Zaslal: čt leden 31 2013, 18:33 Předmět: Měnič z 24V na 230V 1500W
Zdravím vás,mohl by mi někdo poradit ohledně takového měniče?Problém je tento,že měnič je zapojen v kamioně na 24V.Při napajení z baterie je vše Ok ale v případě,že kamion nastartuji a začne se akumulátor dobíjet tak stoupne napajecí napětí tohoto měniče na 27,8V a v ten okamžik se měnič vypne a hlasí poruchu.Dříve to nedělalo.Na co bych se měl zaměřit?Může se jednat o závadu měniče?Dřív jsem nekontroloval jaké napětí bylo při nastartovaném kamionu.Ale myslím si,že zvyšené napětí by přece nemělo vadit ne?Myslím,že do těch 28V by to mělo fungovat nebo se mylím?Napsal bych i značku toho měniče,jenže na něm je jen napis powerinvertor 1500W.
Nevypne sa ti ten menic prave pre podpetie pri startovani?Mne tiez pri startovani vypina,mam ho nastaveny na 22,5V aby nevycucal baterky,ked ho zabudnem vypnut.Skusal si ho zapnut po nastartovani motora?
Je to přesně tento http://menice-napeti.heureka.cz/power-inverter-24v-220v-1500w/ uvažuji o těch usměrnovacích diodách zkusit dát na ten vstup ale ted jakou amperáž těch diod použít?Jelikož bych to rád dal dovnitř a našel jsem nějaké 30A ale to jsou velke s tím šroubem a nevím zda to dovnitř vleze.
Založen: Jan 03, 2011 Příspěvky: 30 Bydliště: Slovensko-Tureň
Zaslal: čt leden 31 2013, 22:28 Předmět:
Na 99% je to kvôli podpetiu.....proste pri naštartovaní,je obrovský prúdový náraz,a samozrejme vtedy poklesne aj napetie....a menič si "myslí" ,že baterka je už prázdna,a preto sa vypne....
Je to přesně tento http://menice-napeti.heureka.cz/power-inverter-24v-220v-1500w/ uvažuji o těch usměrnovacích diodách zkusit dát na ten vstup ale ted jakou amperáž těch diod použít?Jelikož bych to rád dal dovnitř a našel jsem nějaké 30A ale to jsou velke s tím šroubem a nevím zda to dovnitř vleze.
Dovnutra ti to urcite nevojde,tam to bude prepchate.Porataj si zhruba,kolko W z toho chces odoberat a podla toho dimenzuj diody.Mozno budu potrebovat chladice a nie male.Skusil si ten menic pripojit po nastartovani?Co mas za konika?Kolko mas Voltov na volnobeh?
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15595 Bydliště: Olomouc
Zaslal: čt leden 31 2013, 22:46 Předmět:
Jsi si jistý, že tam máš přepětí ? Pokud chceš mít do max. 1500W při 24 V proud 62,5 A (dle výpočtu), tak asi 30 A nebude stačit. Záleží na opravdovém odběru. Napiš, jak jsi došel k tomu napětí.
Založen: Jul 10, 2009 Příspěvky: 474 Bydliště: Evropská unie
Zaslal: pá únor 01 2013, 16:16 Předmět:
Na ten nesmysl s 60A diodami zapomeň. Bude tam zbytečná výkonová ztráta a je to hloupost, podobně jako se drbat pravou rukou za levým uchem.
Měnič je nutné otevřít a buď zkontrolovat a případně upravit odpory v napěťovém děliči který hlídá napětí a nebo tu diodu cca 2A dát za vypínač, protože přes něj je napájena jen řídící elektronika.
Dej fotky střev a seznam integrovaných obvodů potom budeme vědět více.
Tak se vracím k problému zminovaného měniče,zatim jsem to nenafotil,jelikož měnič má kolega v kamioně ale mluvil jsem s ním a rozsah napajecího měniče má 24-30V takže těch 27,8 by mu nemělo myslím vadit.Již pořídil druhý měnič a ten mu šlape normálně.Ještě se zminim k tomu,že ten co řeším,že u nastartovaneho auta ho nezapne hned se rozsvíti červená led poruchy a začne pískat a na vystupu není žádné napětí,tak v minulosti ten ventilator měniče neběžel při nezatiženém měniči a ted se spoušti hned.Myslim to tak,že když na měnič připojim 24voltu tak sice jede ale současně se spoušti i chlazení a dřiv to nedělalo.Měnič je starý dva a pul roku.Napadlo mě elyty,že by pokles kapacity tohle dělal?I to,že při napětí 27,8 už nejede a měl by podle štitku od vyrobce fungovat do 30voltu?
Založen: Jan 12, 2009 Příspěvky: 7105 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: út únor 12 2013, 9:18 Předmět:
Je těžké radit na dálku někomu, kdo na dálku opravuje zařízení, které nemá v rukou. Když kamarád koupil druhý kus mohl by ti tenhle půjčit, abys ho otevřel nafotil, a zkusil oměřit?
Je stejného typu jako tenhle tvůj Power Invertor 1500W, nebo je to rovnou stejný kus???
Nemá alespoň podobnou vnitřní topologii jako tenhle 24V/230V 300W? _________________ Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
S tímto typem nemám zkušenost, ale skoro u všech které jsem měl v ruce platilo, že pokud po zapnutí vypínačem rozeběhne ventilátory, rozsvítí LED "Porucha" piští a neběží, tak si myslí, že je přehřátý. Nemá to nějakou souvislost s tím nastartováním ? (topení) .
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.