Založen: Nov 21, 2005 Příspěvky: 1216 Bydliště: Pardubice
Zaslal: pá listopad 02 2012, 15:49 Předmět:
Základ je jestli jde napájení na relé žhavení (klasický velký relé s elektronikou, dva silový kabely na očka 5mm a 6mm). Pokud nejde napájení k relé, tak zkontrolovat pojistku (nenachází se v pojistkovým boxu,ale někde mimo, hodnota většinou 60-80A). Pro schéma bych musel na dílnu a vyfotit nebo oscanovat. Nemám po ruce. Relé bude vypadat nějak takto
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7878 Bydliště: Brno
Zaslal: pá listopad 02 2012, 16:35 Předmět:
Mě jednou dojel bývalý kolega s italem (Fiat regata či jak se to jmenovalo), taky nežhavil. Po chvilce čmuchání měřákem jsem našel totálně zoxidovaný drát kousek za očkem směrem k žhavícím svíčkám. Nebylo to úplně u očka, ale cca 1cm od začátku izolace...
Založen: Jan 12, 2009 Příspěvky: 7105 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: po listopad 05 2012, 8:53 Předmět:
Startovat se dá i na jednu žhavičku, vyzkoušeno.
Pokud je někdo velký škudlil, nechce si koupit klešťák, a jeho domácí stavba by se mu taky nevyplatila, tak stačí i samotný hallův element, který se dá vymontovat ze všelijakých motůrků ve spotřební elektronice. _________________ Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18708 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: po listopad 05 2012, 9:12 Předmět:
Na stará kolena jsem si udělal radost a za 600kreditů jsem koupil ss klešťák Graupner 20/200A na aukru a potom teprve člověk kouká , jaké proudy běhají v dobíjecí soustavě , zvláště při startu a chvíli po něm . Neměřím startery a na dobíjení i žhavení stačí . Nwm jak u pažouta , ale VW transportér nenastartuje ani se starými a pro laika ještě funkčními svíčkami . Od mechaniků potvrzeno , že se postupně provozem tenčí žhavicí drát a od určitého ztenčení spirálky nechce motor startovat .
Založen: Nov 21, 2005 Příspěvky: 1216 Bydliště: Pardubice
Zaslal: po listopad 05 2012, 9:17 Předmět:
Pro zajímavost měření startovacího proudu klešťákem PK150 + osciloskop http://www.jb-elektronik.cz/diagnostika-praxe_namerene_prubehy.php#kompresni_tlaky
Bohužel drtivá většina klasických nafťáků s vadnýma žhavícíma svíčkama(stačí jedna nebo dvě vadný) už pod určitou teplotu motoru nechytne.Nebo chytne jen na určitý počet válců a trvá než se ty ostatní chytí. Jinak je tomu u systému vysokotlakého vstřikování (commonrail nebo PD). Tam chytá celkem slušně i bez žhavení. O to je to pak horší měnit svíčku co několik let nežhavila (zanesená sazemi a karbonem nejde vyndat).
K tématu: tazatel se už neozval, tak nevím jeslti mám hledat schéma...
Založen: Nov 28, 2004 Příspěvky: 1786 Bydliště: pod Black Mount
Zaslal: po listopad 05 2012, 12:12 Předmět:
Tohle nežhavilo vůbec. Než jsem se k tomu dohrabal tak si to vyřešil sám. Bylo zamáčklé bezpečnostní tlačítko které se aktivuje automaticky při havárii. Při opravě auta v motorovém prostoru došlo k aktivaci toho tlačítka.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.