Díky za zaslání dokumentu. Ale nějak nejsem "motorář" a uplně nevím jak takové dynamo má správně fungovat (teda resp. regulece)... ono je to vlastně strašně jednoduché... postavené na relé a překlápěcím napětí... ale když tomu někdo nerozumí, tak nerozumí... nenašel by se někdo kdo by se tím prokousal ? _________________ Poslední slova před smrtí: 'nebojte to je nulák'....Praskla žárovka:'vyměň všechny elity'
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 19038 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: pá prosinec 13 2024, 21:49 Předmět:
To nedáš . I v tom odkazu to má 3relé a ty fotíš 4 . Vyučil jsem se na regleru jawa . Tady hraje roli všechno , vzdálenosti kontaktů , vzdálenost kotvy , tah pružin , to není tak jednoduché . Ale jsi si jistý , že dynamo je OK ? Jestli jsi ho "renovoval" , mohl jsi ho přepolovat ....
Dynamo jsem ještě nerozhodil, ale vyndal jsem ho. Ten regulátor bych chtěl nastavit. Tak mě nezajímalo co nefunguje. _________________ Poslední slova před smrtí: 'nebojte to je nulák'....Praskla žárovka:'vyměň všechny elity'
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 19038 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: so prosinec 14 2024, 8:15 Předmět:
Tak se neštrachej do regleru , ještě ho zničíš . Dynamo musí běžet-dávat i bez regleru . Odpoj výstup do baterky i regleru . Spoj výkonový výstup s buzením a při volnoběhu by měl dát cca jmenovitý napětí +- . Jestli dává a ložiska nehučí nech tak . Jen kontrola délky uhlíků .
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6814 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: so prosinec 14 2024, 11:26 Předmět:
Buzení bude snad proti kostře, ne? A dát to musí sakra víc než jmenovité napětí. Nedej bože při zkratu, to se dynamo má snahu zastavit. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 18636 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: so prosinec 14 2024, 11:27 Předmět:
Kdysi dávno v sedmdesátkách jsem nastavoval dobíjení v naší Škoda 1000MB. Dynamo a trojrelatkovej? regl. Od někoho jsem měl info, který relé to je. Lehkým klepáním na kontakt se mi podařilo asi na podesátý nastavit potřebný dobíjecí napětí ale strašná pakárna s tím. _________________ Jirka
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2631 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: so prosinec 14 2024, 15:12 Předmět:
Tyto relé jsem kdysi nastavoval v Tatře 148 a Praga S5T. Je to pakárna nastavit správný napětí. Vtral jsem se tehdy jen v napěťový cívce. Jen vím že je tam ještě proudová cívka, přes kterou jde veškerý nabíjecí proud, a slouží k ochraně dymama před přetížením, a třetí cívka je ochrana proti zpětnému proudu, aby dynamo nepřecházelo do motorického režimu, když je napětí akumulátoru vyšší než něpětí dynama. Nikdy jsem se více touto regulací nezabýval. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 19038 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: so prosinec 14 2024, 15:23 Předmět:
Ale na snímku zde jsou relata dokonce 4 ! Jinak máš recht . Třeba ten regler Jawa co jsem o něm psal , tak ten měl taky proudovou cívku zároveň na regulační . Ale k tomu jsem měl knihu , kde byla přesně rozepsána s kotami mechanická soustava . Pak vyšel elektronický regler a bylo po problému . Stejně jsem to řešil na MZtách , šoup jsem tak regler ze Š105 a vše sedělo a sedí super . Ale zpět měřit generované napětí na výstupu při spojení buzení s výstupem s odpojeným aku . až potom se vrtat v regleru . Jo na těch Jawách odcházel odpor pro střední buzení .
Osobně bych tu mechaniku nahradil polovodičovým řešení, klidně třeba vestavět do původního pouzdra, aby se zachoval originální vzhled.
Pochopitelně můžeš ale mít důvody pro to, aby to tak nebylo - a já je respektuju.
Dá se jak použít něco hotového (ale do toho zpravidla "neuvidíš", anžto to bude zalité, bude to používat neznámé či anonymní součástky apod.). Nebo lze něco postavit.
Hotové (pouze příklad) EDIT: sorry, nejsou tam verze pro 24V a nevšiml jsem si, že potřebuješ právě tuto hodnotu.
Stavba (opět pouze příklad) třeba tady (strana 51 a další), navíc tam máš i vysvětlenou funkci mechanického typu atd. _________________ Kdo chce, hledá způsob;
kdo ne - hledá důvod.
Ten elektronický regulátor by byl fajn... ale až všechny možnosti selžou... _________________ Poslední slova před smrtí: 'nebojte to je nulák'....Praskla žárovka:'vyměň všechny elity'
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.