A nebo trubku zakopat do země a kabel přivíst do auta a je uzeměno, jediná nevýhoda je ,že se stim ject nedá a teď mě napadlo neni to autorádio krystalka ? _________________ Poslední slova před smrtí: 'nebojte to je nulák'....Praskla žárovka:'vyměň všechny elity'
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32872 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so prosinec 29 2007, 16:41 Předmět:
Pánové, konec srandování - Wo Co Gou? Dáváš Paňáka do WV, to jsem pochopil, ale jakého Paňáka do jakého WV? Každopádně většina moderních rádií má veškeré spoje vyvedené vzadu na firemní konektor, ke kterému se buď automaticky i s rádiem přibaluje, nebo jako dodatečné příslušenství dokupuje propojka/redukce na tzv. ISO konektor. Na ISO konektoru jsou vývody všech reproduktorů, přívod země, +12V napájení i ovládání +12V od spínací skříňky, výstup ovládacího napětí pro motorově vysouvanou anténu (nebo anténu s předzesilovačem). Popis je ve firemním manuálu, který konkrétně zrovna MATSUSHITA ke každému Panasonic autorádiu přikládá - tak v čom problemma? Máš potíže najít v autě místa, na kterých je +12V a kostra? _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 08, 2007 Příspěvky: 4233 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: so prosinec 29 2007, 19:15 Předmět:
EKKAR napsal(a):
...tak v čom problemma? Máš potíže najít v autě místa, na kterých je +12V a kostra?
Právě třeba v tom že mu podstatná část těchto věcí jaksi chybí - neb některé v tom autě na parkovišti logicky a zbytek zůstal viset na kabeláži. Je otázkou zda na podobné anonymní výkřiky do tmy vůbec reagovat. _________________ Na SZ a maily od uživatelů se žádným přínosem pro toto fórum zásadně neodpovídám a mažu je bez přečtení…
Naposledy upravil Killroy dne so prosinec 29 2007, 20:28, celkově upraveno 2 krát.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32872 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so prosinec 29 2007, 19:23 Předmět:
Killroy napsal(a):
EKKAR napsal(a):
...tak v čom problemma? Máš potíže najít v autě místa, na kterých je +12V a kostra?
Potíž může být třeba i v tom že mu podstatná část těchto věcí jaksi chybí - neb některé v tom autě na parkovišti logicky a zbytek zůstal na kabeláži. Je otázkou zda na podobné anonymní výkřiky do tmy vůbec reagovat.
Taky pravda - pokud je to koupě na chodbičce k záchodkům v hospodě, z ručky do ručky "za pětibábu", pak se není čemu divit... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Sep 23, 2004 Příspěvky: 102 Bydliště: Severní Morava
Zaslal: ne prosinec 30 2007, 16:53 Předmět:
Ahoj.
Mám za to, že každé moderní autorádio má už z výroby provedeno "uzemnění", tedy záporný pól napájení spojený z šasi autorádia a tudíž je uzemněno automaticky. Pokud tedy zapojíš záporný pól napájení (kostru) na šasi autorádia, bude normálně fungovat. Kdysi se "kostra" zapojovala na šroub, který trčel vzadu na rádiu.
Jinak to "ukostření" je rovněž i stínění, takže je uvnitř spojen mínusový pól se zemním potenciálem plošňáku. No Problemo.
PS: Doufám, že nemáš vozidlo s ukostřeným plusovým pólem baterie ( i takové ještě jezdí ).
Založen: Nov 23, 2006 Příspěvky: 1228 Bydliště: ...mezi Radhoštěm a Hostýnem...
Zaslal: po prosinec 31 2007, 1:04 Předmět:
Pokud je rádio po "havárii", je možné, že na DPS bude "upálený" zemnící spoj a autorádio se nebude chovat kompatibilně.
Prohlédni desku ps lupou, zda není někde náznak poruchy, pak doporučuji projít podrobně vlastní panel ISO nožů - u těchto typů bývají často v pájecích bodech vyžíhané.
ať se daří...! _________________ ..a co shoří, nezhnije..!
Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 8114 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: po prosinec 31 2007, 7:59 Předmět:
Deny napsal(a):
Ahoj.
Mám za to, že každé moderní autorádio má už z výroby provedeno "uzemnění", tedy záporný pól napájení spojený z šasi autorádia a tudíž je uzemněno automaticky. Pokud tedy zapojíš záporný pól napájení (kostru) na šasi autorádia, bude normálně fungovat. Kdysi se "kostra" zapojovala na šroub, který trčel vzadu na rádiu.
Jinak to "ukostření" je rovněž i stínění, takže je uvnitř spojen mínusový pól se zemním potenciálem plošňáku. No Problemo.
PS: Doufám, že nemáš vozidlo s ukostřeným plusovým pólem baterie ( i takové ještě jezdí ).
Šaši bývá galvanicky spojený s minus pólem ale připojení na minus bych udělal právě přes konektor protože jen tak je zaručeno spojení "zemních" bodů v jednom místě a nebude ti procházet vyrovnávací proud např. od alternátoru do aku právě přes rádio a to pak způsobuje pískání ve zvuku i při stažený hlasitosti. _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
Jenom malé odbočení. Švagr si nechal zapojit autoradio ve značkovém servisu. Po čase chvíli hrálo, chvíli nehrálo. Nakonec jsem zjistil, že ti pitomci nedali na ISO konektor mínus pol zdroje. Mínus šlo do radia přes pochybně zapojené stínění autoanteny.
Tak nějak to bude. Staří fachmani se připravují do důchodu, je to samá elektronika, už se jim to nevyplatí učit a mladí na to z vysoka....Omlouvám se všem výjimkám.
Založen: Jan 17, 2007 Příspěvky: 6636 Bydliště: Milotice u Kyjova
Zaslal: po prosinec 31 2007, 17:38 Předmět:
janousek napsal(a):
Tak nějak to bude. Staří fachmani se připravují do důchodu, je to samá elektronika, už se jim to nevyplatí učit a mladí na to z vysoka....Omlouvám se všem výjimkám.
to ze na to mladi serou je silne tvrzeni, pravda bude ta, ze mladi si vybiraji povolani a jen ti kterych to bavi se stanou casem odbornici.
Dnesni stary fachman mel spoustu kolegu (stejneho rocniku), kteri na to srali, ale o nich nevime protoze jsou dnes fachmani na neco jineho (proste je to nebavilo - srali na to - a presli na neco jineho) to je normalni ne?
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.