Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32308 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út červen 29 2010, 22:40 Předmět: Vyřešený problém - nesvítící zadní mlhovky na Škodě Roomster
Nežádám fórum o radu, jen dávám náhled na problém (mám už vše vyřešeno), o kterém oficiální materiály výrobce "taktně" mlčí...
O co "gou":
Na Roomsteru 1,4 (d.v. 12/07) jsem zjistil nesvítící mlhovky vzadu, přitom kontrolka na palubní desce signalizovala OK funkci. Předběžná úvaha vedla k diagnóze přerušených žárovek. Dotazováním na ŠKODA-fóru ani v servise jsem se nepřiblížil k odhalení příčiny, pouze jsem zjistil, že na sériovém Roomsteru má svítit pouze levá zadní mlhovka a pokud je vybaven výrobcem nebo dodatečně sadou tažného zařízení, mají (kvůli propojení instalace pomocným kabelovým svazkem pro zásuvku) svítit obě zadní mlhovky. Žárovky jsou osazovány výrobcem skupinovek na obě strany už v předvýrobě. Zadní světla přitom rozsvěcuje speciální ŘJ podle informací dodávaných po sběrnici CAN-bus - kabeláž není protahovaná komplet až ke spínačům v palubní desce, je tedy bezpředmětné pomýšlet na starou metodu hledání závad "prozváněním" vedení mezi spínačem světel a žárovkou.
O minulém víkendu jsem se do toho pustil. Po cca hodinové demontáži celých zadních skupinovek (jinak se k žárovkám a přívodním vodičům za účelem kontroly nelze dostat) a "dvoumužné" kontrole jednotlivých napětí na propojovací kabeláži (fotřík za volantem, podle hlasových povelů zapínal a vypínal jednotlivé druhy světel) bylo zjištěno, že prostě u dva roky starého auta na tyto konektory nejde proud.
K vyřešení dopomohla náhoda - vzpomínka na náhodně vyslechnutý rozhovor na pumpě kdy se jeden řidič rozčiloval, že mu nezhasíná mlhovka na autě, když si za něj zapojí vlek. Po pečlivé obhlídce zásuvky pro propojení elektrické sítě auta s vlekem jsem zjistil, že na auto je namontovaná "německá" zásuvka se 13 kontakty - a do ní je na bajonet upevněná redukce 13/7 pin pro u nás obvyklejší "českou" zásuvku se 7 kontakty. Po demontáži redukce se zadní mlhovky normálně rozsvítily. Následně mi bylo servisem velmi neochotně potvrzeno, že to, jestli ŘJ zhasne nebo nezhasne už po propojení redukce mlhovky je záležitostí "nakódování VAGem".
Dávám proto "v plen" tuto informaci pro všechny, kteří mají v užívání vozidla z výroby koncernu VW s novějším datem výroby - dejte si pozor na to, jak máte nastavené své "komfortní ŘJ" a na to, jak vám reagují na připojení třeba i tak nenápadného příslušenství, jakým je redukce pro přívěsovou zásuvku. Návod k použití vozidla je na informace o případných možnostech takových nastavení velmi skoupý a značkové servisy mnohdy majiteli odmítají jakékoliv podrobnosti sdělovat. Nefunkční svítilna přitom může být minimálně důvodem pro pokutu a ztrátu bodů (při dopravní kontrole na silnici) nebo v horším případě i příčinou dopravní nehody. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Tak jste to "vyřešil" tak, že jste odpojil redukci a nemůžete používat česky dělané přívěsné vozíky nebo vám to v servisu přečipovali?
Informaci o neúplných informacích potvrzuji, mám také (skoro tři roky staré) auto, kupované ve značkovém (neškodováckém) autosalonu, je k němu dost tlustá knížka kde je podrobně vysvětleno kde jsou jaké odkládací prostory i s barevnými obrázky, ale co se týká technických záležitostí, tak se to většinou omezuje na doporučení "co nejdříve navštivte značkový servis" nebo "odstavte auto a volejte asistenční službu". Docela by mne zajímalo, ale šťourat se v tom nechci, co se v servisu dozvědí, když k autu připojí diagnostický přístroj.
Když se na věc dívám z tohoto hlediska tak zlatý wartburg.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32308 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st červen 30 2010, 8:22 Předmět:
Vyškubnul jsem redukci a hodil ji do rezervy v kufru, co jiného... Montáž při potřebě napojit přívěs je otázka pár sekund - celé se to do "nemecké" zásuvky zastrčí a zajistí otočením o 90° - demontáž opačným postupem.
Jinak na stýskání na naprostý nedostatek relevantních informací k vozům jsem dostal odpověď v následujícím smyslu: "Zákazník to nepotřebuje NUTNĚ vědět. Zákazníkovi musí stačit to, co mu my (myšlen výrobce + značkový servis) sdělíme."
Co například říct i na to, že teploměr motoru na palubní desce ukazuje (pokud je vůbec nainstalován) normální teplotu už když má chladicí kapalina cca 55°C - a ručička se téměř nepohne ze svého místa po celou dobu, co teplota motoru utěšeně stoupá až ke zhruba 90°C - protože údaje do teploměru jdou digitálně po CAN-bus a jsou "filtrovány" korekční tabulkou ve vnitřní paměti procesoru přístrojového štítu. Zjištěno přímým měřením kontaktním teploměrem na potrubí u termostatu při motoru nastartovaném v dílně - a potvrzeno servisním pracovníkem. Zdůvodnění? "...Uvědom si, že s tím autem pojede blondýna. Co udělá, když se jí bude za jízdy houpat ručička teploměru? Zavolá si servis přece..."
