Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33039 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út prosinec 10 2024, 21:01 Předmět:
TAKJAN napsal(a):
...
Na Českejch Dráhách je sympatický to, že když prošvihneš vlak ve 14:30, tak pořád stíháš ten ve 13:15.
...
Jo, obzvlášť poslední dobou na nádru v Český Třebový tohle přestává bejt ftip ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7953 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: út prosinec 10 2024, 21:12 Předmět:
Jezdím poměrně často a moc není důvod nadávat. Jasně, mimořádnost typu Třebová... Kolikrát do roka tohle je? _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Jul 16, 2007 Příspěvky: 4422 Bydliště: u HK
Zaslal: st prosinec 11 2024, 16:51 Předmět:
byl jsem kdysi přímým svědkem. Přišla průvodčí "kontrola jízdenek" Mladík se ma ní podívá a něžně říká" jé vy jste tak pěkná" průvodčí celá zjihla, "ale mrcha, protože já nemám lístek a vy mi dáte určitě pokutu" . Babě ztuhly rysy pokutu mu dala a celé kupé se chechtalo.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33039 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá prosinec 13 2024, 2:09 Předmět:
Hubert_79 napsal(a):
Jezdím poměrně často a moc není důvod nadávat. Jasně, mimořádnost typu Třebová... Kolikrát do roka tohle je?
Častějc než by bylo záhodno. Na Třebovským nádraží se používá systém zavěšení trolejí starej minimálně nějakejch 60 let, vytvořenej v dobách, kdy ještě o Pindělíný s její naklápěcí skříní a tím i násobně větší boční silou působící sběračem ("smetákem") na samotnou trolej nikdo ani nesnil. Navíc - původní výměny v "ranžíru" byly "čtyřicítky" = do odbočky dovolovaly jet nejvyšší rychlostí 40km/h. Během rekonstrukce udělaný na konci 80. let minulýho století se všecky "narovnaly" na "šedesátky" a na průjezdový koleje skrz osobní nádraží se dokonce daly "osmdesátky". Jenomže když na tu "šedesátku" vlítne Pindalíná se svou naklápěcí skříní, může to přes ni kalit "kilo" a nevysype se - ale co to v takový chvíli dělá s trolejí a jejím zavěšením, to je tanec svatýho Víta ... Já se fakt docela divím, že takovejch průserů, k jakýmu došlo tady v Třebový letos 1.prasince pozdě odpoledne a večer, není daleko víc. Ono je v takovej moment úplně fuck, že se ty troleje dávají každý 2 roky (a na průjezdu ještě častějc) nový, když je jejich zavěšení konstrukčně 3/4 století starej verk ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jun 20, 2005 Příspěvky: 901 Bydliště: Hospoda u Třebíče
Zaslal: pá prosinec 13 2024, 8:15 Předmět:
Až na to, Karle, že tu trolej v MuNu nesundalo Pendolino, ale náklad s Jančurou . Ale to, že se v Třebové čeká na rekonstrukci jak na smilování, to na věci nic nemění.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33039 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá prosinec 13 2024, 15:26 Předmět:
Fíra od Janču*áka OHLÁSIL viditelnou závadu na závěsným systému troleje = roztřepený nosný lano v místě nosný "brány" nad kolejištěm v místech, kde vedle sebe leží 4 traťový koleje plus výjezd do místního překladiště: https://mapy.cz/s/gomubusoho
Neboli v místě, kde Pindalíná dává těm po staru zavěšenejm trolejím nejvíc zabrat. Nikdy nepamatuju tolik závad na trolejích nad zhlavíma v osobním nádraží - dokud nezačala jezdit šedomodrožlutá příšera. Uvědom si, že bydlím s rodinou ani ne 300m od hlavních traťovejch kolejí a z oken je máme jak na dlani, takže jakejkoliv výkyv v provozu okamžitě zaznamenáme. A nádražák už sice v Třebový není každej druhej, ale pořád ještě minimálně každej pátej-šestej člověk, kterýho potkáš na ulici nebo v krámě - takže se hubným přenosem všecko okamžitě roznese. Poprvé tu trolej sundal náklad - ale poškozená byla od nadměrnýho namáhání rychlýma průjezdama Pindy.
Na druhou stranu lidi mimo Třebovou a hlavně mimo kontakt s dráhou nakecají děsný vulvoviny - v diskusi u jednoho článku právě o prvoprasincový kalamitě v Třebový jsem čet, jak nějakej chytrák argumentoval nad stížnostma Správy Drah na přeplněný koleje a nedostatek "prostoru" pro další soupravy tím, že "radil" následující věci - "dát rychlíkům znovu plnej počet vozů, jako měly před převratem, kdy běžně jezdily rychlíky co měly 20-22 vozů a taky náklady udělat pořádně dlouhý, klidně i 100 vagónů a dvě lokomotivy, protože tak to u nás už jezdilo ..."
