Zaslal: pá duben 09 2010, 18:59 Předmět: Jak nahradit olověný akumulátory elektrokola AA akumulátory
U kola LTD2 s výkonem motoru 250 (300) W mi teoreticky vychází potřeba (s rezervou) 84 ks AA akumulátorů Ni-MH s kapacitou po 4600 mAh, seřazených do 3 paralelních baterií po 27 kusech (ty za sebou) abych získal jmenovité napětí 36 V. Jak se budou ty tužky chovat, když bude jimi protékat tak velký proud? Je vůbec reálné zapojit za sebou 27 tužkových baterií, musí se případně kontakty pájet?
řekl bych, že to je mimořádně nevhodné řešení, u tolika aku se rozejde kapacita i vnitřní odpor a brzo dojde k přepólování slabších článků.
NiMH jsou na tom docela špatně s poměrem hmotnost/výkon nebo objem/výkon a jejich parametry jsou dost závislé na okolní teplotě.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32301 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá duben 09 2010, 19:39 Předmět:
Kotoč - jednak nominální napětí NiMH akučka není 1,33V, ale jen 1,2V - těch 1,33V je napětí při nabíjení, takže na 36V bys jich potřeboval v sérii minimálně 30ks - celkem tedy 90.
Druhá věc - pokud bude odběr 300W, je to proud asi 8,33A celkem - každou větví poteče v ideálním případě třetina čili 2,778A - a ty 4600mAh akučka Ti to vysosne ani ne za dvě hodinky - TEORETICKY. Prakticky Ti to buchne pod (_!_) nejpozději do 1 hodiny, protože tím proudem se ty baterky přehřejou a ztratí jednak kapacitu, druhak se jim zvětší vnitřní odpor a budou se ohřívat ještě víc. Optej se modelářů, co používají oni - většinou to jsou články ve velikosti "C", nebo nanes dotaz firmě Fulgur-Battmann.... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
má to 22Ah, znesie to aj dosť veľké vybíjacie prúdy. Pri rozbehu a do strmého kopca si totiž takýto motor vie zobrať z batérie až 18 - 20 Ampér, koľko mu kontrolér dovolí. (niekedy je to na ňom aj napísané). Ak použiješ tebou popisované tužky, pri tomto prúde sa zmenia na generátor dymu, prípadne ohňostroj... _________________ Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Ja mám už sadu doma, 30 kusov týchto NiMH váži spolu menej, ako tri olová 12V/12Ah.
pri tom majú spolu skoro dvojnásobnú kapacitu, ale s tým sa nedá nič robiť.
Stoja ale 10 tisíc Kč. Koľkokrát sa takýto akumulátor dá nabiť?. Mohol by ste prezradiť, kde ich použijete?
Založen: Aug 08, 2007 Příspěvky: 2914 Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.
Zaslal: so duben 10 2010, 0:47 Předmět:
Výrobca tvrdí, že vydržia 500 cyklov, viď datasheet: http://www.gme.sk/_dokumentace/dokumenty/540/540-230/dsh.540-230.1.pdf
Ak vydržia polovicu, ani to nie je zlé, pri porovnaní s výdržou, váhou a kapacitou olova. Cenovo je to síce o niečo drahšie ako šmejdové 12V/12Ah od všemožných lacných výrobcov, ale žiadna taká sada olova mi ešte nevydržala viac, ako dve sezóny (cca. 60 cyklov). A to som ich už vystriedal štyri. Jedna odišla po roku. Jediné olová, ktoré majú šancu prežiť viac, sú bat. "cyklické". V našich končinách zohnateľné sú napr. Panasonic, LC-CA1212P, prípadne LC-CA1215P. Ich cena je síce dvojnásobná, ale sú priamo určené na pohony a cyklické nabíjanie. Idem onedlho takúto sadu testovať...
Tiež mám bicykel s motorom 36V/300W (už siedmy rok). _________________ Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Jak to tady čtu napadá mne.
Nebude ekologičtější a levnější použít spalovací motor a živit ho nějakým tím fragmentem ropy? _________________ Internet - metla lidstva
Založen: Aug 08, 2007 Příspěvky: 2914 Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.
Zaslal: so duben 10 2010, 0:58 Předmět:
U mňa ide aj o princíp, nepodporovať čiernobahenný priemysel, ak nemusím. A keď ťa s takým smradikolom prichytia v lese na lesnej ceste, podľa SK zákonov je to trestný čin. Elektrobajk sa zatiaľ za motorové vozidlo nepovažuje, za predpokladu, že má max. 250W a rýchlosť max. 25km/h, a musí mať funkčné pedále, nie stupačky. _________________ Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Jak to tady čtu napadá mne.
Nebude ekologičtější a levnější použít spalovací motor a živit ho nějakým tím fragmentem ropy?
Tady o ekonomiku, ani o ekologii zjevně nejde, zde se řeší případ kdy potřebuješ
a) jezdit
b) v lese
c) legálně
takže jezdíš na motor, ale za motorové vozidlo se nepovažuješ, spotřebuješ xxx objem ropy na aku (výroba, doprava, recyklace surovin) na aku a na dobíjení, pokud to dobíjíš ze sítě a ne z horské bystřiny, ale nepodporuješ čiernobahenný priemysel
Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 8006 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: so duben 10 2010, 5:27 Předmět:
500 cyklů u NiMh aku je pouze zbožný přání výrobce. Je to stejný jako 500W PMPO nebo 10 000 hodin života zářivek a 50 000 hodin života bílých LED. Nikdy se mi nepodařilo dosáhnout ani s nejlepší péčí zlomek udávaný hodnoty. _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
zkus články LiFePo A123, co sem se ptal modelářů tak někteří mají i 500 cyklů a články bez jakýchkoli problémů. Sou schopny dodat ohromný výkon. I několik kousků v modelu dodá klidně 1kW.
S těma NiMh to máte těžký, většina lidí si koupí levný čínský aku, a pak nadává že NiMh nic nevydrží. (GP, Great Prd a podobně).Doporučuji zkusit sanyo eneloop a k tomu kvalitní nabíječku. (do elektrokola nevhodné)
A123 su dobre clanky s dlhou zivotnostou, ale bude tam pri velkom pocte kusov problem pri nabijani, potreba balanceru, tak ako u LiPol/LiIo
GP ma vyborne NiMH clanky radu http://www.rcm-pelikan.cz/index.php?sec=product&id=5850 povazujem za najlepsie co sa da v modeloch lietadiel pouzit. V sutaznych modeloch sa tiez pouzivali/ju a taha sa z nich cez 100A!
GP by som doporucil radsej ako tie NOSRAM, ale cena by bola o dost vyssia.
NiCd od GP je ale bieda, bezkonkurencne najlepsie NiCd ma Sanyo, aj Sanyo NiMH eneloop su fajn, ale radsej by som volil GP. Rada Sanyo NiMH tweecell 2300 az 2700 bola katastrofa, vysoke samovybijanie a vnutorny odpor.
Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 8006 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: so duben 10 2010, 8:44 Předmět:
Určitě jsou články dorbý a méně dobrý. Jenom těch 500cyklů (životnost =60% původní kapacity) se mi zdá hodně. Uvědomte si že je to skoro denně vybít a nabít celkem 2 roky!! _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.