Založen: Feb 08, 2011 Příspěvky: 101 Bydliště: Karlovarsko
Zaslal: út duben 12 2011, 16:32 Předmět:
Já to kdysi na mustangu měl ne sice takto složitý ale chodilo to a krom toho že se mi nepálilo kladívko sem žádnou jinou výhodu nepocitoval jelo to stejně žralo to stejně dokonce bych řek že to o něco hůř startovalo
to startování sem chtěl pořešit přidáním 6V AKU leč nák k tomu již nedošlo fichtl byl prodán a já přesedlal na silnější stroj Jawa
pajosek: tohle dávat na pincka nemá žádný absolutní význam a význam to nemá ani Jawě 250 a podobných 2T motorech
Pokud chceš mermomocí něco elektronického, tak si postav CDIčkový zapalování, a znovu píšu, žádnou regulaci předstihu nepotřebuješ u těhle 2T motorů by když už bys dával regulaci, tak bys reguloval předstih zhruba v úhlu zhruba 2-3°. 4T motor to je jiná, tam je regulace v úhlu 30°.
Založen: Oct 02, 2009 Příspěvky: 5286 Bydliště: PO
Zaslal: út duben 12 2011, 18:23 Předmět:
Blbosť to nie je, každý motor potrebuje predzápal riadiť podľa otáčok a v závislosti od doby horenia paliva. Ak by palivo horelo konštantný čas, tá závislosť by bola lineárne závislá od otáčok. Keďže zmes sa mení hore-dole v rôznych režimoch motora vďaka nedokonalosti karburátora, teplota spaľovacej komory kolíše +-stovky kelvina, je konštantný čas horenia zbožné prianie.
Otázne je, či sa dajú reálne nájsť krivky pre maximálny výkon v celom rozsahu režimov. Áno dajú...ale stojí to neskutočne veľa peňazí a času. Kvôli mustangu sa to neoplatí. Inak výsledok môže byť podobný klasickému originál zapaľovaniu.
Založen: Feb 24, 2007 Příspěvky: 3995 Bydliště: Zlínsko
Zaslal: st duben 13 2011, 10:30 Předmět:
Díky za reakce.Udělat bezkontaktní zapalování jen, aby se neopalovalo kladívko je brnkačka,ale mi šlo hlavně o reguleci předstihu. Ovšem s tím,že že regulovat předstih na dvoutaktu nemá význam zásadně nesouhlasím. Vždy má cenu regulovat předstih,důvody jsou zřejmé. _________________ To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.
Založen: Oct 02, 2009 Příspěvky: 5286 Bydliště: PO
Zaslal: st duben 13 2011, 12:03 Předmět:
Robil som okolo 125cm3 2T mašine s 35-39kW motorom. S predzápalom (krivkou v rozsahu 35°) sa ladilo 0,5-3kW, väčšina je to ladenie karburátora, presná poloha iskrišťa sviečky a kúzlenie s ladeným výfukom. Potom ešte riadenie zmesy na hranici detonácií.
Bežný stroj to nepotrebuje, a sotva to spoznáš. Ideálna krivka je komplikovaná a podľa rôznych podmienok sa stále mení.
A to som každú jazdu mal s detailným záznamom činnosti motora, následne v PC s analýzou aj výkonu v každom okamihu jazdy. S možnosťou porovnávať s predchádzajúcimi jazdami aj s podrobnosťami v nastavení.
u těhle 2T motorů.... bys reguloval předstih ... 2-3°. 4T motor to je jiná
Muzete mi prosim vysvetlit v cem je 2T motor tak jiny v principu regulace predstihu ? To je 2T nejak nachylnejsi na detonace, nebo proc ?
Jaky je cca prubeh odstredivych regulaci na starych rozdelovacich 4T motoru (take regulace podle otacek) ? Zasadne jiny nez na 2T ? _________________ Tomas
Založen: Oct 29, 2007 Příspěvky: 196 Bydliště: českobudějovicko
Zaslal: čt duben 14 2011, 9:31 Předmět:
Doporučím k přečtení tenhle článek na škoda techwebu. O zapalování je tam toho víc od toho samého autora. _________________ ...A máte to zapojené v zásuvce?
Založen: May 10, 2004 Příspěvky: 4513 Bydliště: Košice
Zaslal: čt duben 14 2011, 14:11 Předmět:
tam som ztoho clanku vypichol aspon niečo
Dále je známá skutečnost, že od určitých otáček se již požadovaný předstih zážehu nemění a zůstává na konstantní úrovni bez ohledu na další zvyšování otáček (případně se zvyšuje jen velmi pozvolně). Od této hranice se vyrovná změna rychlosti hoření změně otáček. Hranice pro ukončení regulace je u běžných sériových motorů od otáček asi 3 500 min-1 do 5 000 min-1.
tj na babete ked to solite od pol plynu vysie a skoro furt na max...regulacia neje potrebna... dale vam pri rozbehu tych par Nm nebude chybať
nepřidělávej si starosti a výdaje,neoplatí se to.Svého času to byl hit, el. zapalování, sám jsem jich vyrobil několik-transistorová, tyristorová, s prodlouženou jiskrou i ruská zapojení . Všechna fungovaly ale ten očekávaný efekt prostě nebyl takový jak jsem čekal -výkon, spotřeba, vyšší otáčky atp, drakon
Montoval jsem před dvěma roky zapaloko od Imfsoft.Moje zkušenosti jsou :
motorka líp startuje,daleko líp táhne při nízkých otáčkách,spotřeba šla dolů.Naopak ve vysokých se mi to moc nezdálo OK,možná je to jen v nastavení předstihu.
Nšco pro inspiraci:
http://www.transmic.net/en/home.htm
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.