze změny. Napadl mě i prasklý rozvoďák, ale vačky se normálně točí.
Založen: May 13, 2009 Příspěvky: 5353 Bydliště: BA-Petržalka :(
Zaslal: ne září 15 2024, 15:52 Předmět:
Na diaľku ti to vypli, v takomto počasí nemáš čo nikam jazdiť. _________________ Som proti budovaniu nechutne drsných červených cyklociest, je to hnus.
Ideológie developerov niesu kompatibilné so šťastným životom. Ide im iba o zisk.
Založen: Feb 05, 2007 Příspěvky: 1735 Bydliště: Liberec - tam na severu Čech
Zaslal: ne září 15 2024, 16:03 Předmět:
Co zkontrolovat, vyměnit svíčky? To je asi to nejlacinější, co můžeš zkusit. Viděl bych to na problém v el. systému. Co kabely, kuny neřádily? _________________ -- Gepard --
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6778 Bydliště: Praha
Zaslal: ne září 15 2024, 16:28 Předmět:
Obvyklý test je chvíli startovat a očuchat výfuk. Smrdí benzínem = nezapaluje, nesmrdí benzínem = nevstřikuje. ECU to může zkomplikovat, protože když zjistí, že nezapaluje, tak může přestat vstřikovat. Pokud ale není zapsaná žádná závada, tak nejspíš ani k žádnému omezení funkce nedochází. Zkontroloval bych v první řadě, že jdou impulsy z čidla na klice, pokud nejdou, ECU neví, že se motor otáčí a pochopiltelně ani nezapaluje ani nevstřikuje. _________________ Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Založen: Sep 15, 2018 Příspěvky: 1159 Bydliště: BB SK
Zaslal: ne září 15 2024, 17:29 Předmět:
na mojej Astre tiež Z16XER som mal problém so studenými spojmi pod poistkovou skrinku, niekedy to neštartovalo, inokedy nereagoval na plyn, a takisto neboli žiadne závady v ECU
kontrolky při poruše svítily zcela standardně, takže při zapnutém zapalování oranžová od ŘJ (k tomu dobíjení, mazání...)
Zkusil jsem pak ještě jinou baterii (protože tu původní jsem neustálými pokusy částečně vybil).
Pak mě ještě napadlo zkusit druhý klíček (imobilizer) a s tím jsem, sice ne úplně hladce ale po delším točení, nastartoval. Poté už motor funguje a startuje zase normálně (i s tím prvním klíčkem). Moc to nechápu, je možný že něco někde vyschlo, protože v době kdy se mi nastartovat podařilo už nepršelo a dokonce svítilo i slunce.
Pokud by byl problém v čidle otáček na klice tak by Ecu hlásila chybu, nebo ne?
Zajímavé je to co píše Ivan_01, studeňáky v pojistkové skříňce, měl jsi to v pojistkové skříňce která je v motorovém prostoru vedle baterie?
Založen: Jun 20, 2005 Příspěvky: 901 Bydliště: Hospoda u Třebíče
Zaslal: ne září 15 2024, 19:56 Předmět:
Já tu přední pojistkovku (UEC) měl na své Zafiře B taky rozebranou kvůli tahání kabelů na přední mlhovky a jde to hezky rozebrat. Pokud se tam někudy dostala vlhkost, může nadělat dost zle. Ale spíš bych to viděl na problém s imobilizerem, že se nespároval.
Založen: Aug 16, 2022 Příspěvky: 571 Bydliště: Roztoky
Zaslal: ne září 15 2024, 20:55 Předmět:
Nejpravděpodobnější je snímač otočení klikového hřídele. Dost často bývá přerušená cívka. Nebo chyba v kabelech do jednotky. Většina jednotek nekontroluje impedanci toho snímače a tím pádem ani nehlásí chybu.
Založen: Sep 15, 2018 Příspěvky: 1159 Bydliště: BB SK
Zaslal: po září 16 2024, 6:30 Předmět:
chyba snímača kľukovky je P0016 alebo P0335 a zapisuje sa do ECU. Ten poistkový blok je v motorovom priestore vpravo a je to mätúca závada, pretože zapríčiňuje zdanlivo nesúvisiace závady. Problémom býva oxidácia na kontaktoch, celý ten blok s poistkami a relé drží na pár torxoch a dá sa bez problémov vybrať zo základne. Vyzerá to potom takto.
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6778 Bydliště: Praha
Zaslal: po září 16 2024, 6:34 Předmět:
Přesně tak, jak nejsou impulsy ze snímače na klice, že se otáčí motor, ECU si myslí, že se prostě motor neotáčí a je jen zapnutý klíček. A takový stav samozřejmě není chyba a tak se nic nehlásí. Je dobře se podívat, dokud vše funguje, jestli se při startování pohne ručička otáčkoměru. Protože signál otáčkoměru je od snímače na klice odvozen. A pokud se ručička při normálním fungování při starování pohne a při závadě ne, je celkem dost jasné, že impulsy ze snímače chybí. _________________ Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Založen: Jul 16, 2007 Příspěvky: 4422 Bydliště: u HK
Zaslal: po září 16 2024, 6:45 Předmět:
Podobnou závadu měla přítelkyně na Astře též se to stalo po vlhkém počasí.
V servisu jí vyměnili zapalovací modul . Vadný mi přinesla a koukám jak jsou připojovací zdířky pro kabely ke svíčkám bylo to v nich silně zoxidované. Zřejmě by to stačilo jen očistit a zakonzervovat. Ale s tím by se značkový servis nebabral.
Založen: Jun 20, 2005 Příspěvky: 901 Bydliště: Hospoda u Třebíče
Zaslal: po září 16 2024, 8:00 Předmět:
Ivan_01 napsal(a):
To by platilo keby bol snímač len na kľuke. Ale v aute máš snímač aj na vačke a potom už to také jednoduché nieje.
Tak tak, jednotka bere impulsy od obou snímačů a pokud jednotka vyhodnotí chybný snímač kliky nebo vačky, bere impulsy od druhého snímače a vypíše chybu, auto normálně funguje, jen s chybou motoru.
Já vím, že pokud nesedí IMO, tak by měla blikat kontrolka motoru a motor by měl po naskočení zdechnout, ale už jsem zaznamenal i chování tak, jak to popisuješ...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.