Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Omezovac otacek motoru

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
rctamiya



Založen: Jan 27, 2010
Příspěvky: 383
Bydliště: Opavsko

PříspěvekZaslal: so červenec 16 2011, 20:33    Předmět: Omezovac otacek motoru Citovat

Dobry den, potreboval bych vyrobit nejaky elektronicky omezovac pro tento motor:
kód:
http://www.bergland24.cz/elektrocentraly--motory-/benzinovy-motor-bbm196-6-5-4-8-kw-6-5p

Jenda se o zkratovani civky pri urcitych otackach. Motor puvodne omezovac nema a muze se pretacet, coz ho poskozuje.
Prosim o radu a navrh nejake funkcni konstrukce. Mockrat dekuji.

Zapalovani je transistorove bezkontaktni. Vypinani motoru je proveedeno zkratem primaru civky. Na zkratovacim dratu je vystup jiz prerusovany, takze me napada sestrojit neco, co pri urcitem napeti na civce sepne rele a cele to zkratuje. Cim vyssi otacky, tim vyssi napeti na zkratovacim dratu. S kondenzatorem a usmernovacem, ktery se pripoji na zkratovaci drat pocitam, ale elektronika s rele musi mit maly odber, jinak vybije kondenzator a nebude to fungovat, protoze napeti na zkratovacim dratu je prerusovane.
Doufam, ze toto info nejak postaci.

Jeste me napada pripojit na skratovaci drat diodu s kondenzatorem, ktery bude napajet rele pres nejaky odpor, pomoci ktereho sepne rele pri urcitem napeti. Pri sepnuti se to cele zkratuje-sepne rele a bude seple tak dlouho, nez se kondik vybije. Vystup rele - zkrat - bych napojil jeste pred diodu s kondem.

Mohlo by to takhle fungovat?

Nebo jiny navrh prosim, dekuji

Naposledy upravil rctamiya dne so červenec 16, 2011 8:49 pm, celkově upraveno 1 krát.

Po sobě jdoucí příspěvky téhož autora sloučeny do jediného. Hill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mirda



Založen: May 14, 2004
Příspěvky: 597
Bydliště: Vysočina

PříspěvekZaslal: so červenec 16 2011, 20:47    Předmět: Citovat

Tyto motory mají mechanické regulátory, na obrázku je vidět táhlo ke karburátoru. Podívej se jestli není nějak aretováno nebo chybí pružina. Přerušování zapalování nebude dobré na spotřebu ani motoru to neprospěje.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rctamiya



Založen: Jan 27, 2010
Příspěvky: 383
Bydliště: Opavsko

PříspěvekZaslal: so červenec 16 2011, 20:53    Předmět: Citovat

Mirda napsal(a):
Tyto motory mají mechanické regulátory, na obrázku je vidět táhlo ke karburátoru. Podívej se jestli není nějak aretováno nebo chybí pružina. Přerušování zapalování nebude dobré na spotřebu ani motoru to neprospěje.


Mechanicky odsredivy regulator, ktery udrzuje stejne otacky pri ruzne zatezi motoru je odstranen - nevhodne pro me vyuziti.
Je tam klasicke tahlo ke skrtici klapce, takze je to jak u auta nebo motorky. Jedina pruzina, ktera tam je, je ta, ktera vraci klapku do volnobezne polohy - otacek.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ok1hga



Založen: Nov 28, 2006
Příspěvky: 12160
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: so červenec 16 2011, 21:07    Předmět: Citovat

rctamiya napsal(a):
Mechanicky odsredivy regulator, ktery udrzuje stejne otacky pri ruzne zatezi motoru je odstranen - nevhodne pro me vyuziti


Elektrocentrála by měla udržovat stále stejné otáčky kvůli výstupnímu kmitočtu při větším zatížení.

Nerozumím tomu, proč jsi odstranil původní funkční regulátor a teď chceš vymýšlet jiný . . .
proč je původní regulátor pro tvé využití nevhodný ?
jaké je vlastně to tvé využití ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
procesor



Založen: Oct 02, 2009
Příspěvky: 5286
Bydliště: PO

PříspěvekZaslal: so červenec 16 2011, 21:32    Předmět: Citovat

Pôvodný regulátor upraviť tak, aby iba obmedzoval polohu tiahla (škrtil) a pri nízkych otáčkach nepridával.
Elektronicky by to potrebovalo merať otáčky na tom skratovacom vývode.
Na skratovanie by sa pouzil mosfet tranzistor. Aby sa nestratila informácia o otáčkach a zároveň aj napájanie obvodov obmedzovača otáčok mosfet nebude totálne skratovať, iba zníži-obmedzí napätie na hodnotu pri ktorom sa prestane zapaľovať.
Vyššie opisovaný spôsob merania a riadenia podľa amplitúdy riadením stráca info o otáčkach.
Vypínanie zapaľovania motor nepoškodzuje. Jediný nepríjemný efekt je strieľanie paliva vo výfuku po opätovnom uvolnení zapaľovania.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rctamiya



Založen: Jan 27, 2010
Příspěvky: 383
Bydliště: Opavsko

PříspěvekZaslal: ne červenec 17 2011, 4:47    Předmět: Citovat

ok1hga napsal(a):
Nerozumím tomu, proč jsi odstranil původní funkční regulátor a teď chceš vymýšlet jiný . . . proč je původní regulátor pro tvé využití nevhodný ? jaké je vlastně to tvé využití ?

