Založen: Feb 15, 2009 Příspěvky: 956 Bydliště: Soběslav
Zaslal: út duben 12 2011, 10:34 Předmět:
Na tohle se používají modelářské wattmetry..
Pomocí přístroje lze současně měřit a sledovat:
1. Okamžitý proud - měří okamžitý proud odebíraný zátěží ze zdroje. Umožňuje tak sledovat zatížení napájecího akumulátoru,
2. Výkon/příkon - měří okamžitý příkon zátěže (elektromotoru).
3. Napětí zdroje - měří okamžité napětí napájecího zdroje (např. pohonného akumulátoru).
4. Proteklý elektrický náboj - umožňuje měřit kapacitu akumulátorů, zbytkovou kapacitu, sledovat vybíjení akumulátoru za normálního provozu modelu atd. Zapojuje se mezi pohonný akumulátor a elektronický regulátor otáček, mezi přijímačový akumulátor a přijímač - obecně mezi akumulátor a zátěž, mezi napájecí zdroj a nabíječ atd..
Cena cca 800 _________________ Poslední slova před smrtí - Tam není víc jak 12 voltů.
Těmahle drátkama že by měl trvale protejkat proud 50A při 48V? To snad neni ani možný...vždyť u toho skútru je kabel min 6mm2
A ten bočník..chtěl jsem se mu vyhnout, abych z baterky dostal co nejvíc(úbytek na bočníku) a hlavně co jsem se koukal, tak ten bočník je tak za 600,- a to je dcl dost..
Založen: Nov 05, 2005 Příspěvky: 633 Bydliště: Liberec
Zaslal: út duben 12 2011, 12:46 Předmět:
jamesn napsal(a):
A ten bočník..chtěl jsem se mu vyhnout, abych z baterky dostal co nejvíc(úbytek na bočníku) a hlavně co jsem se koukal, tak ten bočník je tak za 600,- a to je dcl dost..
Ten úbytek výkonu na bočníku bude při použití citlivého měřidla zanedbatelný. Pokud chceš ušetřit využij jako bočník přívodní kabel, nebude to sice úplně přesné (teplotní závislost...), ale na indikaci odběru to bude stačit.
Nechci jen indikovat, jestli teče proud, ale abych se mohl dle toho orientovat např. že když přidám víc plynu, tak rychlost je stejná a akorát tam posílám víc proudu...tudíž baterku zbytečně vybíjím.. Nejde mi o nějakou přesnost..Spíš o rozdíly..Nedošlo mi,že ten bočník mi na výkonu těžko něco vezme:) Takže asi seženu bočník a bude.
Založen: Nov 05, 2005 Příspěvky: 633 Bydliště: Liberec
Zaslal: út duben 12 2011, 17:10 Předmět:
Tak ještě jednou, použiješ -li místo bočníku přívodní kabel a uděláš to šikovně, to znamená, že tam nebudou v silové cestě žádné spoje (přechodové odpory), tak to lze ocejchovat (např. klešťovým ss ametrm) a využít pro měření s chybou cca 5-10%. Myslím, že měřidlo stejně přesnější nebude.
Nechci jen indikovat, jestli teče proud, ale abych se mohl dle toho orientovat např. že když přidám víc plynu, tak rychlost je stejná a akorát tam posílám víc proudu...
To je nějáká blbost, ne?
P=M*omega. Tzn. když přidáš plyn (zvětšíš P), musí při konstantním momentu (nemění se sklon dráhy) dojít k nárustu otáček. _________________ Síla bez rozumu se vlastní vahou hroutí (Horatius)
Založen: Jul 11, 2008 Příspěvky: 95 Bydliště: BA, dakdy aj dalej
Zaslal: út duben 26 2011, 1:56 Předmět: Privodni drat
Je uplne nejjednodussi reseni, pokud se bojis skratu a pod. Muzes ho udelat i v minusove vetvi i kdyz myslim ze to cele plave mimo kostru u elektrokola.
Pokud mohu doporucit na vyvody k meraku od toho "bocniku" z privodniho kabelu dej male pojistky, je to jistota, ze tenke draty pri nahodnem skratu neblafnou.
Klestove A-metry na ss proud jsou sakra draha zabavicka a pokud se jedna o spotrebak, jako je elektrokolo, tam bych to tak draze neresil.
Nestaci ti, ze po par cyklech budes hazet baterie za psem a furt budes kupovat nove, takze projezdis vic jak na benal, jeste tam placnes klestovy Ametr na stejnosmerny proud ..
Nezapominej ze do ceny kilometru, neboli kilometroceny musis zapocitat take cenu baterie a ony vydrzi pocertech malo. Olovo maximalne jednu sezonu 500km, lepsi olovo 1,5 sezony 800km, Liion stezi jednu sezonu, ale nemusi byt pravda, LiFePO4 2 sezony za strasnou cenu.
Bohuzel i to nejlevnejsi DIY set, az po kompletni bycikl vychazi asi 4,5x draz nez pitomy skutr, nebo babeta, jak na provoz, tak na porizovacich nakladech.
Vypocet je prosty:
Porizovaci cena+ vsechny spojene naklady ( benzin, servis, elektrina, akumulatory) neprime naklady pojisteni, servis a pod, deleno poctem projetych km= cena na jeden kilometr .
Odpocitatelna polozka je pouze cena za kterou to cele prodas.
Zde bohuzel benzin porat vitezi.
Neexistuje a neexistoval elektromobil, hybrid, ktery by kilometro-korunou prekonal benzin. Porovnavat lze pouze to co je ve stejne tride.
Elektrokolo jako priblizovadlo je take vozidlo a dosti drahe, vzhledem na dosti omezene moznosti jenz skryva a zejmena skryte provozni naklady, jako treba ony akumulatory.
Nejsem elektroskeptik, ale bohuzel tak to zatim sproste vychazi.
Problem je ponejvice v akumulatorech, ktere proste po case prestanou tahnout, zvysuje se vnitrni odpor a tak mozna vycerpatelna kapacita.
U DYI verze si muzes sestavit i vlastni baterii, ale take existuji limity.
Na kupovanem setu si odkazany na kastlik a moc nenacarujes, seskladat LiFePo baterii a udelat balancer neni zase tak proste jak by se zdalo a stoji to hodne dost.
Zdar! _________________ Radiotechnika je opak evolucie, lezeme na stoziare, aj stromy ako opice, staviame tam hniezda z drotu, pipame jak vtaci, ponarame sa do vln eteru ako ryby.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.