Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Alternátor funguje/nefunguje
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
petrvk



Založen: Nov 27, 2012
Příspěvky: 149

PříspěvekZaslal: so únor 01 2025, 11:59    Předmět: Alternátor funguje/nefunguje Citovat

Přátelé ,kamarádi, potřebuji pomoc.
Odkoupil jsem dodávku Fiat Ducato s údajnou chybou ztráty elektřiny. Po přeměření všeho jsem zjistil, že auto nedobíjí, ač kontrolka po nastartování zhasne. Po nesnadném boji s utrženým šroubem jsem altík dostal ven a odnesl na místní servis. Zarazilo mně že je tam altík VALEO 437349 z roku 2018. Po rozdělání ,přeměření, mně pán řekl, že s ním nic není.
Dal ho přede mnou na stolici, napětí 14V ,Ampéry lítaly ,vše funkční.
Dal jsem zpět do auta a nic 12,5V(bateriie)
Takže znova ven,znova stolice,zpět a nic.
Tohle jsem udělal 3x.
Po radě jsem zkoušel ruční budění,přes 5W žárovku, natáhl jsem nový kabel od alternátoru na baterku,
dal jsem i jinou baterii ,stále nic.
Jen dodám, že altík nemá volnoběžku a není ničím řízen.
Prostě drát přímo na svorkovnici baterie+(přes pojistku)
Jen malý poznatek:
Auto jsem nechal cca 30 minut bublat na volnoběh(je na heveru) a po této době se napětí dostalo až na 13,5 V bez zátěže.
Jak jsem pustil ventilátor a světla ,napětí okamžitě spadlo na 11,9V a po vypnutí se po setinách šplhal na konečných 13,3V.
Víc už jsem neměl nervy.
Napadá Vás ,kde by mohl být zakopaný pes?
Já už nevím,
když tam nic není.
Díky všem za postřehy. Evil or Very Mad


Naposledy upravil petrvk dne so únor 01 2025, 13:13, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zaky



Založen: Oct 30, 2010
Příspěvky: 6799
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: so únor 01 2025, 12:53    Předmět: Citovat

Změř při běžícím motoru napětí na kladné výkonové svorce alternátoru proti jeho kostře. Pokud naměříš dostatečné napětí, máš někde po cestě přechodový odpor bránící řádnému nabíjení. Často bývá problém na přechodech kostřícího pásku mezi motorem a karosérií. Dále by bylo dobré změřit klešťovým ampérmetrem, kolik proudu skutečně z alternátoru teče.
_________________
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
petrvk



Založen: Nov 27, 2012
Příspěvky: 149

PříspěvekZaslal: so únor 01 2025, 13:10    Předmět: Citovat

[Odstraněna citace předcházejícího příspěvku, viz bod 4f "Pravidel". jimirek

Kabel jsem dával nový-přímo na +baterie bez pojistky.
Na mínusu měřím klešťákem něco kolem 15A a na plusu z altíku asi 2A(bez zátěže).
Jinak napětí mi ukazoval 5V při běžícím motoru proti - baterce.
Ohmicky jsem měřil kabely a byly do dvou desetin ohmu.


Naposledy upravil petrvk dne so únor 01 2025, 13:20, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Milan_F



Založen: Oct 03, 2005
Příspěvky: 1695
Bydliště: nedaleko Humpolce

PříspěvekZaslal: so únor 01 2025, 13:15    Předmět: Citovat

Do dvou ohmů? To je moc. Buď tam jsou přechodový odpory, shnilý dráty apod. Nebo kecá měřák. Odpory vodičů musí bejt nula nula nic.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
petrvk



Založen: Nov 27, 2012
Příspěvky: 149

PříspěvekZaslal: so únor 01 2025, 13:20    Předmět: Citovat

Odstraněna citace předcházejícího příspěvku, viz bod 4f "Pravidel". jimirek

Omlouvám se,do dvou desetin.
Jinak je natažen nový kabel.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
masar



Založen: Dec 03, 2005
Příspěvky: 13217

PříspěvekZaslal: so únor 01 2025, 13:23    Předmět: Citovat

Ta měření jsou chybná, nepřesná a zmatečná.
Máš ten alternátor vůbec ukostřený?
15A "bez zátěže" a 2A z alternátoru - to jako fakt?Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 33223
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so únor 01 2025, 13:28    Předmět: Citovat

Jeví se mi to dost jasně jako oyebaná kostra někde mezi altíkem a zbytkem elektroinstalace. Podle toho tvýho měření jedeš jen na baterku, altík se na dodávce proudu vůbec nepodílí. Jako první musíš vzít do ruky "třináctku" klíč a odmontovat altík z auta. Potom vezmeš jemnej, ale ostrej pilník (neboj se na to zajít do železářství koupit fungl novej !!!) - a opiluješ do kovovýho lesku všecky plochy, kterýma se navzájem dotýkají namontovanej altík a blok motoru. ZÁSADNĚ NEPOUŽÍVAT ŠMIRGL - UVOLŇUJE KRYSTALKY BRUSIVA, KTERÝ SE ZADŘOU DO KONTAKTNÍCH PLOCH A PAK ZHORŠUJOU ELEKTRICKEJ KONTAKT!!! Vzájemnej odpor mezi kovovým obalem altíku (= jeho kostrou = záporným vývodem) a blokem motoru musí bejt nula celá nula nic = čistej zkrat. To samý udělej na kontaktní ploše mezi kastlí a ukostřovacím kabelem baterky a na kontaktních plochách mezi ukostřovacím pleteným pásem mezi kastlí a motorem. Všecko odrhnout pilníkem na holej kov a namazat tukem proti oxidaci - a pod všecky matky nebo hlavy šroubů utahovanejch do závitovejch děr na tyhle místa bezpodmínečně patřej pérový nebo aspoň vějířový podložky kvůli udržení dobrýho přítlaku. Teprve potom můžeš něco měřit na kladným vývodu altíku proti kostře auta.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
jogi24



