Zdravím zdejší odborníky přes auto elektro/autorádia. Prosím o radu. Už dlouho mě trápí bzučení a pískání v repro podle otáček. Stalo se tam po instalaci zesilovače. Mám rádio JVC KW-nt1, zesilovač Helix HXA 500, 5ti kanál, 4 kanály jedu na komponentní repro ve dveřích, poslední je SW. Po mnoha a mnoha hodinách hledání jsem nalezl problém, ale jak ho odstranit?
Když natáhnu nové kabely pro plus a mínus pro napájení autorádia přímo na baterku, tak je to ok, zvuk čistý jako víno. Tak jsem to poctivě natáhl z baterky k rádiu, kabel pěkně schoval a hle, dělá to pořád. Když to připojím na kabely z baterky vzduchem, mimo auto a k rádiu natáhnu otevřeným okýnkem, tak je to ok, jakmile to dám do auta a prostrčím z baterky do rádia přepážku motoru, tak to píská. Zkoušel jsem to natáhnout i mimo ostatní kabely v motoru, pojistkové skříni, palubní desce, nikde se mi nic nedotýká, nekříží ani nepotkává (když pominu stěrače a houkačku (to by na to snad nemělo mít vliv) tak jdu pak přímo k baterce a dělá to. Když to dám vzduchem, tak OK... Už jste se s tímto někdo setkal? Odrušovače napájení vůbec nepomáhají, dělá to i s nima. Co s tím? Je to opravdu oříšek:-(( Nevíte co s tím? Budu vděčný za každou radu.
dand1@seznam.cz
Ano, zkouším to když mám rádio položené na sedačce-nikde se nedotýká kostry. Zkoušel jsem i šasi rádia uzemnit, ale bez výsledku. Zemní smyčka to podle mě není, protože je rádio ve stejné pozici jen jeho napájecí kabely jsou vedeny jinou cestou a nic nepíská, nebzučí... Spíš je to nějaké rušení do napájecí cesty, ale jak to odrušit, rsp. odkud to pochází a jak je možné, že se to tam indukuje? Já nejsem elektrikář, tak si nechám rád poradit. Hlavně aby se na to přišlo...
Děkuji
Založen: Feb 22, 2005 Příspěvky: 1440 Bydliště: Kunratice u Prahy
Zaslal: čt listopad 01 2012, 0:35 Předmět:
Jak je připojena anténa? Vypadá to jakoby ty přívody fungovaly jako část zářiče antény. Je anténa připojena koaxem? Je ten koax ukostřený?
Rádio mívá na vstupu napájení ochrannou diodu proti přepólování.
Tu diodu je potřeba přemostit dobrým keramickým kondenzátorem cca 10n.
Aby se zabránilo směšování rušivého signálu nachytaného na napájecí vodiče s přijímanou frekvencí (a nejen s tou). Je tam ten kond? _________________ Svět vypadá dobře jen při pohledu přes koňské uši.
Založen: Aug 08, 2007 Příspěvky: 2914 Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.
Zaslal: čt listopad 01 2012, 0:38 Předmět:
Skúsil si odpojiť aj autoanténu? Cez oplet koaxu sa tiež môže tvoriť zemná smyčka, lebo je spojený s kostrou v pate antény. _________________ Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Založen: Jul 16, 2007 Příspěvky: 4342 Bydliště: u HK
Zaslal: čt listopad 01 2012, 7:03 Předmět:
nebo upálený gnd od cinchů rádia či zesilovače. V první řadě změřit jestli na cinchích (to je slovo) od zapnutého zesilovače není DC napětí, pokud ano je vadný zesilovač. Potom ohmetrem změřit odpor mezi kostrou cinche a napájecí kostrou u zesilovače by měl být do 1kom u rádia téměř nula. U některých rádií se to špatně měří a proto zkusmo kouskem drátu propojit kostru rádia s kostrou cinche
Děkuji za typy. Jsem rád, že se nad tím konečně někdo pořádně zamýšlí, ne jako na jiných forech. Anténa je samozřejmě odpojená. Je vedena koaxem a ukostřená v patě antény.
Nevím, kde mám ten kondenzátor hledat? Rozebírat radio se mi moc nechce. Ale když mi popíšeš kde a co mám hledat, kouknu na to.
Alternátor je určitě viníkem, ale je divné, když to natáhnu venkem auta, je klid.
Předem děkuji za další rady.