Motor je v male motorce.

Citace pokrácena o zbytečnou citaci sebe samého. Hill

procesor napsal(a):
....

Diky. Mel by jsi schema z rozpisem soucastek?

Po sobě jdoucí příspěvky sloučené do jediného (stačila volba Upravit místo zakládání dalšího příspěvku) a zbytečná citace odstraněna. Hill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
procesor



Založen: Oct 02, 2009
Příspěvky: 5286
Bydliště: PO

PříspěvekZaslal: ne červenec 17 2011, 5:44    Předmět: Citovat

To by chcelo vidieť osciloskopický záznam(skratovacieho vývodu) pri minimálnych a maxi otáčkach.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5256

PříspěvekZaslal: ne červenec 17 2011, 7:21    Předmět: Citovat

Ten motor se rozpadne i bez omezovače. Je to stabilní motor s určitým rozsahem pracovních otáček. Ty jsou někde okolo 3tis +- cca 500otáček. Na toto je vyvážen. Jakmile se po něm bude chtít normální provoz brzo se rozpadne.
_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
breta1



Založen: Sep 09, 2005
Příspěvky: 3491

PříspěvekZaslal: ne červenec 17 2011, 9:26    Předmět: Citovat

Předpokládám, že tam je tyristorové zapalování, jedno vinutí nabíjí kond a druhé vinutí spouští vybíjecí tyristor.
Z prvého vinutí by jeho usměrněné napětí sloužilo jako informace o otáčkách, druhé vinutí by se zkratovávalo pomocným tyristorem při překročení otáček.
Na všechno by stačilo TL431, tyristor, tranzistor a pár RC součástek.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rctamiya



Založen: Jan 27, 2010
Příspěvky: 383
Bydliště: Opavsko

PříspěvekZaslal: ne červenec 17 2011, 18:13    Předmět: Citovat

Diky za vase reakce!

breta1: Byl by nejaky konkretni navod a schema?
Diky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
breta1



Založen: Sep 09, 2005
Příspěvky: 3491

PříspěvekZaslal: ne červenec 17 2011, 20:51    Předmět: Citovat

Byl by konkrétní návrh a schema.
Ale potřebuji vědět, jestli jde o tyristorové nebo tranzistorové (jak jsi psal) zapalování a základní informace o zapojení zapalování.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
procesor



Založen: Oct 02, 2009
Příspěvky: 5286
Bydliště: PO

PříspěvekZaslal: ne červenec 17 2011, 21:25    Předmět: Citovat

Najčastejšie... na zotrvačníku je magnet, oproti je na ráme modul s VN cievkou ku sviečke a jeden vývod na ENGINE STOP káblik. Ak je to tak, ten modul zapaľovania je zaliaty black box, neprístupný pre nejaké laborovanie. Z pravidla je tam thyristor a zapaľuje aj vo výfukovom takte...
Ale môže to byť aj inak, ale sotva je tam snímanie z vačkovej hriadele.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rctamiya



Založen: Jan 27, 2010
Příspěvky: 383
Bydliště: Opavsko

PříspěvekZaslal: po červenec 18 2011, 5:06    Předmět: Citovat

procesor napsal(a):
Najčastejšie... na zotrvačníku je magnet, oproti je na ráme modul s VN cievkou ku sviečke a jeden vývod na ENGINE STOP káblik. Ak je to tak, ten modul zapaľovania je zaliaty black box, neprístupný pre nejaké laborovanie. Z pravidla je tam thyristor a zapaľuje aj vo výfukovom takte...

Presne takhle to je.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rctamiya



Založen: Jan 27, 2010
Příspěvky: 383
Bydliště: Opavsko

PříspěvekZaslal: st červenec 20 2011, 6:03    Předmět: Citovat

Vedel by teda nekdo jake pouzit presne otacky a jak to zapojit?
Dekuji.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
procesor



Založen: Oct 02, 2009
Příspěvky: 5286
Bydliště: PO

PříspěvekZaslal: st červenec 20 2011, 6:42    Předmět: Citovat

To chce konzultácie s motorom, keďže datasheet od tej zapaľovace "cievky" nie je k dispozícii.
Najmú tieto dve merania:
a/ priebeh napätia na tom Stop engine vývode aspoň pri volnobehu. Toto merať osciloskopom.
b/ obmedzovačom napätia nájsť hodnotu, pri ktorej začne vypínať zapaľovanie( asi stačí niečo ako regulovateľná zenerka).

Potom sa dá navrhnúť obvod, ktorým sa bude obmedzovať zapaľovanie pri zvolených otáčkach. Obvod treba navrhnúť s minimálnou spotrebou ak má byť napájaný z toho Stop engine vývodu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.22 sekund