Založen: Mar 12, 2009
Příspěvky: 474

PříspěvekZaslal: so únor 01 2025, 13:51    Předmět: Citovat

Jo EKKAR plny suhlas. Chyba je v kostre. Bolo by zaujimave zmerat napetie pri beziacom motore, medzi -polom baterky a telom motora, pripadne ak to nieje nejako nebezpecne telom alternatora. Bude tam 100 percent napetie.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
petrvk



Založen: Nov 27, 2012
Příspěvky: 149

PříspěvekZaslal: so únor 01 2025, 13:53    Předmět: Citovat

Když pominu, že byl altík 3x venku a zpět,nemyslím si,že by byla špatná kostra i proto,že jsem ho ručně dokostřoval.Posílám odkaz na video ,které jsem teď rychle natočil.
Ty čísla jsou jiná, než včera. Možná je to tím, že je tam jiná baterie.
https://www.uschovna.cz/zasilka/RG4394R5U6FUCJZR-9IV/
Jinak teď je na altíku 14,2V naprázdno.Hned jak připojím na +,ihned spadne.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
misocko



Založen: Jun 26, 2009
Příspěvky: 1345
Bydliště: Hlohovec (Sk)

PříspěvekZaslal: so únor 01 2025, 14:16    Předmět: Citovat

no takto, skusme sa trochu zamyslieť.
Na jednom prívode do baterky nameriaš iný prúd ako na druhom = hluposť, do baterky zjavne musí isť ešte ďalši vodič na ktorý kašles, alebo je baterka niekde prerazená na kostru (ešte som nezažil). Takže ten iný vodič bude správne.
Na oboch vodičoch nameriaš rovnaký smer prudu (vždy znamienko minus) - hluposť. Vyhoď merak , alebo najdi ten extra vodič do baterky.
edit: myslim že ten vodič máš hneď vedľa klešti keď meriaš prud prvým vodičom. Skus chytiť do klešti oba vodiče.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
petrvk



Založen: Nov 27, 2012
Příspěvky: 149

PříspěvekZaslal: so únor 01 2025, 15:17    Předmět: Citovat

Další poznatek je, že při vypnutém klíčku, je odběr na alternátoru 0.6 A. Je otázka proč? Jinak altik dokáže rozsvítit dvouvlaknovou žárovku při napětí 14.6V.Ale při připojení k baterii, nedá nic.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 33223
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so únor 01 2025, 15:21    Předmět: Citovat

petrvk napsal(a):
Když pominu, že byl altík 3x venku a zpět,nemyslím si,že by byla špatná kostra i proto,že jsem ho ručně dokostřoval.Posílám odkaz na video ,které jsem teď rychle natočil.
Ty čísla jsou jiná, než včera. Možná je to tím, že je tam jiná baterie.
https://www.uschovna.cz/zasilka/RG4394R5U6FUCJZR-9IV/
Jinak teď je na altíku 14,2V naprázdno.Hned jak připojím na +,ihned spadne.
Jenomže kostra má víc spojů a baterka se nekostří na motor, ale na kastli. Ty potřebuješ mít co nejmenší odpor jak mezi altíkem a blokem motoru, tak i mezi motorem a kastlí. Jakmile tam budeš nechávat sebemenší odpor, budeš na něm mít úbytek napětí, kterej se ti odečte od výstupního napětí altíku.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
petrvk



Založen: Nov 27, 2012
Příspěvky: 149

PříspěvekZaslal: so únor 01 2025, 15:47    Předmět: Citovat

Odstraněna citace předcházejícího příspěvku, viz bod 4f "Pravidel". jimirek

Teď jsem znovu dával kostru extra z baterie - přímo na nový šroub alternátoru, ale žádná změna. Jen mě zaráží ten odběr alternátoru...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
misocko



Založen: Jun 26, 2009
Příspěvky: 1345
Bydliště: Hlohovec (Sk)

PříspěvekZaslal: so únor 01 2025, 15:50    Předmět: Citovat

0,6A meriaš klešťakom? - zabudni
Stale si neodpovedal na kostru.
Tak isto ako meriaš priamo na baterke, skus merať priamo na altiku, plus aj minus, lebo mam pocit že radiť Ti je zbytočné keď si ideš svoje a sem iba píšeš, nečítaš...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
petrvk



Založen: Nov 27, 2012
Příspěvky: 149

PříspěvekZaslal: so únor 01 2025, 16:22    Předmět: Citovat

Odstraněna citace předcházejícího příspěvku, viz bod 4f "Pravidel". jimirek

Ano,klešťákem.
Při vypnutém klíčku, zapojování a odpojování + altíku na baterku to lehce prská, což by "asi" nemělo....
Jinak měření nastartovaného auta přímo na altíku je nereálné,protože altík je nad nápravnicí, takže přístup jak na ....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Strana 1 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund