Zaslal: ne květen 01 2011, 17:12 Předmět: Startér Škoda 120
Dobrý den, chtěl bych poprosit někoho přes elektro, který rozumí i autům.
Nedávno jsem repasoval kamarádovi startér na škodu 120. Udělal jsem to poctivě, opraveno podle knížky a zkušeností. Už jsem opravoval hodně startérů š120 a favorit. pokaždé šlapaly nádherně dlouho. Nyní asi po týdnu ježdění mi psal kamarád, že nenastartoval a že má horké kabely, spíše více kostru. Prý to jen cvakne a nic. Dal jsem mu tam nové obě ložiska, všechny uhlíky. Nevíte čím by to mohlo být? Špatný ten elektromagnet se stykačem nahoře na startéru?
Založen: Oct 29, 2007 Příspěvky: 196 Bydliště: českobudějovicko
Zaslal: ne květen 01 2011, 17:23 Předmět:
Horký kostřicí kabel (předpokládám) od baterie? To je nějaký divoký.. Zkontroloval bych v první řadě všechny kabely a kostřící body. Pak teda ty mezizáviťáky ve startéru.
Jo a z vlastní zkušenosti doporučuju u stodvacítky vedení mínus pólu z baterie na kastli, tak jak je z výroby a pak pokačovat na šroub startéru na převodovce. Použít na to vodič o průřezu 32 mm2. Kvalitní krimpování (příp. pájení) kabelových ok je podmínka . _________________ ...A máte to zapojené v zásuvce?
Založen: Mar 06, 2007 Příspěvky: 643 Bydliště: Teplice nad Metují
Zaslal: ne květen 01 2011, 17:36 Předmět:
skrat kontaktu pastorku.-pastorek vyjede a sepne motor starteru.uz sem se stím setkal.jestly to je ten samej typ tak omrkni ten kontakt u pastorku ktery spíná motor startéru.je to tak nak divně dělaný.....
Měl jsem podobnou závadu.
Podívej se na přívod od elektromagnetu do statoru.
Měl jsem procvaknutou průchodku.
Konkrétně se jednalo o startér u Favorita.
Pokud nejde o život není kam spěchat.
Pokud nevyzkoušíš nedělej předčasné závěry.
Já mu jen opravoval ten startér, když mi ho donesl, byl napůl rozebraný. Uhlíky a ložiska jsem vyměnil, vyčistil jsem ho a poskládal. Zkoušel jsem ho na aku a fungoval perfektně. Před týdnem ho sám namontoval a teď mi před chvílí psal, že po týdnu přestal fungovat. jak se může hřát tak silný kabel 25mm2? U novějších fáček a felícií už dávaly kabely ke startéru jen asi 16mm2, to přehřívání bych při větším zatížení pochopil, ale u kabelu 25mm2 nebo více? Vím, že u š 120 ještě bývaly poctivé hrubé kabely 25mm2 a víše. V jakém stavu má elektriku v autě nevím. Jsou to všechno kluci okolo 18 roků a výše. Mě už bude za chvíli 30 a nějaké zkušenosti s tímhle už mám, ale u nich nevím. Kontroloval jsem rotor i stator a nevypadalo vinutí poškozeno. Nevím co s tím.
Ta pruchodka byla rozsypaná, omotal jsem to takovou tou gumovou smršťovací páskou(nevím jak se to odborně nazývá). Prostě jako izolačka, ale gumová, trošku se to lepí a trošku při natažení jakoby smršťuje. Dal jsem tam hodně závitů. Že by to mohlo prostřelit tuto izolaci?
Pár startérů jsem opravil .Dříve jsem se zabýval profesionálně.
S mezizávitovým zkratem statoru jsem se nesetkal .
Většinou bylo vše okolo elektromagnetu.Seřízení aby správně spínal.Jak jsou silné kontakty(myšleno navařená měď) ve spinači elektromagnetu ?Už asi nic moc po těch letech.
Ohledně náhrady průchodky :
propoj spinač a uvidíš jestli se startér rozběhne.
Ostatní nejlépe když prohlídneš a vše si ověříš na vozidle.
Zkoušení bez zátěže je jenom informativní a není dost objektivní,
při zatížení může být všechno jinak.
Pokud nejde o život není kam spěchat.
Pokud nevyzkoušíš nedělej předčasné závěry.
Naposledy upravil souba dne ne květen 01 2011, 17:57, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Sep 17, 2005 Příspěvky: 1285 Bydliště: Praha
Zaslal: ne květen 01 2011, 17:56 Předmět:
Jestli myslíš tu samovulkanizační pásku co se s tím zalepuje odpad na hajzlu nebo v koupelně tak si myslím, že se to proklepalo. Nevěřil bych tomu, já míval trabanta a ten pásek z mědi se mi několikrát uklepal. To vibruje jako divý.
Založen: Oct 29, 2007 Příspěvky: 196 Bydliště: českobudějovicko
Zaslal: ne květen 01 2011, 18:01 Předmět:
K izolaci toho pásku co vede proud ze solenoidu do samotného startéru - naposled, když jsem dělal startér do bráchovy 130ky, dával jsem na něj silnostěnnou smršťovačku s lepidlem. Ta samovulkanizační páska by tam podle mě mohla vydržet. Z výroby tam byla gumová průchodka, možná by jí v nějaké zapadlé "mototechně" měli. _________________ ...A máte to zapojené v zásuvce?
Nevím co je to za pásku. Tatík to kdysy donesl z práce a prý je to na elektro. Použil jsem to jen na izolaci a když jsem to omotal, tak natěsno do toho otvoru pro měděný pásek. Původní elektromagnet byl prasklý ten plastový kryt, tak jsem dal z funkčního starteru jiný. Takže problém bude asi v tom elektromagnetu nebo se prošlehla ta páska? Zkusím to zkouknout. Vím že naprázdno je to jen informativní, jestli startér jen jede, zatížení udělá něco jiného.
Bohužel mám ale k dispozici už jen favorita a felicii, tak nemám kde š 120 startér vyzkoušet.
Jo a nevíte prosím někdo, jestli se dají ještě sehnat ty průchodky na ten měděný pásek od motoru startéru?
A všem za rady děkuji.
Založen: Oct 29, 2007 Příspěvky: 196 Bydliště: českobudějovicko
Zaslal: ne květen 01 2011, 18:24 Předmět:
Varok: To chce najít fakt nějakou "mototechnu", co stála už za bolševika a je tam za pultem původní "baba", která má škodováckej katalog ND naučenej z paměti. Tam by mohli mít. V Auto Kelly a podobně je to bez šance.
Odkud jsi? Asi bych věděl, kde tu průchodku koupit. _________________ ...A máte to zapojené v zásuvce?
Založen: Oct 29, 2007 Příspěvky: 196 Bydliště: českobudějovicko
Zaslal: ne květen 01 2011, 18:51 Předmět:
Havířov je sakra z ruky Jedině bych ti jí mohl dát do obálky a poslat poštou, kdyby jí tady v tom krámku měli. Zítra se tam zajdu zeptat a dám vědět. _________________ ...A máte to zapojené v zásuvce?
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.