Zdravím
mám takový problém , se zapojením autorádia. Rádio zapojím do ISO konektoru, zapnu klíček - rádio se zapne, naladí stanice a vše funguje jen do té doby než se opět vypne (ztratí veškeré naladěné stanice).
Když rádio zapojím tak, aby šlo na přímo bez klíčku rádio se zapne, naladí stanice a vše funguje i při vypnutí si pamatuje stanice, ale při vypnutém stavu je stále pod proudem (svítí ovládací tlačítka - a to asi není dobré pro baterii). Z autorádia je vedený žlutý a černý kabel přes nějakou krabičku (to nevím co to je asi nějaký zesilovač) do ISO konektoru.
díky za radu
Založen: Oct 30, 2005 Příspěvky: 3775 Bydliště: VT SLOVAKIA
Zaslal: pá únor 22 2013, 13:44 Předmět:
V ISO konektore v aute prehoď medzi sebou konektory kde sa pripája červený a žltý kábel z rádia. _________________ „Hľadáme nepoznané, spoznávame nehľadané. Strácame to cenné, ceníme si až stratené. Milujeme všetko zradné a zrádzame milované.”
Pozdravuje Vás Martin
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32318 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá únor 22 2013, 15:10 Předmět:
Je. Prostě někde mezi sebou prohoď žlutej (běžně se na něj dává trvalý napájení +12V od baterie a jistí se to 15A pojistkou) a červenej (Ignition = +12V od spínací skříňky, jistit stačí 3 až 5A pojistkou) drát. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Nov 13, 2008 Příspěvky: 1922 Bydliště: Kladno
Zaslal: pá únor 22 2013, 15:33 Předmět:
A jenom k tý černý krabičce na napájení... To nebude zesilovač, ale spíš odrušovací filtr
EDIT: Ekkare nemyslel jsi ty pojistky obráceně? Že by byla větší na paměťovym přívodu (žlutej)???
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32318 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá únor 22 2013, 15:46 Předmět:
On to není jen napěťovej přívod, v drtivý většině je i hlavní "silovej" pro koncový zešilovače, který jsou po vypnutí klíčku = zmizení 12V z červenýho drátu přepnutý do "sleep" módu, kdy neodebírají skoro žádnej proud (ani klidovej jako v režimu "MUTE"). Šťáva teče jen do pamětí, kde se uchovává naladění stanic a nastavení předvoleb korekcí zvuku. Červenej drát "od klíčku" je pak skutečně jen ovládací, kterým se rádio aktivuje oživením řídicích obvodů - ale většinu příkonu pak rádio odebírá právě z toho žlutýho drátu. Vřele doporučuju změřit, sám jsem tomu taky dřív nechtěl uvěřit - ale je to fakt. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jan 20, 2008 Příspěvky: 1382 Bydliště: na vejminku
Zaslal: pá únor 22 2013, 16:01 Předmět:
Pod to se i podepíšu. Pokud je rádio v klidu, zálohovacím drátem teče pár mA, ovšem za provozu tam tečou zcela jiné proudy, pak 10A pojistka je minimum.
Založen: Oct 30, 2005 Příspěvky: 3775 Bydliště: VT SLOVAKIA
Zaslal: pá únor 22 2013, 16:24 Předmět:
martasadz napsal(a):
a není to jedno jestli to přepojím na ISO konektoru u auta nebo u rádia ???
V podstate je to jedno. Ale po výmene autorádia by si to musel prehodiť zas na tom novom. Niektorí výrobcovia uvažujú a na červený a žltý kábel dávajú napichovacie konektory, ktoré to uľahčujú.
_________________ „Hľadáme nepoznané, spoznávame nehľadané. Strácame to cenné, ceníme si až stratené. Milujeme všetko zradné a zrádzame milované.”
Pozdravuje Vás Martin
Založen: Feb 22, 2013 Příspěvky: 7 Bydliště: Týn nad Vltavou, Česká republika
Zaslal: so únor 23 2013, 11:41 Předmět:
tak jsem zkusil prohodit červený kabel se žlutým, rádio si začalo pamatovat veškeré nastavení včetně stanic, ale při vypnutí stále svítí ovládací knoflíky (panel), ještě při otočení klíčku zapalování se rádio zapíná až při druhé pozici.
Založen: Jan 20, 2008 Příspěvky: 1382 Bydliště: na vejminku
Zaslal: so únor 23 2013, 12:11 Předmět:
Prozkoumej kabeláž rádia, někdy bývá vyvedeno podsvícení knoflíků separátním drátem a ten se připojuje na světla auta, tuším, že se to bylo číslo vodiče 57 ( z historických pramenů ). Pokud má rádio podsvícení vyvedeno, pak jej zapojíš na drát vypínaný klíčkem tj. 15. V každém případě není žádný důvod, aby podsvícení knoflíků svítilo při vypnutém rádiu, případně vypnutých světlech!
Založen: Feb 22, 2013 Příspěvky: 7 Bydliště: Týn nad Vltavou, Česká republika
Zaslal: so únor 23 2013, 13:47 Předmět:
Kabeláž z rádia (neberu repro)
mi vedou pouze čtyři kabely :
3. bílá (ovládání antény)
4. červená (přívod proudu - klíč)
6. žlutá (stálý proud)
8. černá (kostra)
nic víc
Založen: Oct 30, 2005 Příspěvky: 3775 Bydliště: VT SLOVAKIA
Zaslal: so únor 23 2013, 15:00 Předmět:
Keď podržíš tlačidlo na vypnutie rádia, tak panel nezhasne? Pozeral som do servisného manuálu a príde mi že sa ti cez napájanie antény dostáva 12V. Preto skús odpojiť biely kábel, stačí ak vyberieš poistku.
PS: Nemontuješ to do Škody, konkrétne Fábii??? _________________ „Hľadáme nepoznané, spoznávame nehľadané. Strácame to cenné, ceníme si až stratené. Milujeme všetko zradné a zrádzame milované.”
Pozdravuje Vás Martin
Založen: Feb 22, 2013 Příspěvky: 7 Bydliště: Týn nad Vltavou, Česká republika
Zaslal: so únor 23 2013, 15:59 Předmět:
ne,ne do škodovky to nemontuji, do Opela a odpojení bílého kabelu nemá vliv,stále svítí panel i když jsem zkusil podržet vypnutí
neposlal bys mi manuál??
Pod obrázkom sa ti po chvíli zobrazí GET MANUAL, klikneš naň a sťahuješ.
Ak je rádio používané, alebo prekúpené, tak by som hľadal chybu v ňom. _________________ „Hľadáme nepoznané, spoznávame nehľadané. Strácame to cenné, ceníme si až stratené. Milujeme všetko zradné a zrádzame milované.”
Pozdravuje Vás Martin
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.