Ten člověk si nevidí do huby, natož na špičku nosu a o dráhách ví naprostý kulový. Rychlíky v ČSSR - ČSFR jednoduše NIKDY NEMOHLY MÍT 20 nebo ještě víc vozů, protože tak dlouhá souprava by se nevešla k perónu na žádným českým ani slovenským nádraží. Ty jsou u nás omezený dýlkou 600m a to ještě jen na několika nádražích v republice, obvyklá dýlka je kolem 400-450m a do toho se obvykle vešlo 12 rychlíkovejch vozů i s lokomotivou. Když výjimečně na Slovač jel z Práglu 13-vozovej rychlík (posílenej o další lehátkovej vůz), na zastávkách měl poslední vagón "v bramborách" za koncem perónu a lidi z něj vystupovali do pole. Jo, jezdily po našich kolejích soupravy s 20 až 25 vozama - tzv. "stodolama", protože to byl "milovičák" jezdící do ruSSácký posádky v Milovicích a tvořily ho ruSSácký širokorozchodný vagóny, ze kterejch se za jízdy kouřilo z komínka jako z chaloupky na kuří nožce (uhlím vytápěnej "samovar" v kupé průvodčího každýho samostatnýho vozu). Ale ty jaxitaxi nepatřily žádnýmu česko-slovenskýmu dopravnímu podniku ... A ty 100-vozový náklady - to je ještě větší pýtchovina než 22-vozovej rychlík. Vlak s tolika vozama by se totiž jednoduše dýlkou vůbec nevešel do traťovýho oddílu mezi návěstidla a tudíž by byl nebezpečněj pro zbytek provozu. Zas, netvrdím, že se to nezkoušelo, už v 50.letech se dvěma "štokrama" na přípřeži se tahalo 2500 i víc tun, což bylo cca 75-80 vozů, ale takovej vlak než se rozjel na nějakou traťovou rychlost aspoň 50km/h, ujel často vzdálenost 20 i víc kilometrů - což nikomu nevadí při jízdě přes americký prérie nebo australský vnitrozemí, ale v našich poměrech to je neskutečná pitomost. Navíc rozhodně nejsme stát tak placatej, aby se u nás daly takový tonáže vozit bez nebezpečí roztržení vlaku vinou přetížení spřáhel na svazích jak stoupavejch, tak klesavejch - prostě na takovou váhu vlaku nemáme dimenzovaný spřahadlový prvky.
Celej problém totiž tkví v jednom - před 30 lety zaměstnávaly dráhy v Československu nejvíc lidí po armádě. A vozilo se všecko - uhlí do elektráren a hutí, ruda, struska, zboží z těžkýho strojírenství. Po Plyšáku spousta těchto doprav skončila, dráha najednou měla nadbytek zaměstnanců, tak je nechala poodcházet do často i hodně předčasnýho důchodu (osobní zkušenost v rodině) nebo jim dala výpověď pro nadbytečnost. Ti lidi zajišťovali na průjezdu přes Třebovou přibližně 450 souprav každejch 24 hodin. Z toho asi 350 byl čistej průjezd a cca 100 jich projelo "ranžírem" tak, že byly rozřazený a znovu sestavený podle cílovejch směrovejch stanic. Dnešní stav je ani ne poloviční a "dráha nestíhá" - PROČ??? Protože nemá lidi, automatizace na to nestačí, elektronizace a modernizace drah zamrzly kdesi v 60.letech a aby se dala DNES vozit taková zátěž jako před rokem 89, musely by ČD + SD nejdřív nabrat zpátky ty desetitisíce lidí, který dřív zajišťovaly celej ten ansámbl velkýho železnýho cirkusu na kolečkách ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33039 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá prosinec 13 2024, 18:17 Předmět:
To není zvýšený opotřebení troleje, to je jinej směr působení síly na trolej, kterej namáhá při konstrukci závěsu neočekávaným způsobem ten závěs. V tom je zakopanej pes. Střídavá soustava 25kV má jinej závěs, protože má modernější konstrukci, mj. musí mít delší izolátory kvůli vyšší napěťový pevnosti. Už je na něm i pořešená vyšší rychlost a boční síly. A jak by se sběrač na Pindě nenakláněl, když je na střeše namontovanej nafest ? Sice přes nosný izolátory, ale jinak se musí naklápět společně se skříní vozidla ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jun 20, 2005 Příspěvky: 901 Bydliště: Hospoda u Třebíče
Zaslal: pá prosinec 13 2024, 23:47 Předmět:
Nechceš mi Karle doufám tvrdit, že to Pendolino na vjezdu od Parníku do stanice ještě naklápí, že né? Bych řekl, že na posledním oddílu před vjezdem toho nechá a do stanice už jede poslušně jako každý jiný cug...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33039 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so prosinec 14 2024, 0:27 Předmět:
Nemám fotku - ale stačí se podívat z perónu na Pindu jak vyjede ze zatáčky "u dílen", když přijíždí od Práglu. V tom oblouku ještě nakloněná je. O kolik jsem neměřil. A že strženejch trolejí od jejího zavedení v Třebový markantně přibylo je dost dobře neoddiskutovatelný, když si o tom povídají chlapi z Elektrizace u piva. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7953 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: so prosinec 14 2024, 8:04 Předmět:
Nevím jak v Třebové, ale často je před vjezdem do stanic návěst zakazující naklápění skříňě. Má podobu svislého obdélníka s písmeny N a S a toto je škrtlé. Opětovné povolení je označeno podobnou, již neškrtlou návěstí. Stejně tak má pendolíno vlastní rychlostníky, opět svislé.
Takže i když si o tom povídají chlapi zpívá, u čehož EKKAR samozřejmě nechybí, tak to nakonec může být úplně jinak. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Jul 02, 2016 Příspěvky: 368 Bydliště: Český ráj
Zaslal: ne prosinec 15 2024, 13:53 Předmět:
Škrtlá tabule NS znamená jen to, že následující úsek nemá definovanou rychlost pro naklápěcí soupravy a tyto pokračují stejnou rychlostí jako jakýkoli jiný vlak. Tuším že to naklápění funguje zcela automaticky a nezávisle na vůli řidiče.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5Další
Strana 1 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.