Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Yaris 1.0 2003

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
piCZus



Založen: Dec 05, 2018
Příspěvky: 860

PříspěvekZaslal: po březen 24 2025, 11:05    Předmět: Yaris 1.0 2003 Citovat

Kolega má problém s volnoběhem, tak vyčistil škrtící klapku a moc se to nezlepšilo. Zkoušel také přes noc odpojit baterii.

Většinou to chce základní nastavení a ODB2 konektor tam má, ale co mám takovou univerzální Bluetooth diagnostiku s ELM327 a Torque v telefonu, tak se s jeho řídící jednotkou nespojila.

Nemáte někdo tušení, jestli to půjde jinou diagnostikou nebo nějak jinak?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 33526
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po březen 24 2025, 11:46    Předmět: Citovat

No hlavně je to Japonec, takže potřebuje diagnostiku schopnou komunikace s japonskou ŘJ, ne nějakej vlkohradskokoncernovej vergl typu VAG/VAS. Odpojením baterky ničeho nedocílíš, vymažou se jen adaptační data, ale poruchy nezmizí - nanejvejš zhasne jejich indikace kontrolkama.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rampage



Založen: Jan 12, 2025
Příspěvky: 26

PříspěvekZaslal: po březen 24 2025, 12:06    Předmět: Citovat

Mne na Corolle (2012) práve po odpojení baterie vždy vyletoval volnobeh až niekam na 2500 ot/min, než sa to "naučilo". Pri vyraďovaní do neutrálu a dávaní prednosti chodcom na prechode som dostával zdesené tváre.
Pomohlo až vyčistenie váhy vzduchu sprejom (vystriekať a nechať uschnúť), a súčasne dôkladné vypucovanie škrtiacej klapky tým istým sprejom a handričkou; tzn. klapku otvoriť a vyčistiť aj zvnútra, dokým nie je handrička čistá. Potom som už mal volnobeh vždy v normále.

Neskôr mi každých cca 10 sekúnd zvykli otáčky voľnobehu nachvílu mierne klesnúť - problém som ohraničil na unavený kompresor klimatizácie, ktorý sa prejavoval i "zvukovo". S vypnutou A/C drží otáčky stabilne.
Auto má 285k km, VIN začína na A - made in Africa. Krása.

Na margo OBDII, skúšal som nejakú lacnú šikmácku diagnostiku "Ancel". Je to iba základný skener dát a mazač kódov, ale s komunikáciou nemal problém. Ak nemáš možnosť vyskúšať iný, nevylúčil by som problém aj so samotným OBD portom - Toyoty "chutia" aj hlodavcom...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 16091
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: po březen 24 2025, 12:44    Předmět: Citovat

Je toho plný YT.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2700
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: po březen 24 2025, 20:13    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Odpojením baterky ničeho nedocílíš, vymažou se jen adaptační data...
To se musí dělat diagnostikou, a úmyslně. Dnešní jednotky adaptace po vypnutí napájení nazapomínají. Dokonce myslím, že ECU jsou po vypnutí zapalování úplně bez napětí.
_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 33526
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po březen 24 2025, 20:44    Předmět: Citovat

Není, minimálně paměť těch adaptačních hodnot má pod napětím - vymažou se až odpojením baterie.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2700
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: po březen 24 2025, 21:14    Předmět: Citovat

No já se s tebou hádat nebudu Beer Very Happy
_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rampage



Založen: Jan 12, 2025
Příspěvky: 26

PříspěvekZaslal: po březen 24 2025, 21:19    Předmět: Citovat

Sandal napsal(a):
Dnešní jednotky...


Je ti jasné, že sa bavíme o Yaris 2003?
Mám Toyotu 2012 a o adaptačné data ECU príde odpojením baterie, už i chvíľkovým.

