Zaslal: ne listopad 15 2009, 14:30 Předmět: Čistění VCR udržba mazání pasková dráha atd prosím pomoc
Zdravím Kolegy a kolegyně
Mám Spoustu dotazů na vcr čím jak a na kterých místech čistit používané přípravky nejčastější přícíny závad jako namotávání pásku trhání pasku atd
Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 8014 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: ne listopad 15 2009, 15:53 Předmět:
Ne že bych ti nechtěl poradit, to by mi hned rejpalové dali do držky ale odpověď na tvoje dotazy obsahuje dvoudenní školení. Dokonce mi tvůj dotaz přišel tak absurdní-jestli si neděláš prdel. Pokud ne tak sorry. _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
Založen: Dec 18, 2004 Příspěvky: 1890 Bydliště: Košice
Zaslal: ne listopad 15 2009, 16:09 Předmět:
zdravím,
myslim že veľmi zaleží od konkretneho modelu videa, obecne sa očistí a namaže zvrchu aj zospodu dráha rollien (vidlic) ktoré zavadzaju pásku za hlavu, očisita sa gumové obloženia medzikol poprípade remienky skontroluje sa stav prítlačnej kladky ak to namotáva alebo trhá pásky, väčšinou ztvdrlá, lesklá a popraskaná pritlačná kladka toto spôsobuje, ak je kladka len mierne ojazdená skusil by som ju trocha zdrsniť smirkem. a odmastit. očistit hriadel capstanu. kompletne vyčistit liehom paskovú dráhu t.j napínací prvok lavej brzdy, lavá rollna, pravá rollna A/C stacionárna hlava, hriadeľ capstanu, pritlačná kladka vodiací kolík.
hlbšia očista mechanizmu videa by spočívala v rozhodení mode kôl rozborke mode switchu jeho vyčistení vyčistení mode kôl opätovnom namazaní vazelínkou a zložení. osobne mám skusenosť že po takejto udržbe sa videu akokeby uľavý a ide spokojnejšie tichšie a lahšie. samozrejme akýkolvek vyťahaný remienok vymeniť za nový. očistou zvikne prejst aj dráha kazetového výťahu teda dráhy zavádzania výťahu do videa plus očista ozubených a šnekových prevodov.
snad som poradil. ale fakt zavisí od konkretneho modelu.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19668 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: ne listopad 15 2009, 16:35 Předmět:
Tak.
Jednak má Mi-ro pravdu jen částečně, myslím, že dva dny školení jsou ještě příliš optimistická lhůta (cvičil bych to déle), jednak Durkovic to shrnul jak sáčkovou polívku.
Zásadou je, že nemaže se nic, s čím může přijít pásek do styku. Například kapička mastnoty na bubnu může natropit značnou škodu.
I čištění lihem se provádí střídmě, jen, když je to nezbytně nutné.
Zrovna tak je třeba mazat kluzná i valivá uložení s rozvahou - a to tak, že za žádných okolností nesmí dojít k zamaštění pásku. A, nejsem-li si jistý, že to neproteče nebo nevezme síla odstředivá, tak raději nemazat.
Založen: Dec 18, 2004 Příspěvky: 1890 Bydliště: Košice
Zaslal: ne listopad 15 2009, 16:46 Předmět:
diky hill za doplnenie, až potom mi došlo že sa pýta asi laik v tomto oboru.
ako píšeš rozhodne si davať veľký pozor na mastnoty na paskovej dráhe vedia narobiť veľku škodu jak pásku tak aj samotneho videa. ani mechanika nesmie prekypovať vazelínou natož na šneku, ked je ho tam veľa a ide o turbo drive vie to potom pekne rozmetať do okolia. takže s mazaním striedmejšie.
stale si hill pamätám ako si čistil video kde bolo namazané aj to čo by v živote človek nečakal že sa tam bude olej nachádzať. ked si dobre pamätám tak si nad tým strávil nie jeden deň...
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19668 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: ne listopad 15 2009, 16:58 Předmět:
Jojo, psal jsem o tom já. To video skončilo na sběrném dvoře, protože i po třech nedělích denního (až obdenního) odmašťování, kdy po každém překlopení videa pořád z nějaké skryté kapsy nějaký ten olej vytekl, už jsem ho vrátil majiteli a ten do něj hned vrazil zamaštěnou kazetu, kterou zatajil před nucenou likvidací. Myslel si, že kecám a že je těch kazet škoda. Dlouho mi o tom neřekl, že to video nepoužívá, jen se ve vší tichosti (s očesaným ozubením mezikola a ohnutými vodicími trny) objevilo letos ve sklepě, kam skládáme nebezpečný odpad k hromadnému odvozu.
Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4086 Bydliště: Zlín
Zaslal: ne listopad 15 2009, 18:37 Předmět:
Jednou mi jakýsi Thomson kvůli závadě posmýkal pásku po mastné mechanice. Nevšiml jsem si toho, video jsem opravil a fungovalo až do doby, kdy jsem do něj dal tu zamaštěnou kazetu. Samozřejmě se to bloklo, nicméně mi nedocvaklo, čím to je, a dal jsem do něj jinou kazetu. Taky se zamastila. Video jsem vyčistil benzínem. Kazet mi bylo líto, tak jsem mastný úsek pásky taky otřel benzínem, a světe div se, ono to funguje bez problému
Na mazání používám prostředek od železničních modelářů - motorový olej. Musí být samozřejmě nový. Nevysychá, nepatle se a maže dobře.
Teď mě prosím nekamenujte...
Založen: Dec 18, 2004 Příspěvky: 1890 Bydliště: Košice
Zaslal: po listopad 16 2009, 13:53 Předmět:
nieje prečo kamenovat, každý nový postreh je vhod. raz sa to tu to mazanie mechaník videí preberalo obsiahlejšie autor myslim popisoval pravidelnú udržbu špičkoveho stroja JVC. a potom mu prišlo niečo s vrzganím. dobre vlakno to bolo.
Oki děkuji durkovičovi za zběžné typy mám ještě pár dotazů mode switch je ten přepínač který říká řízení v jaké pozici tzn funkci je mechanika? Jak tuším spoustu vad VCR se asi dá odhalit pohledem cvičeným okem že?
Tak mám tu řekněme první kus na pitvu Thomson 6320 nomotává pásku tzn že při eject rolny zajedou do původní pozice ale pásek zůstane volný
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19668 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: po listopad 16 2009, 17:45 Předmět:
Netáhne ti zřejmě přivíjecí spojka a kola pod kazetou nejdou do záběru.
Nebo se netočí hlavní motor, který má pásek do kazety zatáhnout.
Nebo je prasklý unášeč šneku na servomotoru a ten nedotáhne mechaniku do správné polohy....
Založen: Dec 18, 2004 Příspěvky: 1890 Bydliště: Košice
Zaslal: po listopad 16 2009, 21:59 Předmět:
Nitro napsal(a):
Oki děkuji durkovičovi za zběžné typy mám ještě pár dotazů mode switch je ten přepínač který říká řízení v jaké pozici tzn funkci je mechanika? Jak tuším spoustu vad VCR se asi dá odhalit pohledem cvičeným okem že?
Tak mám tu řekněme první kus na pitvu Thomson 6320 nomotává pásku tzn že při eject rolny zajedou do původní pozice ale pásek zůstane volný
ano mode switch alebo mode kóder je prepínač/selector ktorý podáva CPU info o stave aktualnej polohy mechaniky. znečistený, vybehaný alebo ztuhlý mode switch dokáže pekne zblbnuť CPU a video potom robí čo chce - najčastejšia závada prejavujuca sa na moderných strojoch je že po vložení kazety ju ihned stroj vysunie vonku alebo po zaradení akejkoľvek funkcie vysunie kazetu von. takisto aj pri povely EJECT ak video "váha" čo má urobiť môže to indikovať problémy s mode switchom.
Normálne má video pri stlačení EJECT zatiahnuť rollny do tela kazety capstan motor má napnuť pasku otočením lavej stredovky dajme tomu o pol otáčky a kazetu s napnutou páskou vysunúť von.
ak nenapne pásku pred vyhodením kazety von a paska sa zadrhne o rollny a nasledne sa pricvakne a zmuchlá zatvorením dvierok na kazete, pravdepodobné príčiny ti už popísal Hill.
Založen: Dec 18, 2004 Příspěvky: 1890 Bydliště: Košice
Zaslal: út listopad 17 2009, 21:10 Předmět:
vyčisti prevodové ustrojenstvo ktoré slúži na penos pohonu na jednotlive unašače hlvne spojku, spojka je zložený komplet a jej jadrom j plstený kruhový výlisok a trecie časti, odmastit,rozhodne plsť nenamíčať ani nečistit liehom
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.