Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Výhody 6V instalace

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Jenda_KL



Založen: Sep 10, 2008
Příspěvky: 1173
Bydliště: Kadaň

PříspěvekZaslal: út únor 07 2012, 15:39    Předmět: Výhody 6V instalace Citovat

Koumáme tady nad tím, proč v autech nebyla od začátku 12V instalace, protože 6V má jen samé nevýhody.
Myslím si že nedokázali vyrobit články baterií s malým rozptylem parametrů, aby se dal poskládat aku na vyšší napětí.
Názory?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mtajovsky



Založen: Sep 19, 2007
Příspěvky: 3698
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: út únor 07 2012, 16:22    Předmět: Citovat

Náklaďáky měly už tehdy 24V. Asi 6V pro tehdejší požadavky stačily - slabší svícení "žlutými" světly, motory buď s menším objemem nebo menší kompresí, takže stačí slabší startér. A je to pravděpodobně výrobně levnější - menší problémy s komutací v motorcích, regulátoru napětí a v dynamu (alternátory přišly později), jednodušší baterie, kratší a tlustší vlákna žárovek - opět jednodušší výroba, vinutí v elektromotorech má méně závitů tlustším drátem - zase levnější. Vždy je to výsledek poměrně komplexního kompromisu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Habesan



Založen: Jan 12, 2009
Příspěvky: 7107
Bydliště: Plzeňsko

PříspěvekZaslal: út únor 07 2012, 16:23    Předmět: Citovat

Cena.
_________________
Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
fifiju



Založen: Sep 05, 2010
Příspěvky: 403
Bydliště: u Kyjova

PříspěvekZaslal: út únor 07 2012, 16:37    Předmět: Citovat

no,o jedné výhodě bych věděl. až neskutečná životnost žárovek. (v provozu každý den,za pět let jedna jediná! Wartburg 911) a abych řekl pravdu,jen tak ze zvědavosti by mě zajímalo,jaké jste našli všechny ty nevýhody 6V rozvodů (na dvoulitu dieselu jsem 6tivoltový rozvod nikdy neviděl,a na ty slabý starý "bezkompresní" benzíňáky to bYlo celkem vyhovující...) 6V rozvod = asi 7V provozní napětí, 12V rozvod = 14V provozní napětí, 24V rozvod = 28V provozní napětí. A nesmíme zapomenout na Praga V3S,kde byl rozvod 12V,ale starter na 24Voltů, A co se týče parametrů akumulátorů,jo,byly o něco větší,ale daly se opravit!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
mtajovsky



Založen: Sep 19, 2007
Příspěvky: 3698
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: út únor 07 2012, 16:52    Předmět: Citovat

Nevýhody - všude tečou větší proudy, čili tlustší rozvody, silnější kontakty v přepínačích, konektorech a paticích.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
GeorgeB



Založen: Nov 21, 2005
Příspěvky: 1218
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: út únor 07 2012, 17:06    Předmět: Citovat

Výkon okolo 45W pro motocykly a okolo 150W pro automobily to bohatě stačilo. Pro vyšší nároky to pak už nestačilo, tak se přešlo na 12V. Mimochodem už v 90-tých letech jsem četl o plánu přejít na 48V elektroinstalaci v automobilu, startér a generátor součástí setrváku,... a abych řekl pravdu, tak za více než 15let od té doby jsem to na žádném sériově vyráběném autě neviděl.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 34255
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: út únor 07 2012, 17:29    Předmět: Citovat

Tie 6V ziarovky sice mozno dlho vydrzali, ale vobec nesvietili.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6627
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: út únor 07 2012, 20:25    Předmět: Citovat

Dneska se přechází rovnou na stovky V u podělaných elektromobilů a hybridů...

Zbytečný příspěvek smazán a tento opraven. Používej tlačítko .
Hill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
helios



Založen: Aug 08, 2007
Příspěvky: 2914
Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.

PříspěvekZaslal: út únor 07 2012, 20:49    Předmět: Citovat

rnbw napsal(a):
Tie 6V ziarovky sice mozno dlho vydrzali, ale vobec nesvietili.


Pravda, pri zapnutých smerovkách na Traboši blinker skoro nebolo vidieť, lebo kým sa vlákno stihlo nažhaviť, už ho prerušovač vypínal. Razz

_________________
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund