Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4079 Bydliště: Zlín
Zaslal: ne březen 18 2012, 21:52 Předmět: Seat Ibiza II 1.8i problém s mazáním
V Seatu Ibiza II 1,8i mi po nastartování zůstala svítit kontrolka mazání. Oleje je tam dost, ale po nastartování i lehkém protočení to pořád svítí. I v nejtužších mrazech se to přitom natlakovalo okamžitě po startu, maximálně to během první vteřiny po startu krátce probliklo. Kde může být problém?
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19621 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: ne březen 18 2012, 22:06 Předmět:
Když zkratuješ konektor k policajtu oleje, zhasne?
Když vyndáš policajta, místo něj našroubuješ manometr a vytočíš motor na 3000 ot/min.: je tlak aspoň 3,5 baru (za tu hodnotu 3,5 bar neručím, je možné, že motory VW vystačí s tlakem menším)?
Při té příležitosti koukni, jestli ti konektorem policajta nesákne olej: někdy se mu protrhne membrána a pak nevíš, co udělá - jeden přestane hlásit tlak, jinému naopak stačí tlak oleje pětinový na to, aby rozepnul.
Naposledy upravil Hill dne ne březen 18 2012, 22:08, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32193 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne březen 18 2012, 22:07 Předmět:
Většina "policajtů na voleji" jak začne prosakovat, jsou v háji a je nejlepší je měnit - i když ještě nedělají potíže... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19621 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: ne březen 18 2012, 22:11 Předmět:
Proto píšu "nevíš, co udělá". Oba projevy poruchy jsou potenciálně nebezpečné pro motor.
Nejlepší je, když drát k němu je v bužírce a ten olej kape jejím druhým koncem, takže vpředu je sucho. Navíc největší únik je za jízdy (na místě obvykle blafe na volnoběh a to moc oleje neprotlačí).
Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4079 Bydliště: Zlín
Zaslal: ne březen 18 2012, 22:57 Předmět:
Díky za rady, ale já to opravovat nebudu, ani nemůžu, stalo se to, když jsem chtěl jet na vlak do Prahy, kde teď budu dva týdny... Mamka to zítra bude řešit přes servis. Nemám ani ten barometr a dokud bych si to nezměřil, tak bych tomu nevěřil. Jen mě ta závada docela vystrašila, už jsem viděl zadřený motor, tak jsem chtěl vědět, co by to mohlo být. Dost na tom, že jsme včera kvůli elektrice doma málem vyhořeli.
Olej z motoru sákne všude možně, je možné, že to chčije i přes toho policajta.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32193 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po březen 19 2012, 9:33 Předmět:
Myslím že se strachuješ zbytečně, kdyby to nemazalo vůbec, neujel bys s tím autem snad ani 1/4 kiláku, protože by se jednoduše zadřel motor - minimálně bys uviděl bleskově stoupající rafiku teploměru a pokud ho nemáš, tak by Tě na prudký přehřívání "upozornila" pára lítající zpod kapoty...
Mně se kdysi dávno, když jsem měl čerstvý řidičák, stalo něco podobnýho s rodičovskou šáde. Jel jsem přes Letohrad, Šedivec a Jablonné nad Orlicí do Čenkovic - kdo to tam zná, ví že to tam je nahoru dolů. Dokud jsem jel do kopečka, šáde jela normálně. Těsně před Jablonným se cesta lomí a sjíždí se dolů do města - šáde měla sací koš v olejový vaně posunutej k zadní straně motoru, ta naše navíc byla hodně mlsná a žrala olej, takže ho v ní bývalo vždycky pomálu - no prostě jak auto sklopilo čumák dolů s kopce, rozsvítila se mi taky kontrolka mazání, ale zároveň mi během pár vteřin vyletěl teploměr nad 100°C. Bleskově jsem motor vypnul, setrvačností doklouzal dolů do Jablonnýho a protože mi bylo jasný, že je v motoru minimum oleje, opatrně jsem ji nahodil až dole na přejezdu když už bylo auto víceméně vodorovně a ještě opatrněji dojel skrz město (naštěstí celou cestu do kopečka) k pumpě na druhou stranu údolí - tam jsem koupil litrovku Mogulu, otočil ji do motoru a jel jsem dál... To byl opravdový výpadek tlaku oleje - nestačil jsem ujet snad ani 20m od rozsvícení kontrolky a už bylo vidět jak letí rafika teploty nahoru. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 17, 2004 Příspěvky: 582 Bydliště: Kosice
Zaslal: po březen 19 2012, 10:36 Předmět:
cidlo je ten najmensi problem:) ale olejove cerpadlo ma pretlakovy ventil, ten sa otvara ked tlak z olejoveho cerpadla presiahne isty tlak, ked sa tento ventil poserie, takym sposobom, ze prepusta, tak ti nejde olej cez motor (za 200, 300 metrov je amen) a potom su take prejavy (pri starsich motoroch), ze na neutral zacne svietit kontrolka, zoslapnes plyn -zhasne. To nasvedcuje o uniku tlaku po ceste (velke vole a zohriaty - tekuty olej) ale v principe to maze, takze ho nezadres v tvojom pripade asi cidlo
EKKAR - nesmierne si vážim vaše príspevky a rady (bez nadsázky), ale nemali by ste radšej predsa len ostať pri elektronike? Čo má spoločné výpadok mazania s "okamžitým" vystrelením teploty motora? Nič, jedine možný elektrický prejav - a teda súvislosť napätia na kontrolke mazania s napätím na teplomeri (s obľubou to robili škodovky pri zmene pomeroch palubného napätia - napríklad zapnutie svetiel a podobne). Napriek nezapierateľnej chladiacej funkcii oleja o prudkom zvýšení skutočnej teploty motora (20m) (chladiacej zmesi) nemôže byť v tomto prípade reč.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.