Zaslal: ne květen 01 2011, 15:56 Předmět: Babetta, sháním zapalovací svíčku PAL N7R
Ahoj,
sháním starou zapalovací svíčku PAL N7R do Babetty, vždycky jsem ji nahrazoval Briskem N17C, ale ted bych potřeboval PALku, uplně nejlepší by byla nová ze starých zásob nebo použitá ale funkční, na ceně se určitě domluvíme
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2586 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: út květen 03 2011, 15:20 Předmět:
Já kdysi vyhrabal po dědovi svíčky a na těch nebylo žádný označení.Jen nápis ISOLATOR.Ta svíčka chodila snad úplně všude a byla nezničitelná.Cpal jsem je do starý Octavie,dvanáctset trojky,Jawy 50,250,Ariel 500 a i do Babetty.Zajímavý to svíčky. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Založen: Dec 08, 2007 Příspěvky: 4218 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: út květen 03 2011, 17:12 Předmět:
Já dokud jsem měl Babettu, tak jsem využíval svíčky co zbyly po výměně z auta. Mají dlouhý závit, ale kamarád mi vytočil distanční kroužek a jezdilo to na ně jako fík... Takhle jsem to praktikoval skoro deset let, takže nevzpomínám, kdy jsem naposledy kupoval nějakou svíčku do Babetty. Od jara jsem přesedlal na skútra a ejhle - slušná svíčka na vstřikovací motor stojí 300,-
U Babetty není ani tak rozhodující svíčka, rozhodující je kvalita používaného oleje a jeho poměr s benzínem. Pokud se jezdí na srágoru M2T v poměru 1:33 nebo 1:25 jako se jezdilo na "dachlu", zakarbonuje to velice brzo sebelepší svíčku, koleno výfuku i tlumič a od neustáleho čištění a vypalování té výfukové vložky tě nic nezachrání.. Stav "je zasráno" poznáš velice brzo = netáhne to, nejede to.. _________________ Na SZ a maily od uživatelů se žádným přínosem pro toto fórum zásadně neodpovídám a mažu je bez přečtení…
Přesně tak, M2T je fuj nebrat možná tak na panty, nebo na mazání kola u furíka, také rozhoduje bohatost směsi, jednou jsem dal novou svíčku natočil Babettu a po 2 minutách mi sama od sebe na volnoběhu chcípla-spálena svíčka. Paradoxně dnešní Brisk je bývaly PAL (Jiskra), ale dnešní kvalitu svíček s tehdejšímy se nedá srovnávat, většina podniku se od převratu "89 zaměřila spíš na kvantitu než na kvalitu...
Založen: Dec 08, 2007 Příspěvky: 4218 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: út květen 03 2011, 18:58 Předmět:
Pokud tě můžu doporučit olej, tak Jonsered 2T Super co je pro motorové kosy a sekačky. Je určen pro mnohem vyšší otáčky a můžeš ho klidně mísit v poměru 1:50 = míň smradu, minimum kouře i karbonu. Jezdil jsem ne něj asi tak poslední 3roky a v té době nebylo třeba čistit koleno ani vložku. (dá se koupit i levněji..) _________________ Na SZ a maily od uživatelů se žádným přínosem pro toto fórum zásadně neodpovídám a mažu je bez přečtení…
O tomto jsou velice živé diskuse, ony ty oleje do vysokootáčkových motoru(sekaček, pil), jsou plně syntetické a dvoudobý motor starší koncepce si jej prý neumí spracovat- bylo hodně borců kteří pod zaminkou že mají kvalitní syntetiku a naředily to třeba i 1:70 a prostě zadřely. Ten odkaz co jsi poslal je už aspoň polosyntetika a celkem i dobrá cena. Já zatím používam kvalitní minerál..taky jsem četl že když se z přechází minerálu na syntetiku tak ten kvalitnější začne rozpuštět zbytky toho starého a hrozí připečení kroužků. Ono i když se používa ten minerál v přiměřené míře tak to de, ředim klasiku 1:40 a zatím bez problému
