Zaslal: po září 21 2015, 18:17 Předmět: Felicie 1.3, baterka či alternátor?
Ahoj, mám Felicii 1.3 a dnes se mi stala taková zajímavá věc, před tím neviděná:
Ráno jsem chtěl jet do obchodu. Nastartoval jsem, ale všiml jsem si, že motor naskočil "líněji" než jindy (jako by byla vybitá baterka). Ale nastartoval jsem. Pro jistotu jsem auto nechal chvíli běžet na prázdno (5 minut) a teprve potom odjel do obchodu (16km). Půl cesty jsem měl zapnuté topení a ventilaci naplno.
Nakoupil jsem si, došel k autu a auto nenastartovalo vůbec. Volal jsem servis, auto mi nahodily a odjel jsem domů (16km). Po cestě jsem se snažil mít zapnuté jen světla a motor, a schválně jsem motor vytáčel do co nejvyšších otáček.
Auto vyloženě nepotřebuji, tak jsem si řekl, že počkám, co to udělá. Dojel jsem domů a zase jsem chvíli nechal běžet motor na prázdno (5 minut). Pak jsem šel domů. Večer jsem chtěl zase jet, ale auto zase nenaskočilo.
Vidíte problém v baterii (nevím, jak je v tom autě dlouho), nebo nedobíjí alternátor (přeci jen 16km na vyšších otáčkách...)
Založen: Jun 14, 2003 Příspěvky: 2803 Bydliště: Blížejov
Zaslal: po září 21 2015, 18:26 Předmět:
Některé Felicie trpěly tím, že dobíjely málo.
Já jsem měnil regulátor a pak to makalo přímo ukázkově - nastartoval jsem a i na volnoběžné otáčky (cca 800) za několik vteřin vylezlo napětí na 13,8 - 13,9V.
Při rozsvícení světel na volnběžné otáčky ne, ale už při zvýšení otáček přes 1200 stejné napětí.
Samozřejmě že může být horší baterka, ale to se bez měření "na dálku" nepozná.
Naposledy upravil monterjirka dne po září 21 2015, 18:27, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32262 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po září 21 2015, 18:57 Předmět:
Nejdřív změř napětí na baterce tak jak je, v klidu. Pokud je napětí kolem 12-12,3V, je to v pořádku. Pokud má míň, musíš ji zkusit nabít - připojit ji na nabíječku nebo aspoň kabelama na jinou v autě S MOTOREM V CHODU - ta tvoje se začne z druhýho auta nabíjet. Je potřeba to s motorem na volnoběh toho druhýho auta vydržet aspoň 20 minut až půl hodiny, svoje auto nestartova ani nic nezapínat. Pak znovu změřit napětí - pokud napětí po odpojení od nabíjecího zdroje rychle klesne a bude třeba jen 10,5 až 11V, je baterka v řiti a musíš koupit novou. Jestli ale napětí bude 12V a víc, je baterka OK, pak vem vercajk, povol na baterce obě svorky, stáhni je z pólů baterky a jak ty svorky, tak póly baterie očisti PILNÍČKEM nebo oškrábáním nožíkem, v žádným případě na tyhle plochy neber šmirgl - uvolňuje krystalky brusiva, který se do měkkejch pólů zadřou a zhoršujou pak kontakt!!!!
A očistit musíš obě, kladnou i zápornou. Pak běž po kabelech jak ke startéru, tak od baterky ke kostře a kde najdeš spoj, ten rozdělej a vyčisti - kabelový oko pod matičkou povol, opiluj, namázni vazelínou a zas dotáhni, konektor aspoň několikrát vytáhni a zastrč (poškrábeš nečistoty na kontaktní ploše).
Pak zkus znovu nastartovat - když se to povede, máš opraveno, pokud ne, zkus to znovu přes kabely z jinýho auta - a po nastartování změř znovu napětí na svorkách baterie. Dobrá baterie má na volnoběh asi 12,8 - 13,2V, po přidání plynu to má přelézt přes 13,5V a při 2500rpm na motoru by napětí mělo bejt maximálně 14,5V - tam by ho měl pustit regulátor a dál stop. Při tomhle zkoušení měj všecko vypnutý (větrák, světla, topení, ohřev skla...) Pokud v uvedenejch režimech naměříš napětí menší a nebude se s rostoucíma otáčkama zvyšovat, je závada skoro tutově v alternátoru - buď regulátor, nebo proražený diody atd, ale už je to závada na diagnostiku odborníkem - nová baterka pomůže jen na pár hodin, protože se nedobíjí a klekne brzo taky. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6666 Bydliště: Praha
Zaslal: po září 21 2015, 20:25 Předmět:
V případě přechoďáku na svorkách akumulátoru bude voltmetr do zapalovače ukazovat, že je napětí OK, protože v palubní síti OK je, ale akumulátor se v takovém případě nedobíjí, nebo dobíjí málo. Feliciácké alternátory taky trpí povolováním šroubových spojů v diodovém bloku, pak by to nenabíjelo, což poznáš voltmetrem. Měř jednak přímo na kontaktech akumulátoru a potom taky na svorkách, co jsou kolem kontaktů, tím poznáš ten případný přechoďák.
Voltmetr mám... Ale nenastartuji... Otázka tedy je, jestli mám jít pro novou baterku, nebo volat servis.
Tak baterka sa dá zmerať aj tak keď nenaštartuješ. Zakvač na baterku hroty a štartuj , merák si daj na okno a vydíš čo sa deje z napetím
. A čo kontrolky ? Pri štarte sa stiahne ich jas ?
Ináč dnešné baterky odídu z jednej. Nabiješ ich a oni sa ešte preberú ale o chvíľku keď ich zaťažíš sú zas mŕtve .
Mně se stalo něco podobného u jiného typu - zčistajasna odešla baterka, ani se se mnou nerozloučila a museli mne odtáhnout (naštěstí to zaplatila pojišťovna). Ta baterka byla v autě osm let a již loni mi v servisu říkali, že přesluhuje. U aut co jsem s nimi jezdil dřív se baterka loučila postupně a vždy bylo možné auto roztlačit - holt elektronika je elektronika. Tak mi v servisu prodali novou baterku (když jsem to s nimi konzultoval, tak prý je zbytečné, abych tam s tím jezdil) a už je snad všechno v pořádku. _________________ Ve strojovně je voda a na palubě se tančí.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6627 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: út září 22 2015, 11:21 Předmět:
V každém autě mám/měl jsem V-METER. Takovéhle překvápka mne pak minou. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Jan 12, 2009 Příspěvky: 7107 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: út září 22 2015, 18:23 Předmět:
Postrádám informaci o stáří té baterky. _________________ Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.