Močovina CO(NH2)2 je amid kyseliny uhličité (karbamid). Obsahuje 46% N, používá se jako dusíkaté hnojivo a jako aditivum pro úpravu výfukových plynů v dieselových motorech (AdBlue).
EDIT: S močí to nemá nic společného.
Založen: Nov 21, 2005 Příspěvky: 1218 Bydliště: Pardubice
Zaslal: út říjen 30 2012, 12:19 Předmět:
Vím, že se používá u některých generací filtrů pevných částic v automobilech - nafťákách. Vstřikuje se před filtr pevných částic, kde jsou následně pevné částice (saze) zachytávány.
Další použití bohužel neznám.
Založen: Dec 07, 2007 Příspěvky: 1878 Bydliště: Kroměřížsko
Zaslal: út říjen 30 2012, 12:22 Předmět:
Děkuji Vám ! Určitě Vám je znám novější model autobusu Irisbus Iveco Crossway - vyráběný ve Vysokém Mýtě. O autobusy se zajímám a docela mne překvapuje to,že když jsem s nimi kdysi jel,tak sem si všim že za chodu motoru svítíla při nějakých ani ne 25 000 km kontrolka řídící jednotky.. Jeden známý mi řek že je to proto,že se v busech používá močovina.. Spojil jsem si to s FAP filtrem ale nebyl jsem si jistý... Takže je to nějaké to aditivum na prohoření sazí při regeneraci ? _________________ Audaces fortuna iuvat
Založen: Nov 21, 2005 Příspěvky: 1218 Bydliště: Pardubice
Zaslal: út říjen 30 2012, 12:26 Předmět:
Nejsem chemik,takže ty procesy neznám. Jen vím, že hladina náplně močoviny se hlídá v systému filtru pevných částic. Neboli zanesený filtr nebo prázdná náplň znamená doplnění náplně, vyčištění nebo výměna filtru pevných částic.
Ale věřím, že to spolu nesouvisí. Prostě při přechodu na další euro normu naplácaj k motoru ještě další a další systémy.
Domníval jsem se,že na oxidy dusíku je pouze recirkulace výfukových plynů.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32299 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út říjen 30 2012, 12:45 Předmět:
V důsledku jo.
Močovina jako kapalná chemikálie je potřebná pro redukci určitých složek exhalací ve výfukových plynech vznětových motorů, jak už tady padlo několikrát. Jestli se tak děje v tělesu samotnýho katalyzátoru nebo až ve filtru PDF (FAP), není pro ten fakt až tak bezprostředně důležitý, jako že když klesne hladina v zásobníku na tuto chemikálii, příslušný čidlo to nabonzuje ŘJ motoru a ta motoru "přitáhne uzdu" = motor pak funguje buď jen s částečně sníženým výkonem, nebo dokonce může až "padnout do nouzáku" = přejde do režimu omezené funkce, který je vhodný leda tak na dobelhání se do nejbližšího servisu.
Takže ano, pokud má motor nedostatek močoviny v zásobníku, může to ZPROSTŘEDKOVANĚ omezit jeho výkon. Pokud se ptáš na to, kdo to zavinil, musíš se jet podívat "v stalícu €urosajúza" = do Bruselu. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Ale jistě, máš pravdu - s močí má společného asi tolik, jako chlorid sodný. Je to odpadní produkt metabolismu, takže se močí, stejně jako třeba NaCl, vylučuje.
Jenže na rozdíl od kuchyňské soli se močovina po moči jmenuje, protože z ní byla poprvé získána, takže tvrzení, že spolu nemají nic společného je prostě mimo.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32299 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út říjen 30 2012, 13:03 Předmět:
Jděte se bodnout s off-topicem a hádejte se jinde, Tatramáček se ptal na to, jak močovina nějak ovlivní výkon dehťáka a vy se tady budete hádat o to, jestli to má co společnýho s chcankama - asi má, když se to podle nich jmenuje...! _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.