Já osobně se cítím postupem výrobce diskriminovaný - kdybych měl volný přístup k informacím podobného druhu a sám o ně neměl zájem, bylo by to jiné, ale pokud výrobce generalizuje a odmítá informace zpřístupnit podle názoru, že stejně 99% uživatelů jsou k ničemu, je někde něco špatně. A odkaz na firemní utajení neobstojí - jsou to informace, za které jsme zaplatili v ceně vozu... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32308 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st červen 30 2010, 11:58 Předmět:
Jenom co vím, stejný problém může potkat majitele "dvojkových" Fóbijí (mají kompletní elektroniku až na minimální odchylky například v délce kabelových svazků téměř shodnou s Roomsterem) i stejné generace Octavií. Jestli se to týká i "supa" a "sněžnýho muže" netuším, stejně tak nevím, jestli je podobná pastička na řidiče zachována i u faceliftovaných verzí Fóbije a Roomstera - to je právě ta nejhorší zku.rvenost, že se výrobce/servis/značková prodejní síť ani neobtěžuje informovat zákazníka o tom, jestli jsou na "nové vizáži" ještě další okem neviditelné úpravy - teda pravdivě informovat, nemyslím samozřejmě reklamní kydy, kterých je všude 6 půlek... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Zaslal: st červen 30 2010, 12:26 Předmět: Re: Vyřešený problém - nesvítící zadní mlhovky na Škodě Room
EKKAR napsal(a):
- dejte si pozor na to, jak máte nastavené své "komfortní ŘJ" a na to, jak vám reagují na připojení třeba i tak nenápadného příslušenství, jakým je redukce pro přívěsovou zásuvku.
Věc je daleko jednoduší než jak je zde popisována. Pro vypnutí zadního mlhového světla po připojení vozíku nebo redukce je přímo v zásuvce mechanický rozpínací kontakt a žádná ŘJ s tím nemá nic společného.
Pokud se chcete dozvědět vše o vozidlu co a jak nastavit v řídících jednotkách a jejich kódování, doporučuji si sehnat dílenskou příručku k danému vozidlu.
Zaslal: st červen 30 2010, 12:40 Předmět: Re: Vyřešený problém - nesvítící zadní mlhovky na Škodě Room
Mendor napsal(a):
Pokud se chcete dozvědět vše o vozidlu co a jak nastavit v řídících jednotkách a jejich kódování, doporučuji si sehnat dílenskou příručku k danému vozidlu.
Docela bych měl zájem si ji koupit, konkrétně mám Renault Thalia, necelé tři roky starý. Koukal jsem se jestli by něco podobného nebylo k sehnání, sice jsem něco viděl ale o dost starší, tak nevím jestli je to pro to mé provedení aktuální.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32308 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st červen 30 2010, 12:48 Předmět:
Mendor - pokud máš, dej link, já jsem pro každou špatnost a informací není nikdy dost. Protože už jsem ji sháněl a sehnal jsem v .pdf jen nějaké fragmenty ještě z roku 2006 kdy šel Room na trh a ta příručka nebyla kompletní. Fyzicky Ti DÍLENSKOU příručku jen tak bez autorizace pro servis nikdo neprodá - a to co se prodává v knihkupectví má do dílenské příručky hodně daleko... Navíc například tohle: http://shop.ben.cz/cz/140945-automobily-skoda-roomster.aspx se prodává od srpna 2007 - takže už i můj Room, který je MR 2008, tam na celých 100% detailně nenajdu... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Samozřejmě jsem neměl na mysli knihu „Jak na to“ co se běžně dá koupit, ale DP která se používá v servisech. Již dva roky v tomto oboru nepracuji a proto nemám možnost se k tomu dostat, ale na různých fórech s touto tématikou jsou DP celkem běžně ke stažení, zkuste pohledat tam.
Mendor - pokud máš, dej link, já jsem pro každou špatnost a informací není nikdy dost. Protože už jsem ji sháněl a sehnal jsem v .pdf jen nějaké fragmenty ještě z roku 2006 kdy šel Room na trh a ta příručka nebyla kompletní. Fyzicky Ti DÍLENSKOU příručku jen tak bez autorizace pro servis nikdo neprodá - a to co se prodává v knihkupectví má do dílenské příručky hodně daleko... Navíc například tohle: http://shop.ben.cz/cz/140945-automobily-skoda-roomster.aspx se prodává od srpna 2007 - takže už i můj Room, který je MR 2008, tam na celých 100% detailně nenajdu...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32308 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st červen 30 2010, 21:51 Předmět:
Hm, našel jsem na to odkazy na warezovém fóru sice díku Ujci Gůglovi během pár vteřin, ale sosat 20 dílů + návod z Rapidu je na 2 dny... Navíc nepotřebuju databázi miliónu a pěti typů aut - stačí mi jen to moje... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Stejně by ti to nebylo k ničemu. Jsou tam jen ty základní informace a schémata co najdeš v knize „Jak na to“.
DP pro daný vůz je lepší i když hůře sehnatelný.
Hm, našel jsem na to odkazy na warezovém fóru sice díku Ujci Gůglovi během pár vteřin, ale sosat 20 dílů + návod z Rapidu je na 2 dny... Navíc nepotřebuju databázi miliónu a pěti typů aut - stačí mi jen to moje...
To je pravda že je to množstvo dát ale človek nikdy nevie kedy využije a pri dnešných typoch HDD-iskoch s kapacitou 1T a viac to nezaberie skoro nič.
Ja používam ešte podobný program ELSAWIN ten je na nemecké vehikle stvorený.Výhoda je aj tá že si nakopíruješ len dané dáta konkrétneho typu napr.Škoda.Ostatné modely s ich grupu ťa už nemusia zaujímať a netreba ťahať ďalšie dáta.
Je to výborný program nakoľko obsahuje skoro všetko.Pozície elektroschémy,VAG-inálne kecy a veľa užitočných info.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.