Zaslal: po červen 22 2009, 12:14 Předmět: Zpožďovač
Ahoj všichni,prosím o radu nebo návod na nějaký jednoduchý modul k autorádiu aby po vypnutí klíčku ještě chvilku hrálo ( cca 3-5 sec.)
Vysvětlím proč.Mám 2DIN rádio s navigací.Při zapnutí klíčku do pol.1 se rádio zapne,já si v navigaci nastavím trasu,nastartuju motor,a můžu dělat všechno znovu.Při startování spínací skříňka totiž odpojí červený kabel od autorádia,takže se vypne.Někdy se dokonce stane,že se kousne a je šedivý display.Pak ho musím na tvrdo restartovat.Je zapojené klasicky v ISO konektoru.Žlutý stálý proud,červený od klíčku,černý kostra.
Dík za nápady.
Ahoj všichni,prosím o radu nebo návod na nějaký jednoduchý modul k autorádiu aby po vypnutí klíčku ještě chvilku hrálo ( cca 3-5 sec.)
Vysvětlím proč.Mám 2DIN rádio s navigací.Při zapnutí klíčku do pol.1 se rádio zapne,já si v navigaci nastavím trasu,nastartuju motor,a můžu dělat všechno znovu.Při startování spínací skříňka totiž odpojí červený kabel od autorádia,takže se vypne.Někdy se dokonce stane,že se kousne a je šedivý display.Pak ho musím na tvrdo restartovat.Je zapojené klasicky v ISO konektoru.Žlutý stálý proud,červený od klíčku,černý kostra.
Dík za nápady.
To by bylo to nejjednodušší,spojit červený se žlutým a rádio zapínat a vypínat tlačítkem pwr na rádiu.Ale mám s tím špatnou zkušenost,rád totiž zapomínám vypnout a pak nenastartuju.Ta druhá verze je taky na nic,to bych musel navigaci nastavovat při běžícím motoru a to se mi ráno před barákem nechce.
Nebo ještě jedna možnost,zapojit rádio nafurt,jak radí mihal,ale pak nějaký časovač,který by rádio po určité době po vytažení klíčku vypnul.
Nikoho z vás nic nenapadá?
Nebo ještě jedna možnost,zapojit rádio nafurt,jak radí mihal,ale pak nějaký časovač,který by rádio po určité době po vytažení klíčku vypnul.
Nikoho z vás nic nenapadá?
Není to tím,že by napětí houpalo,ale spínací skříňka při startování odpojí proud mechanicky,prostě rozpojí kontakty.
To je nejaka blbost? Ake je to auto? Minimalne RJ a zapalovacia sustava musi byt pocas tocenia starterom pod napatim. To pochadza z klicku alebo z rele ovladanym klickom. Ak je to moc nove a je tam can tak to bude horsie, ale neverim, ze nenajdes pod volantom te "spavny kabel".
Pochop, ze bastlit podobnu ftakovinu do auta = problemy za nejaky cas (oxidacia, prepatie, skrat a pod)
Není to tím,že by napětí houpalo,ale spínací skříňka při startování odpojí proud mechanicky,prostě rozpojí kontakty.
To je nejaka blbost? Ake je to auto? Minimalne RJ a zapalovacia sustava musi byt pocas tocenia starterom pod napatim. To pochadza z klicku alebo z rele ovladanym klickom. Ak je to moc nove a je tam can tak to bude horsie, ale neverim, ze nenajdes pod volantom te "spavny kabel".
Pochop, ze bastlit podobnu ftakovinu do auta = problemy za nejaky cas (oxidacia, prepatie, skrat a pod)
zadne mechanicke rozpojeni tam neni jenom proste pri startu tak poklesne napeti ze to 2DIN pravdepodobne NO NAME autoradio + GPS vypne s tim neudela nic i kdyby to pripojil rovnou na baterii
pri startu se proste radio na par vterin vypne a pak znovu zapne
Vetsina aut po dobu startu kvuli snizeni zatizeni baterie a ochrany elektricke site v aute odepina relatkem vse krome rizeni motoru. Takze pri startovani zhasnou treba svetla, vypne radio...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.