Zaslal: ne listopad 29 2009, 11:49 Předmět: Řízené CDI
Zdar lidi mám menší problém. Potřeboval bych jednoduché schéma na řízené zapalování CDI na suzuki. Mám v motoru 2 snímače polohy hřídele jeden je 0° což je asi na start a pak 30° což bude na vysoké otáčky... Kdysi to tady někdo dával ale odkaz už nefunguje... Tak jestli o něčem víte budu moc ráád.
a kupovat DC-CDI mi moc nevoní za tu hromadu prachů. Je to na ostrý enduro
Založen: Nov 21, 2005 Příspěvky: 1218 Bydliště: Pardubice
Zaslal: ne listopad 29 2009, 14:20 Předmět:
Zaznamenal jsem tvůj dotaz na jawaanii, ale tam to rychle zapadne i při vášnivé diskusi.
No můj dotaz zní:jaká je indukční cívka na motocyklu?(teď se mi nechce hledat el. schéma).
Jak již bylo odpovězeno na manii-zapojení z praktické elektroniky by mohlo být za určitých okolností levnou náhradou.
No jistě to cena není moc drahá ale postavit se to dá ani ne za 1/3 tý ceny
Jiný problém je že asi ta kroska nemá akumulátor.
Jo a indukční cívku to má na CDI zapalování, a navíc předpokládám, že "vysoké napětí" pro nabití kondenzátoru se rovněž "tvoří" v magnetu.
Především by pán měl napsat přesný typ motorky a rv. pak se dá třeba najít schema a z toho dále vycházet.
GeorgeB: ahoj no indukční cívka je originál suzuki ma 2 vývody na svíčku (moto ma 2 svíčky) odpor primáru je 0-1 ohm a sekundáru 20-27kohm (vycházim z dílenské přiručky) snímače polohy maj 185-250 ohm , jinak je zajímavý to že týto motorky (dr600) maji 2 různy schémy s CDI v jednom případe je použit jen jeden snímač a ve druhém jsou už snímače 2 .
foto zde: http://jefo250.rajce.net/Desktop
Jsou schemata, kde je program free já jsem koupil od Taraby 3naprogramované procíky za 500,- dohromady(dá se k němu do paměti uložit vlastní křivka předstihu).
Většinou pokud je někde k mání naprogramovaný procesor, tak za 250,-
Chtít za DC-CDI 3600,- je prostě hodně, cena kolem 2500,- by už byla akceptovatelná a rozhodně by na tom výrobce neprodělal.
Založen: Nov 21, 2005 Příspěvky: 1218 Bydliště: Pardubice
Zaslal: po listopad 30 2009, 8:43 Předmět:
Upusťe od diskuse kolem tržního hoispoářství a věnujte se prosím tématu.
Jak jsem koukal na schéma a hodnoty, tak se jedná o běžnou dvouvývodovou indukční cívku. Baterku ta motorka má taky, tak bych šel cestou avizovaného schématu z praktický elektroniky. Použil bych jen jeden snímač a cívku pro CDI bych vůbec nepoužíval.
Schéma samotného CDI zapalování jsem ještě nikde kompletní neviděl.
Indučka je zapalování typu CDI, tudíž nelze ji jen tak připojit na jiný druh (TCI) což znamená že nevyužitím napěťové cívky na altíku pro nabíjení kondenzátoru se zapalování zesložití o měnič.
Pro případné TCI zapalování by se musela osadit jiná indučka (třeba ta z CBX750, nebo z transalpů myslim od rv.1996 ty by měli mít TCI zapalování) popřípadě z jakéhokoli 4válce co má TCI a dvoujvývodovou cívku.
V amaru bylo jednoduché zapojení CDI s procesorem, bohužel autor zapalování mi dosud neodepsal. To CDI využívalo napěťovou cívku, snímač a cívku napájecí el. instalaci(světla, aku,....) I s cenou naprogramovaného procesoru by to nebylo dražší než 400-500,- jen se to nedalo programovat.
Ovšem k čemu potřebuje člověk programovatelné zapalování? Pokud nastaví tovární hodnoty předstihu, bude to jezdit tak jak má. V těch otáčkách, kdy končí regulace předstihu se jezdí pomálu, jezdí se většinou nad těmito otáčkami, a zde je předstih prostě na maximu dané hodnoty.
V případě DR600 rv.1989 je to 0°/2000otmin a 30°/4500otmin takže pokud by bylo řízené cdi porcesorem, tak křivka předstihu bude lézt z 0° na 30° mezi otáčkami 2000-4500 nad 4500ot už bude stále nastaveno 30°.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.