Zaslal: čt prosinec 26 2024, 23:03 Předmět: Nefunkční levý kanál, Tape Deck Tesla Sm 260
Ahoj, dostal se ke mě, tento Tape Deck.
Napadlo mě ho zkusit opravit, jelikož mám ještě jeden další na náhradní díly.
Problém je v tom že, hraje pouze pravý kanál.
Nikde jsem nenašel vypadly kablik, bouchly kondenzátor, vyměnil jsem cca 30 plastových kondenzátoru za nové.
Když prohodím stejné menší desky uprostřed, pořád jede, jen pravý kanál. (i na ukazateli) Ručička na levém kanálu, se ani při zapnutí mechaniky nepohne..
Prosím o radu, kde může být přesně chyba, jsem spíše amatér. + mám pouze klasický multimetr..
Ale pájku a příslušenství dobré.. Děkuji
Ty moduly jsou moduly Dolby. Snímací zesilovače jsou přímo na desce. A jak již bylo řečeno, vedou tam přívody od hlavy, každý kanál je zvlášť. Nečekám, že by hlava byla tak vadná, aby to ani nehuhlalo, ale spíš problém v přívodu nebo zesilovači. Magneťák je natolik citlivé zařízení, že ti ke zkoušce stačí zařadit play a dotknout se šroubovákem těch přívodů. Pokud je snímací zesilovač OK, musí podle místa doteku bručet levý/pravý kanál a taky ukazovat příslušný měřák.
Pokud to bručet bude, upadl ti přívod od hlavy, na straně desky to uvidíš, ale nejčastěji to bývá přímo v mechanice na přívodech hlavy. Nebo je hlava skutečně vadná. Odpor hlavy mezi dvěma stíněnými přívody je okolo 200ohm.
Pokud to nebude bručet, je chyba ve snímacím zesilovači nebo jeho přepínání (je elektronické).
Ak by bola vadná hlava, tak by boli aspoň lupance pri zapnutí, alebo nejaký šum. Skôr je vadný výstup. Tipujem, že je problém s CMOS prepínačom MHB4066.
V stereo prístrojoch sa hľadá chyba tak, že spájaš pravú a ľavú stranu v rôznych bodoch signálovej cesty. Ak je prepoj pred poruchou, tak stále hrá len jedna strana zlúčený "mono" signál. Ak je prepoj za poruchou, tak sa ozve funkčný kanál aj v nefunkčom.
Ahoj, bručí pouze vývody na jeden kanál.
Propojení přepínače taky nepomohlo (je stejně nový)
Jeden kanál jde i ve sluchátkách..