Ještě doplním, že baterie je ukostřená v motoru na plechu a dále ukostřovací drát vede na blok motoru. Jestli zde by se přenášel alternátor?
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32742 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt listopad 01 2012, 10:32 Předmět:
Jistě. Altík je kostřenej na konzolu, která je přišroubovaná na blok motoru, stejně tak i startér. Motor by pak měl mít samostatný kostření na kastli - pokud je to udělaný v jednom bodě i s baterkou, neva. Hlavně aby ty kabely byly oddělený. Pokud se kdekoliv v autě objevuje hvízdání kolísající s otáčkama, podíval bych se na diody v altíku, jsetli není některá z nich proražená. Dál bych těsně ke svorkám na napájení na zešilovači připojil paralelně kombinaci nějakých odrušovacích kondenzátorů a do série s oběma přívody klidně i tlumivku na feritovém jádru dimenzovanou na odebírané proudy. To by mělo rušení po napájení dostatečně omezit. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Dnes jsem zkouše další testy. Přísahám, že včera to při napájení rádia nepískalo, nebzučelo, dnes to bzučí. Tak to opravdu nevím, asi náladové auto. Ať teď zkouším cokoli, stále bzučí, stále bzučí
Vzdávám to. Auto si dělá co chce, co fungovalo včera, dnes nefunguje. Kabely můžu táhnout všude možně a píská (včera napískalo) Zapnu zesilovač, jsou připojeny všechny cinche na zesu i v rádiu, rádio je odpojené od napájení, píská. Někdy zapojím jen SW na rádio i zes a je to v pohodě, přidám k tomu třeba předky a začne pískat. Někdy zapojím všechny cinchce do zesu i do rádia a na odpojené rádio nepíská, pak stačí rádio připojit na napájení a píská... Když zapnu zesilovač, nechám tam všechny cinche a odpojím je z rádia, píská jak blázen... Byl jsem v servise, alternátor 10tis, doporučují vyměnit svíčky, zapalovací kabely, vstřiky a zapalování. Při pauze v tom ševelí, bzučí, podle zapalování, při přidání plynu začne od určitých otáček pískat.... To je konec.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6731 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: čt listopad 01 2012, 17:45 Předmět:
Co je to za značku auta? Jinak je nutno prolézt všechny kostry okolo, motor, alt, aku, řídící jednotku. A prozkoumat, na čem rušení závisí, kdy začne když se zapne to či ono. A ten filtr napájení před rádiem určitě zkusit. Do obou napájecích vodičů, kond, tlumivka, kond.. Někdy je ovšem opravdu velice, velice těžké to zprovoznit k vyhovujícího stavu. Dobré nervy. A zkusil jsi jiné radio??
Založen: Nov 28, 2006 Příspěvky: 12225 Bydliště: Česká Třebová
Zaslal: čt listopad 01 2012, 18:28 Předmět:
TAKJAN napsal(a):
Jinak je nutno prolézt všechny kostry okolo, motor, alt, aku, řídící jednotku. A prozkoumat, na čem rušení závisí, kdy začne když se zapne to či ono.
. . . jo, jo!
zkontrolovat i okolí všech zařízení, co mají přizemění na kostru !
někde v okolí, to může být orezlé a tím je špatné propojení karosérie . . .
Vozidla co mají uvnitř nějaké speciální přístroje (radary a radiovozy armády a pod.) mají propojené větší díly mezi sebou pásky z mědi . . .
Je to VW Polo 6n2. Auto je pozink, bez rezu. Kostru motoru a baterky jsem očistil. Je to GTi, takže velký motor a málo místa, takže na jiné kostry se nedostanu. Zatím jsem nenašel, co to může dělat. Když jsem si včera myslel, že je to to napájení rádia, tak jsem si oddechl, ale dnes už nefungovalo ani to. Je mi divné, že když zapnu jen zesilovač a jsou v něm zastrkané všechny cinche a vyndám je z rádia, tedy nikam nevedou, že to píská. Když zastrčím třeba SW do rádia, tak to jednou nebzučí, jednou bzučí... Fakt nevím...
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7943 Bydliště: Brno
Zaslal: čt listopad 01 2012, 21:15 Předmět:
A když ze zseilovače vytaháš všechny Cinche a pak zapneš zesilovač, takto bzučí taky?
A co Remote Switch pro zesilovač, nebere si kostru někde po cestě?
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3, 4Další
Strana 1 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.