Založen: Nov 28, 2004 Příspěvky: 1811 Bydliště: pod Black Mount
Zaslal: pá červenec 25 2008, 18:16 Předmět: Majáky tesla a řídící jednotka
Sestava výstražného majáku na hasičském autě se skládá ze zdroje AZZ530, ovládacího pultu AZJ530 a majákové rampy která má v sobě 2 otočné majáky 2 světla která jsou zapojené přez přerušovač a reporduktor. Ovládací pult ja se zdrojem propojen kabelem s nezaměnitelnými konektory. Maják se zdrojem je zapojen jedním združeným autokonektorem a kulatým průmyslovým konektorem. Můžu tuto sestavu zapojit na 24V? Nemáte někdo dokumantaci k těmto propojovacím kabelům (co, kde, jak zapojit)? Na netu to nemůžu nikde najít. Už tady po tom byla scháňka ale nikdo se neozval.
Založen: Nov 22, 2007 Příspěvky: 425 Bydliště: Doma
Zaslal: pá červenec 25 2008, 20:34 Předmět:
Nejrychlejší budeš mít, když to rozdekluješ a prozvoníš si dráty. Provozní napětí určíš nejsnáz podle napětí žárovek a motorků na pohon zrcadel. Napětí se u toho nedá přepínat. Vyrábělo se to jako souprava pro příslušné napětí.
Založen: Nov 28, 2004 Příspěvky: 1811 Bydliště: pod Black Mount
Zaslal: pá červenec 25 2008, 21:14 Předmět:
Tak to mají hasiči (nebo já?) docela problém. Žárovky jsou na 12V. Na dodacím listě je napsáno že je na 12-24V ale mám obavy do toho pustit 24V. Hlavně se jedná o ten zdroj, maják a ovládací pult jsou krmený z toho zdroje.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32983 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá červenec 25 2008, 21:22 Předmět:
Mám pocit, že ten maják je přepínatelný na 12/24 - při 12V je motorek paralelně k žárovce, na 24V je v sérii - proto taky některé majáky na náklaďácích svítí, ale rotační clonka se sotva pohne a jiné se točí jako bláznivé - myslím teď na naše městské popeláře a jejich oranžové majáky na popelářských Renaultech - každý si bliká, jak se mu chce, přitom když ta auta byla nová (rozuměj nově vybavená), rychlosti blikání (rotace clonek) byly téměř synchronní. Tipuju, že do toho majáku vrazí každý žárovku takovou, jaká mu padne do ruky - a podle toho se i točí motorek. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32983 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá červenec 25 2008, 22:15 Předmět:
Osobně bych radši tlakáč přilepil sousedovi na okno nebo na dveře - mám na něj pifku jako málo na koho, ten bas.tard si zásadně parkuje svou hrkačku (fávo ´94) vedle té mé (také ´94, ale pro změnu forman) takovým stylem, že několikrát ročně musím buď prolézat kufrem nebo (v tom lepším případě) se přesmýkávat přes šaltrpáku z místa spolujezdce - prostě se mi nalepí svým pravým bokem na řidičské dveře (nechá tak 15cm škvíru jen co by prošlo zrcátko kolem zrcátka) a nezajímá ho, jak já se dostanu na palubu... Už jsem mu polil čelní sklo silikonovým olejem, zapěnil výfuk stavební pěnou, v zimě jsem mu nastříkal injekční stříkačkou vodu do zámků - ale ten par.chant je snad splachovací a nic mu nedocvakne... Tak snad by ho hasičská siréna uprostřed noci trochu probrala... Příště mu to auto snad zapálím... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Nov 22, 2007 Příspěvky: 425 Bydliště: Doma
Zaslal: pá červenec 25 2008, 22:41 Předmět:
Samotné majáky byly vyráběny přímo na 12, nebo na 24 V. Motorek na pohon zrcadla tam byl výrobek DDR o kousek větší, než naše IGLA. Na osvětlení byla žárovka H1, nebo H3. Tenhle krám co mají hasiči je asi taky modernější, protože první modely byly stejné, jak měli policajti. Na tlakovém reproduktoru byl jenom jeden maják - hrnec cca 30 cm v průměru. Pokud bylo třeba dodržet podmínku viditelnosti výstrahy, tak se montovaly jenom přídavné samostatné majáky buď velké hrnce, nebo malé o průměru cca 15 cm. K majáku s reprákem byl ještě v jedné bedýnce výkonový zesilovač a druhá bedýnka sloužila na ovládání. Na nových majácích to vypadá, že tam jsou zábleskové výbojky a i další příslušenství bude odlišné.
Založen: Nov 28, 2004 Příspěvky: 1811 Bydliště: pod Black Mount
Zaslal: ne červenec 27 2008, 19:23 Předmět:
Tak je to v pořádku, už bliká a houká. Zkoušel jsem to radši v hasičárně. Ještě že jsem to nebral domů, to je rámusu. Maják přišel TOPTRANSem a měl prasklý kryt a popraskané žárovky. Není to poprvé co jsem se setkal s rozbitým zbožím od TOPTRANSu. Takže máják a řídící jednotka je na 12V. Trošku zlobí myke, musí se víc zmáčknout. Budeme instalovat ještě měnič 24/12V pokud někdo chcete tak to nafotím uvnitř. Díky za podporu a za to že jste se sem vůbec podívaly.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.