Založen: Mar 08, 2005 Příspěvky: 912 Bydliště: Českobudějovicko
Zaslal: ne únor 05 2012, 1:19 Předmět: Felicia 1.6, vypíná čerpadlo v nádrži
Je to benzín/lpg. Při chodu na plyn se nic neděje, vše funguje jak má. Ale při chodu na benzín dojde samovolně k vypnutí čerpadla paliva. Problém se projeví tak že spadne výkon ale motor nechcípne. Maximální otáčky jsou 1500 pak se dusí. Zřejmě proto že jednotka normálně zapaluje a vstřikuje a přes vstřikovače si to přisává podtlakem v sání nějakou trochu benzínu i když čerpadlo něběží. Čerpadlo opravdu neběží vypne relé R5. Problém se zajízdy řeší mžikovým vypnutím a opětovným zapnutím klíčku zapalování. Relé pro čerpadlo opět sepne a jede se dál,. Závada se opakuje téměř pravidelně přibližně po 1 minutě jízdy někdy i rychleji.
Co jsem zatim řešil: Klapka dělá co má, po zapnutí se zkalibruje sama a reguluje. Vagem skontrolováno vše co jde, lambda ok, ventil na aktivnim uhlí funkční, relé čerpadla funkční, jen to píše chybu vstřiků při přepnutí na lpg, jednotka lpg odpojí napájení benzínových vstřikovačů takže to je normální. Jinak žádné chyby nepíše. Jednotka lpg neni zapojená nijak aby mohla ovlivnit chod čerpadla. Čerpadlo běží stále i při chodu na plyn jen se odpojí vstřikovače.
Vzal jsem kus drátu a místo relé pro čerpadlo jsem tam dal drát. Závada se neopakovala, výměna relé nepomohla. Takže ví někdo proč jednotka samovolně vypíná čerpadlo ?
Založen: Oct 12, 2005 Příspěvky: 402 Bydliště: Žilina
Zaslal: ne únor 05 2012, 8:40 Předmět:
Neblbne ti prave nejak RJ pre plyn? Ta prave by mala mat na starosti odopinanie palivoveho cerpadla pre benzin pri praci v rezime LPG... ALe to ma len tak napadlo, neviem aky system LPG pouzivas, ani ako to mas pripojene k stavajucej elektroinstalacii...
Založen: Mar 08, 2005 Příspěvky: 912 Bydliště: Českobudějovicko
Zaslal: ne únor 05 2012, 9:13 Předmět:
Já to ještě jednou prověřim, podle schémat od lpg systému ale jednotka lpg nemá vypínat čerpadlo. Ovšem čert ví kdo to jak zapojil nakonec bude někde schovaná nějaká prasečina která to dělá.
Založen: Oct 12, 2005 Příspěvky: 402 Bydliště: Žilina
Zaslal: ne únor 05 2012, 9:15 Předmět:
Netvrdim, ze to tak musi byt, ale uz som sa stretol z LPG pohonom, ktory po automatickom prepnuti po zahriati z benzinu na LPG cerpadlo vypinal. Nastastie to neblblo.
Nejsem si jist zda vstřikovače jsou si schopny natáhnout palivo to se mi dost nezdá. Spíš tam půjde nějaké množství plynu. Když jedeš na LPG je blbost aby jelo čerpalo v nádrži. _________________ Internet - metla lidstva
Založen: Feb 15, 2009 Příspěvky: 956 Bydliště: Soběslav
Zaslal: ne únor 05 2012, 11:41 Předmět:
V originalnim zapojeni spina palivove cerpadlo rele K20 a to je rizeno primo z RJ motoru na vyvodu 25. Na vývodu 3 (86) relátka musí být kostra, aby cerpadlo jelo. Tam bych měřil. _________________ Poslední slova před smrtí - Tam není víc jak 12 voltů.
nedavno jsem řešil podobnou závadu čerpadlo dávalo stále méně paliva vyřešila to až vyměna pojistkový skříně, když jsem měl tu nefunkční na stole na změření tak se rele čerpadla tvářilo ok, skutečnou přičinu závady se mě nepodařilo odhalit ale pravděpodobně bylo v haji některý z relátek samotná deska kam se strkaj relátka je u feldy nezničitelná jsou tam 3 vrstvy měděnejch pásku tlustejch jak stehno
v druhý poloze klíčku by mělo čerpadlo asi na 1-2 sec zapnout - trvalej chod čerpadla je až při nastartovaným motoru
Založen: Mar 08, 2005 Příspěvky: 912 Bydliště: Českobudějovicko
Zaslal: ne únor 05 2012, 13:34 Předmět:
Tak jsem nakonec asi vyřešil problém. Vzal jsem ecu, rozebral jsem ji, sundal jsem i stíníci kryt z procesoru. Pak jsem vzal horkovzdušku na pájení smd, celou desku jsem popatlal pájecí pastou co nevytváří cín a všechno jsem pečlivě prohřál. Na pohled byly studeňáky jen na ochrané diodě a na stabilizátoru 5V ale prostě jsem to prohřál všechno. A už to nedělá,. Doufam že to vydrží. Jinak desku s relátkama jsem před rokem rozebral a hnilobu jsem vymyl a každou vrstvu spojů jsem popatlal vazelínou aby na to nemohlo vlhko. Také jsem rozmotal svazek kabelů kde je připojena jednotka na lpg. Tam pod vrsvou izolačky někdo schoval relé které slouží na vypínání + na vstřikovače když to přepne na lpg přepne to + napájení ze vstřiků na ventily lpg. Uvnitř ecu jsou 4 mosfety, které spínají zem na vstřikovače. Jednotka lpg je ještě připojena na signál ze snímače otáček v rozdělovači. Podle toho to přepíná mezi benzínem a lpg a vypne to lpg když zhasne motor asi jako bezpečnostní opatření.
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18726 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: ne únor 05 2012, 15:09 Předmět:
Škoda , že jsi tu rozebranou ecu nevyfotil . Jo to čerpadlo mi běží také neustále za chodu motoru . To první dočerpání je dobrou zvukovou kontrolkou . Dokonce jse si doplnil i vypnutí čerpadlového relé , jenže tím se vypne i ohřívání lambdy , takže zpět . Moje LPG využívá samo také lambdu , mám atmosferiku a krokáč na řízení bohatosti . Měl jsem taky mušku , favouš jezdil na plyn a na benál jen startoval . Laboroval jsem s tím dlouho , až jsem nechal přepínač fcí v mezipoloze -a jel jsem furt . Plynový solenoid propouštěl !
Založen: Mar 08, 2005 Příspěvky: 912 Bydliště: Českobudějovicko
Zaslal: ne únor 05 2012, 18:03 Předmět:
Tak ono v ní toho neni moc k vidění. 4 mosfety jeden stabilizátor a jeden budič motoru pro řízení motoru klapky. Pak několik OZ kolem a 4 dlaždice, jedna je Flasheprom se štítkem A1V a verzí vedle procesor řady MC68... pak dlažka asi GAL pole nebo zákaznický obvod, součástky maji jinak nesrozumitelný označení nic co by se dalo najít v katalogu.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32262 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne únor 05 2012, 19:18 Předmět:
Pumpa má běžet furt, palivo se vrací do nádrže "zpátečkou" . Jde o to aby v případě potřeby přepnutí na beneli byl v přívodu dostatečný tlak a motor nevysadil (ani krátkodobě) při přechodu z LPG na originální palivo. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.