Zaslal: út prosinec 27 2005, 22:46 Předmět: Cerpadlo na mazani soustruhu
Ahoj.Shorel mi motor na mazani vretene u soustruhu SV-18.Nechal sem ho previnout,ale zda se mi ze cerpadlo nemuze olej utlacit.Nevite nekdo jakej by mel byt tlak toho cerpadla?Jaky olej je nejvhodnejsi?Akolik se tak pohybuje cena za previnuti trifazoveho 100Wmotoru?Dekuji za vsechny odpovedi.
Zaslal: st prosinec 28 2005, 0:24 Předmět: čerpadlo
co se tak pamatuji, tak moc velký tlak čerpadlo nedává, tak asi jako čerpadlo z pračky, je to vlastně malé kalové čerpadlo i s patřičnými vůlemi mezi rotorem a statorem vrtulky. Chladící kapalina je vlastně taky spíš voda (mazací olej rozpuštěný ve vodě), stačí aby to z té trysky teklo. Cenu opravy sdělí opravna.
jemu jde o olej na mazání vřetene, 18ctky to tak mají udělané...jak zapneš mašinu tak se vždy rozjede olejové čerpadlo a maže se vřeteno...chladící emulze s tím vůbec nesouvisí
Založen: Mar 27, 2005 Příspěvky: 343 Bydliště: Loštice
Zaslal: st prosinec 28 2005, 8:03 Předmět:
No podle mě je tam hydraulický olej a to čerpadlo tlačí čistě do trubiček rozvodu který přivádí olej na příslušná místa jako ložiska a tak,takže by tam neměl být nějaký velký odpor,ale asi tam bude filtr,tak na něj mrkni jestli není ucpanej a jinak po svátkách ti zjistím podrobnosti v práci,případně ofotím dokumentaci jestli máš zájem.
Založen: Jun 12, 2003 Příspěvky: 39 Bydliště: Tøebíè
Zaslal: st prosinec 28 2005, 10:25 Předmět: Re: Cerpadlo na mazani soustruhu
Ahoj,na SV 18 se používá zubové čerpadlo.Po zapnutí stroje a nastartování mazání a chlazení motoru vřetene,se musí olej objevit v olejoznaku.Pokud se neobjeví je možné:
1)nesprávné otáčky motoru(točí se na druhou stranu)
2)na tělese čerpadla je šroub asi 12mm,zkusit povolit,nebo přitáhnout,průtok by se měl měnit.
3)jak již psal kolega,možná ucpané trubičky,ale zdá se mi to málo pravděpodobné,pokud před spálením nebyl problém s mazáním.
4)změřte proud v jednotlivých fázích.Pokud je O.K. je problém ve směru točení motoru nebo v průtoku.
Videl sem i vic druhu nez je to ozubene,filtr tam zadnej nikde nejni.Jenze tady je misto ozubenejch kol valecek s dirkama.Tlaci to stejne at se motor toci na jednu i nadruhou stranu,jen proudy na jenu stranu sou kolem 0,8-1A a na druhou 0,3-0,4.Na motoru nejni zadnej stitek ani smer otaceni,takze nevim na kterou ho mam nechat tocit.?Profouk sem vzduchem olejoznaky az po rozvodnou kostku.Olej mi tam uz jde,ale netece mi nikudy zpatky a motor se hodne hreje,tak za 30minut na nem skoro neudrzim ruku.sou tam novy loziska.Takze nevim kde je chyba.Elektricke schema mam,ale kdyby se naslo nekde mechanicky,vreteno.Diky moc za vsechno.
Pavels: neni to nahodou lamelovy cerpadlo a ty lamely nejsou cirou nahodou vysypany? - ten valecek s dirama by tomu odpovidal..
Par takovych cerpadylek - byt ne ze soustruhu - mi proslo rukama...
Založen: Mar 27, 2005 Příspěvky: 343 Bydliště: Loštice
Zaslal: pá prosinec 30 2005, 13:58 Předmět:
Takže dle mých informací od údržbáře jsou v keždé SV-18,SV-18R a dalších použitý pro mazání zubový čerpadla,takže i ty bys tam neměl mít jiný pokud do toho někdo neštáral,tím pádem není jedno jak se točí.Myslím že na čerpadle by měl být směr otáčení.Jinak to můžou být ložiska a to nejen v motoru,ale i v čerpadle.Píšeš že jsi ložiska měnil,ale nepíšeš kde?Takže doporučuji výměnu ložisek v čerpadle,ale pokud jsi je měnil,tak bezpodmínečně musí ozubený kolečka přijít tak jak tam byly,nesmíš je otočit,jsou udělaný a vyběhaný proti sobě a když je otočíš,tak půjde čerpadlo víc stuha a to může být příčina ohřívání motoru.Jinak filtr je tam v podobě síta ponořenej v olejové nádržce.Bylo by dobrý ručně vyzkoušet jak se čerpadlo točí.
Psal jsem ti že dokumentace je u nás v práci a to elektrická i mechanická,jen to chce dvě věci,počkat po svátkách a poslat mi e-mail.
Ještě jsem si vzpoměl že ten olej vlastně maže vřeteno kde je přiveden těma trubičkama a v tom vřetenu by měly být odtokový kanálky který můžou být taky ucpaný,ale to by olej prosakoval z vřetena ven a tekl by i na řemen,to asi nebude tvůj případ.
Tak to ještě zkontroluj a dej vědět.
Problem sem uz vyresil,motor byl spatne previnut.Po opetovnem previnuti cerpadlo funguje.Ten sustruh je este z Berlina,takze si myslim ze je to predchudce SV18,cerpadlo je predchudce zuboveho.Jeste bych mel prozbu,mel by nekdo mechanickou dokumentaci k SV18?dekuji
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.