Zaslal: po březen 24 2025, 11:05 Předmět: Yaris 1.0 2003
Kolega má problém s volnoběhem, tak vyčistil škrtící klapku a moc se to nezlepšilo. Zkoušel také přes noc odpojit baterii.
Většinou to chce základní nastavení a ODB2 konektor tam má, ale co mám takovou univerzální Bluetooth diagnostiku s ELM327 a Torque v telefonu, tak se s jeho řídící jednotkou nespojila.
Nemáte někdo tušení, jestli to půjde jinou diagnostikou nebo nějak jinak?
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33526 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po březen 24 2025, 11:46 Předmět:
No hlavně je to Japonec, takže potřebuje diagnostiku schopnou komunikace s japonskou ŘJ, ne nějakej vlkohradskokoncernovej vergl typu VAG/VAS. Odpojením baterky ničeho nedocílíš, vymažou se jen adaptační data, ale poruchy nezmizí - nanejvejš zhasne jejich indikace kontrolkama. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Mne na Corolle (2012) práve po odpojení baterie vždy vyletoval volnobeh až niekam na 2500 ot/min, než sa to "naučilo". Pri vyraďovaní do neutrálu a dávaní prednosti chodcom na prechode som dostával zdesené tváre.
Pomohlo až vyčistenie váhy vzduchu sprejom (vystriekať a nechať uschnúť), a súčasne dôkladné vypucovanie škrtiacej klapky tým istým sprejom a handričkou; tzn. klapku otvoriť a vyčistiť aj zvnútra, dokým nie je handrička čistá. Potom som už mal volnobeh vždy v normále.
Neskôr mi každých cca 10 sekúnd zvykli otáčky voľnobehu nachvílu mierne klesnúť - problém som ohraničil na unavený kompresor klimatizácie, ktorý sa prejavoval i "zvukovo". S vypnutou A/C drží otáčky stabilne.
Auto má 285k km, VIN začína na A - made in Africa. Krása.
Na margo OBDII, skúšal som nejakú lacnú šikmácku diagnostiku "Ancel". Je to iba základný skener dát a mazač kódov, ale s komunikáciou nemal problém. Ak nemáš možnosť vyskúšať iný, nevylúčil by som problém aj so samotným OBD portom - Toyoty "chutia" aj hlodavcom...
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2700 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: po březen 24 2025, 20:13 Předmět:
EKKAR napsal(a):
Odpojením baterky ničeho nedocílíš, vymažou se jen adaptační data...
To se musí dělat diagnostikou, a úmyslně. Dnešní jednotky adaptace po vypnutí napájení nazapomínají. Dokonce myslím, že ECU jsou po vypnutí zapalování úplně bez napětí. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33526 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po březen 24 2025, 20:44 Předmět:
Není, minimálně paměť těch adaptačních hodnot má pod napětím - vymažou se až odpojením baterie. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Je ti jasné, že sa bavíme o Yaris 2003?
Mám Toyotu 2012 a o adaptačné data ECU príde odpojením baterie, už i chvíľkovým.
" "
Osobne pochybujem, že to piCZus opraví nejakou funkciou na návrat do základných nastavení, skôr tam môže byť problém s váhou vzduchu, EGR, PCV, senzormi a čert vie ešte čím, musí len diagnostikovať. Ale konkrétne tieto staré Toyoty musia chytiť i cez obyčajný OBD2 skener, inak je problém aj niekde inde.
Aspoň teda podľa vlastnej skúsenosti, i keď mám o niečo novšiu.
Založen: Nov 21, 2005 Příspěvky: 1233 Bydliště: Pardubice
Zaslal: po březen 24 2025, 21:27 Předmět:
K tématu: pro zjištění nestabilního volnoběhu bych se zaměřil na jednotlivé parametry po napojení diag.přístroje k motorové jednotce. Konkrétně měřenou vs. skutečnou teplotu motoru, teplotu nasávaného vzduchu, tlak v sacím potrubí, tlak v sání při vypnutém motoru, dobu vstřiku, předstih, lambda regulaci (korekce směsi), polohu škrtící klapky a pedálu akcelerace. Z mechanických veličin bych se zaměřil na tlak paliva, skutečný tlak v sání, kompresní tlaky motoru, časování rozvodů, těsnost sacího a výfukového systému, recirkulaci spalin (má-li jí).
Mimo téma: adaptace jsou v jednotce uloženy v paměti EEPROM, takže odpojení akumulátoru napomůže u aut od roku výroby asi 2000. A Sandal má pravdu, že jsou některé jednotky bez napájení po vypnutí zapalování a odpadnutí tzv. "power latch" relé.
Nejde to brát paušálně, každý výrobce a dokonce u každého systému řízení motoru to může být jiné a adaptace jdou mnohdy mazat jen diag. přístrojem.
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2700 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: po březen 24 2025, 21:27 Předmět:
rampage: Je mi to naprosto jasný. Měl jsem na mysli jednotky někdy v začátku 90tých let. Třeba Feldy 1.6 nic nezapomnají. Musí se VAGem. Toyoty beztak používají Bosch jednotky a topologie těch jednotek je hodně podobná.
Hele třeba se mýlím, ale... _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Ja před lety koupil takovej kabel, ani snad tolik nestál a umí to všechno včetně hydraulickeho podvozku, vymazání adaptaci z automatu, vyčítání a mazaní chyb samozřemě...atp
na tojoty se chodí techstreamem
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33526 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út březen 25 2025, 1:59 Předmět:
GeorgeB napsal(a):
...
Mimo téma: adaptace jsou v jednotce uloženy v paměti EEPROM, takže odpojení akumulátoru napomůže u aut od roku výroby asi 2000. A Sandal má pravdu, že jsou některé jednotky bez napájení po vypnutí zapalování a odpadnutí tzv. "power latch" relé.
Nejde to brát paušálně, každý výrobce a dokonce u každého systému řízení motoru to může být jiné a adaptace jdou mnohdy mazat jen diag. přístrojem.
Konkrétně - motor VW 1,4 16V kód BXW, ŘJ = ECU je značky Magnetti Marelli, typ nevím, ale adaptace zapomene odpojením baterie, chyby se nesmažou, jen to zhasne kontrolky. Nutno smazat VAGem. Rok výroby? 2007!!!! _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2700 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: út březen 25 2025, 21:52 Předmět:
Pokud vím, tak i tyto jednotky měli pro zápis a čtení paměť EEPROM. Třeba zvážit i vadnou ECU, nebo chybu firmware(nepravděpodobně), když ti ztrácela data. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33526 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út březen 25 2025, 23:37 Předmět:
Je to i v návodu k autu. Odpojení baterky smaže adaptační data a zhasne kontrolky případnejch závad - ale už nevymaže samotný závady, ty v paměti zůstanou a jdou smazat jen diagnostikou. To samý je mimochodem i v návodu k fábuli 1,2HTP 51Kw ročník 2008, ŘJ Sipmos. Takže adapty jsou v paměti, vyžadující přítomnost napájení, závady ne. Je to i logický, adapty se průběžně upravujou, ŘJ si je doplňuje podle okamžitý situace při jízdě. Závady se musejí uchovat pro následnou diagnostiku, tam by samovolný smazání mohlo znemožnit hledání případný závady. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.