Jestli dotaz nezněl jak je to technicky u motoru. U zážehového.... vypne se zapalování nebo vstřikování, případně obojí? U vznětového... Asi se stáhne čerpadlo na nulu. Nějakým servopohonem. Taky by mě to zajímalo. _________________ Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Demolice běží naplno.
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15763 Bydliště: Olomouc
Zaslal: ne listopad 17 2024, 10:15 Předmět:
Ne, dotaz zněl jen na to, jak a čím se vypíná nastartovaný motor. Jestli je to stejným tlačítkem či jiným (možná u různých aut) a jestli je ten způsob jen stejný jako u klasického klíče v zapalování nebo jiný.
U starého Volva se zmáčkne tlačítko na palubce. Zmáčknu jednou nastartuje, zmáčknu podruhé vypne se. Podržím dlouze, přepne se to do diagnostického režimu - na palubce ukáže hladinu oleje a další opičárny.
U nového volva s automatem otočím čudl u řadící páky doprava a nastartuje. Vypíná se automaticky, když zařadím N a zmáčknu čudl P parkovací brzdy. Nic víc není potřeba dělat.
Tohle vypadá, že někdo přesedl ze šadewágenu do pořádného služebního auta a čumí na to jako puk
Uvidíme, co na to řekne Ekecal...
Naposledy upravil HF_Tech dne ne listopad 17 2024, 10:24, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Jun 26, 2009 Příspěvky: 1322 Bydliště: Hlohovec (Sk)
Zaslal: ne listopad 17 2024, 10:38 Předmět:
p32 napsal(a):
Je to možná hloupý dotaz, ale jak se vypíná motor? A hlavně, jestli je to všude stejné.
Jo, fakt "hloupy dotaz" navyše človeka netechnika. Všude stejne? Čo je to všude?
Keď zobereme moderné auta (teda každé čo už má Štart/Stop) beh motora je riadený PC -riadiacou jednotkou, a ty už len poprosiš riadiacu jednotku aby zapla alebo vypla motor. Ako si to ktorá automobilka vymyslela máš v návode k autu.
Čo sa týka toho ako sa fyzicky udeje stop moderneho motora, proste sa vypne vstrek paliva, u niektorých sa ešte zavrie "chcipaci klapka" aby sa už motor neklepal - bez vzduchu už nebude vysoký tlak kompresie.
Založen: Sep 15, 2018 Příspěvky: 1144 Bydliště: BB SK
Zaslal: ne listopad 17 2024, 11:04 Předmět:
a dokonca existujú aj fičúry, že po vypnutí motora zostanú valce v presne definovanej polohe, aby sa uľahčil nasledujúci štart... Takže asi bude rozdiel Zetor a najnovší model auta
Založen: Jan 12, 2009 Příspěvky: 7159 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: ne listopad 17 2024, 11:04 Předmět:
HF_Tech napsal(a):
někdo přesedl ze šadewágenu do pořádného služebního auta
Nedělám si nejmenší iluze o tom, že by nějaká firmy v čechách byla tak štědrá, aby si jako služebák pronajala něco jiného než šadewágen.
Jediný rozdíl bude v tom, že tenhle šadewágen je vyrobenej v tomhle desetiletí a prahy mu shnijou až v příštím (možná) desetiletí. _________________ Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15763 Bydliště: Olomouc
Zaslal: ne listopad 17 2024, 11:40 Předmět:
misocko napsal(a):
Ako si to ktorá automobilka vymyslela máš v návode k autu.
Ano, je to možná hloupý dotaz, protože jsem to nikdy nepotřeboval a tak nějak to přišlo k řeči. Kdybych ale chtěl i hloupé odpovědi, tak bych se ptal, kde je seznam těch návodů ke stažení o těch automobilek.
Šlo jen o to, jestli se to už sjednotilo a co přesně se vypíná klíčkem v palubce či tím tlačítkem, tak to není až tak důležité. Když to ví někdo konkrétně, tak je dobře, když to napíše i když je to jen u toho Zetoru či Volva. Druzí se taky jistě poučí i když jim to k ničemu nebude.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32982 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne listopad 17 2024, 11:46 Předmět:
p32 napsal(a):
Je to možná hloupý dotaz, ale jak se vypíná motor? A hlavně, jestli je to všude stejné.
Jde to udělat přerušením dodávky paliva, jde to udělat zrušením zapalovacího podnětu, jde to udělat zastavením přívodu spalovacího vzduchu, jde to udělat tím, že se motor zatíží natolik, že jeho okamžitej výkon nestačí na překonání danýho zatížení a motor se zastaví. To jsou principy. Jakej konkrétní princip a jak konkrétně udělanej způsob ovládání/navození těch podmínek pro zastavení funkce se na tom konkrétním typu motoru použije, je otázka pro výrobce a konstruktéra(y). Může se použít i kombinace víc principů. Přesnější odpověď by si vyžadovala přesnější otázku - to ponechme na HF_ekála, aby si tím zvednul sebevědomí nad svým pindíkem ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jun 26, 2009 Příspěvky: 1322 Bydliště: Hlohovec (Sk)
Zaslal: ne listopad 17 2024, 12:21 Předmět:
P32, manual k novemu autu dostaneš, k staršiemu si zdarma stiahneš na stránkach vÿrobcu. Internet nieje len o péčku a FB ale dajú sa tam najsť aj potrebné veci.
Je sice hezké ,že jste mu vysvětlili /a přitom trochu pohanili Škodovku/ technické principy zhasnutí motoru - třeba doktorovi přírodních věd nebudou k ničemu - ale aby se dozvěděl jak se to třeba u různých značek konkretně provádí to ne.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.