" Beer "

Osobne pochybujem, že to piCZus opraví nejakou funkciou na návrat do základných nastavení, skôr tam môže byť problém s váhou vzduchu, EGR, PCV, senzormi a čert vie ešte čím, musí len diagnostikovať. Ale konkrétne tieto staré Toyoty musia chytiť i cez obyčajný OBD2 skener, inak je problém aj niekde inde.
Aspoň teda podľa vlastnej skúsenosti, i keď mám o niečo novšiu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
GeorgeB



Založen: Nov 21, 2005
Příspěvky: 1233
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: po březen 24 2025, 21:27    Předmět: Citovat

K tématu: pro zjištění nestabilního volnoběhu bych se zaměřil na jednotlivé parametry po napojení diag.přístroje k motorové jednotce. Konkrétně měřenou vs. skutečnou teplotu motoru, teplotu nasávaného vzduchu, tlak v sacím potrubí, tlak v sání při vypnutém motoru, dobu vstřiku, předstih, lambda regulaci (korekce směsi), polohu škrtící klapky a pedálu akcelerace. Z mechanických veličin bych se zaměřil na tlak paliva, skutečný tlak v sání, kompresní tlaky motoru, časování rozvodů, těsnost sacího a výfukového systému, recirkulaci spalin (má-li jí).

Mimo téma: adaptace jsou v jednotce uloženy v paměti EEPROM, takže odpojení akumulátoru napomůže u aut od roku výroby asi 2000. A Sandal má pravdu, že jsou některé jednotky bez napájení po vypnutí zapalování a odpadnutí tzv. "power latch" relé.
Nejde to brát paušálně, každý výrobce a dokonce u každého systému řízení motoru to může být jiné a adaptace jdou mnohdy mazat jen diag. přístrojem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2700
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: po březen 24 2025, 21:27    Předmět: Citovat

rampage: Je mi to naprosto jasný. Měl jsem na mysli jednotky někdy v začátku 90tých let. Třeba Feldy 1.6 nic nezapomnají. Musí se VAGem. Toyoty beztak používají Bosch jednotky a topologie těch jednotek je hodně podobná.
Hele třeba se mýlím, ale...

_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Damned



Založen: Jan 07, 2025
Příspěvky: 47

PříspěvekZaslal: po březen 24 2025, 22:15    Předmět: Citovat

Ja před lety koupil takovej kabel, ani snad tolik nestál a umí to všechno včetně hydraulickeho podvozku, vymazání adaptaci z automatu, vyčítání a mazaní chyb samozřemě...atp
na tojoty se chodí techstreamem

https://allegro.cz/nabidka/rozhrani-toyota-lexus-mini-vci-techstream-obd2-cd-13364214556

ELM327 funguje také, ale na tojotu jak která a není tam nikdy všechno co v techstrýmu, to je jen taková nouzovka na cesty
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 33526
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út březen 25 2025, 1:59    Předmět: Citovat

GeorgeB napsal(a):
...
Mimo téma: adaptace jsou v jednotce uloženy v paměti EEPROM, takže odpojení akumulátoru napomůže u aut od roku výroby asi 2000. A Sandal má pravdu, že jsou některé jednotky bez napájení po vypnutí zapalování a odpadnutí tzv. "power latch" relé.
Nejde to brát paušálně, každý výrobce a dokonce u každého systému řízení motoru to může být jiné a adaptace jdou mnohdy mazat jen diag. přístrojem.
Konkrétně - motor VW 1,4 16V kód BXW, ŘJ = ECU je značky Magnetti Marelli, typ nevím, ale adaptace zapomene odpojením baterie, chyby se nesmažou, jen to zhasne kontrolky. Nutno smazat VAGem. Rok výroby? 2007!!!!
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2700
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: út březen 25 2025, 21:52    Předmět: Citovat

Pokud vím, tak i tyto jednotky měli pro zápis a čtení paměť EEPROM. Třeba zvážit i vadnou ECU, nebo chybu firmware(nepravděpodobně), když ti ztrácela data.
_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 33526
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út březen 25 2025, 23:37    Předmět: Citovat

Je to i v návodu k autu. Odpojení baterky smaže adaptační data a zhasne kontrolky případnejch závad - ale už nevymaže samotný závady, ty v paměti zůstanou a jdou smazat jen diagnostikou. To samý je mimochodem i v návodu k fábuli 1,2HTP 51Kw ročník 2008, ŘJ Sipmos. Takže adapty jsou v paměti, vyžadující přítomnost napájení, závady ne. Je to i logický, adapty se průběžně upravujou, ŘJ si je doplňuje podle okamžitý situace při jízdě. Závady se musejí uchovat pro následnou diagnostiku, tam by samovolný smazání mohlo znemožnit hledání případný závady.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.17 sekund