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32193 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út květen 03 2011, 20:44 Předmět:
Ředit olej pro dvoutakt 1:70 je 3,14čovina - i při sebekvalitnějším oleji. Běžný poměr je tak 1:40 pro kvalitní olej a starý motor (Jawy "kejvačky & spol", fichtl, stadion & jawetta a pod) až po 1:50-55 pro stejný olej a moderní motory. M2T z Parama moc kvalitní nikdy nebyl, obsahoval spoustu popelovin a v dřívějších dobách i dost síry, navíc jeho vyšší příměs v palivu pomáhala "utěsnit" k sobě části motoru s horší kvalitou povrchu a s většími tolerancemi. Jako kluci jsme blbli s ricinem, taky jsme zkoušeli do starýho pařízka míchat naftu se syntetickým ředidlem... Ale co se týká svíček, na motorku jsem nikdy s ničím jiným než PAL - Jiskra - Brisk nejezdil, kdybych nekoupil auto, kde jsou přímo od výrobce doporučované svíce Bosch, jezdil bych s nimi doposud i na 4 kolech. Ve starém Formanu SPI se mi kupodivu vůbec neosvědčily tolik vychvalované Championky ať "jednoelektrodové", nebo "víceelektrodové" - Brisky N15CRY (jednoelektroda, střední jiskřiště měď-nikl, dlouhý závit + vysunuté jiskřiště) se mi osvědčovaly mnohem víc.... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
No zase na druhou stranu za komanču bežně nic jiného než M2T nebylo a najezdilo na nich tolik stroju miliony kilometrů, mazací schopností má dobré, akurát že má dost hodně přímesí které motor nepotřebuje a zbytečně zanáší. Taky byla jednou doba kdy jsme v práci měli "pracovní soboty a natěračské dny" a tudíž se nejezdilo na benzin ale obyčejné syntetické ředidlo + M2T pak sem zase nalil benzín a jelo se vesele dál V mojí Škodě 120 jsem taky jednou v případě nouze jel na slivovici, zkuste si do dnes vyráběných vozidel nalit slivovici nebo ředidlo tak ani nenastartujete, natož aby jste někam dojel nebo popojel.
Založen: Aug 08, 2007 Příspěvky: 2914 Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.
Zaslal: čt květen 05 2011, 21:13 Předmět:
Ja som do fichtla za komančov namiesto hnusu M2T používal M6AD. Nesmrdel toľko, cena bola +- rovnaká, nezanášal toľko výfuk karbónom. Akurát to trochu kvapkalo z výfuku, ale v tých dobách z toho nikto nerobil tragédiu. _________________ Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Založen: Feb 04, 2010 Příspěvky: 775 Bydliště: Karlovy Vary
Zaslal: so květen 07 2011, 19:20 Předmět:
PAL N7R mám 2 kusy.
Pokud to jde zaslat jako dopis tak ti ji pošlu. Samozřejmě zadarmo.
Onehdy jsem experimentoval ze svíčkami na fichtlech (mofa) Gillera 50ccm., ale tahle nic moc.
Na mé YamahaDT80 nejlépe funguje ta originální co tam podle manuálu patří. Už nevím jak se jmenuje neb je tam dva roky a nemusel jsem jí čistit...
Na různý svíčky jezdí Fichtel und Sachs (mofa), ten si nevybírá, jezdí takřka na všechny stejně. Stál 10 euro v pojízdným stavu, nic se na něm krom stojánku dodnes neupravovalo a to na něm jezdíme po lese.
Olej používám do všech Still. Teď nevím přesně značku, ale je do pil. Stojí sice 100.- ale zase při poměru 1:55 je to fuk. M2T jsem našel v garáži, testnul: hrůza. Čoudilo to a zakakalo výfuk tak, že sem ho musel oddehtovat. _________________ píďa
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.