nasel jsem zvrakovanou UPS BK500MI - cislo boardu 640-0213D ver 5.
Pokusil jsem se ji ozivit. Nemam moc zkusenosti, takze uz jsem vsechny svoje vedomosti vycerpal. Zapojil jsem misto baterky zdroj a osciloskopem jsem prozkoumal rizeni vsech fetu co tam jsou a vsechno vypada vcelku vporadku.
UPS prepina pri vypadku, test baterie probehne v poradku. Pekne bzuci, proste funguje.
Meril jsem koncovy fety diodovym testem meraku a vsechny ukazuji stejne hodnoty, odvozuji ze jsou v poradku. na desce jsou jen 3 elektrolyty, vypadaji v poradku. nevim jak zjistit, jestli jsou ok. Muzu je vymenit preventivne. Nevim jestli to pomuze.
a ted ta zavada. vystupni napeni ma spravnou amplitudu, ALE problem je s prubehem napeti, namisto schodu je kazdy schod jakoby prubeh vybijeni kondenzatoru.nejako jsem to nakreslil do obrazku (cervena tenka je muj prubeh). Prubeh na rizeni fetu jsou krasne hranate, vystup z ups tomu neodpovida. Po ceste k vystupu toho moc neni. Nevim co jeste muze byt rozbity. Samozrejme, ze to neutahne zadnou zatez.
Nasel jsem na internetu nejake nekvalitni obrazky jakoze schema, bohuzel, mi to moc nepomaha. Ani nevim jestli je to pro tu moji UPS.
Založen: Jan 12, 2009 Příspěvky: 7116 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: út červenec 10 2012, 10:17 Předmět:
Já si prostě nemůžu pomoct a musím tě upozornit, že formát JPG je pro takový obrázek zcela nevhodný, výrazně vhodnější by byl PNG nebo GIF.
Bude to C12 = 330µF/25V.
C17 je určen pro řídící obvody, C38 živí sepnutí relé a C13 jen filtruje signál /ACFAIL.
Ve Zmijeho vláknu odkazuju na 640-213F (Rev 08). _________________ Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Nebude.
Je to tím zdrojem kterým to napájí. Až tam dá baterii bude to v pořádku.
Cele jsem to mel v takovem vrabcim hnizde. Vymenil jsem zdroj za teslackou kostku, jako zatez pouzil regulerni 60W zarovku a svete div se, ono to sviti.
Baterka bude zitra, kazdopadne ten prubeh vystupniho napeti je porad takovy podivny. Mozna to je tak v poradku. Zrejme, vetsi zatez=>hranatejsi signal. S 60W zatezi to vypada, viz priloha. Uz mi docvaklo, ze to se uz vypnul fet a dojizdi napeti na trafu.
A cela tak krivka pulzuje, to by mohlo byt zdrojem. Jinak vypada to funkcni.
Chtel bych odkuchat dobijeni a nahradit to lepsim. Mam tady na papire schema k upsce, dost nekvalitni. Zda se mi to schema nejake vadne. Nikde tu neni, kde upska bere 12V a 5V pro vsechny ty svaby. Nikde tam u pomocneho trafa nevidim stabilizatory. A navic, pri vypadku potrebuje taky pomocne napeti, tudiz to bere z baterky? primo?
Založen: Jan 12, 2009 Příspěvky: 7116 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: st červenec 11 2012, 7:28 Předmět:
Jak vypadá schéma na které jsem tě odkázal, ve srovnání s tím tvým?
IC1 je lineární stabilizátor (snad je na 13,8V nebo zariskovali a dali 7815), ten nabíjí baterku a z baterky se přes D16 odebírá 12 Voltů na C17.
Předpokládám, že +5V je výstup, nikoliv vstup, z IC6 (podobně jako tomu bývá u TL494).
Osobně bych se do úpravy nabíjecího obvodu asi nepouštěl, to už budeš mít jednodušší rovnou si sehnat modernější UPS. V OS-640-0245C REV 03 je lineárnímu stabilizátoru IC3 předřazen spínaný zdroj postavený kolem T1.
Tím bys přišel o signál pro IC4 a IC5. _________________ Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Uplna slepota moje, uz to vidim. A tech 5V opravdu vznika v tom svabu ic6. Koukal jsem do datasheetu. Tak to bych hledal jeste hodne dlouho.
Tenhle jednoduchy dobijeci obvod se mi moc nelibi. Vyradim ho z provozu vyndanim D18, kam pripojim lepsi nabijecku. Zbytek necham nedotknuty.
Vlastne jeste vyndam D13 u bzucaku a tim ho nadobro vyradim z provozu. Mozna si jeste vytahnu signal "jedu na baterku" a z atmelu udelam USB klavesu "sleep", ktera se zmackne, kdyz bude ups par minut v rezimu z baterky.
Nechapem, preco chces "vylepsovat" to nabijanie...
myslim, ze technologie uz je trochu dal, nez v tehle upsce.
Hlavni duvody:
- rychlost dobiti po vypadku (rozumne ke kapacite aku)
- presne nastaveni napeti
- udrzovaci proud (vcetne regenerace a desulfatace)
- snizeni spotreby a teploty
- moznost zmenit velikost baterie, druh technologie
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 34316 Bydliště: Bratislava
Zaslal: st červenec 11 2012, 10:00 Předmět:
Aj v novsich malych UPSkach sa bateria nabija stale rovnako - konstantnym napatim (podla typu a kusu 13,5-13,8V) a pomerne malym prudom. Nabitie plne vybitej baterie sa udava okolo 8 hodin. Akurat v niektorych typoch je namiesto linearneho regulatora spinany, ale ostatne vlastnosti su rovnake.
Založen: May 14, 2009 Příspěvky: 1618 Bydliště: Brno
Zaslal: st červenec 11 2012, 12:45 Předmět:
U 245 a 213 není dobíjení baterie řešeno přes IC1 ani IC3.
chlupascz:
Hlavni duvody:
- rychlost dobiti po vypadku (rozumne ke kapacite aku)
- presne nastaveni napeti
- udrzovaci proud (vcetne regenerace a desulfatace)
- snizeni spotreby a teploty
- moznost zmenit velikost baterie, druh technologie
Založen: Jan 12, 2009 Příspěvky: 7116 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: st červenec 11 2012, 13:42 Předmět:
Vogon napsal(a):
U 245 a 213 není dobíjení baterie řešeno přes IC1 ani IC3.
Tak mi teda vysvětli, kde se tam ten náboj vezme. Ženou to tam snad přes střídačové trafo?
Kdybys alespoň napsal nabíjení versus dobíjení a udržování.
A píše se to v tom rusky pojmenovaném souboru s anglickým textem. _________________ Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Založen: May 14, 2009 Příspěvky: 1618 Bydliště: Brno
Zaslal: st červenec 11 2012, 13:58 Předmět:
Tak mi teda vysvětli, kde se tam ten náboj vezme. Ženou to tam snad přes střídačové trafo?
Máš stejný schéma jako já. Zkus na to přijít.
Kdybys alespoň napsal nabíjení versus dobíjení a udržování.
Nerozumím. Versus co? Dobíjení není nijak odděleno od udržování, jestli to teda myslíš takto.
A píše se to v tom rusky pojmenovaném souboru s anglickým textem.[/
Aha tak asi nemáš stejný schéma jako já. Já mám normální anglickou dokumentaci v PDF. Ale o dobíjení přes IC1 nebo IC3 tam nic nepíší. Problém je asi v tom, že existuje několik verzí stejné PCB které se liší od země určení. Jsou označený I M FR D etc. Evropská je označena I.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.