Zaslal: ne březen 24 2013, 18:12 Předmět: Elektrocentrála, vyšší výstupní napětí než štítkové
Ahoj. Měl bych dotaz ohledně elektrocentrály, která má vyšší výstupní napětí než štítkové. Jednofázové výstupní napětí je 300V a třífázové sdružené 500V. Je možnost, že spalovací motor má vyšší ot. a tím pádem je i vyšší výstup napětí? Přesný typ centrály Vám nenapíšu protože jí mám v práci (napíšu zítra). Děkuji za rady
Založen: Jan 31, 2009 Příspěvky: 42 Bydliště: pod Špilasem
Zaslal: ne březen 24 2013, 19:02 Předmět:
to je naprázdno? bez zátěže? Ono není jedno kolik to točí pak je jiná i frekvence a tím se mění i dodaný výkon. Takže obětovat třeba žárovku a zatížit. Pak měřit...
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2586 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: ne březen 24 2013, 20:05 Předmět:
Telefone.Při odpovědi používej tlačítko ZASLAT ODPOVĚĎ na začátku a na konci vlákna.Ne tlačítko "CITOVAT".Nebo budeš pokárán od moderátora _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Založen: Jan 31, 2009 Příspěvky: 42 Bydliště: pod Špilasem
Zaslal: ne březen 24 2013, 21:02 Předmět:
dobře, je to asi diskuse od diskuse. někde se cituje , a není to zde.
Vzato na vědomí...dík
Citovat můžeš, ale jen pokud reaguješ na něco staršího, než je předchozí příspěvek. A i jak je vhodné ocitovat jen tu podstatnou část příspěvku. Fórum je velké a nemůžeme si dovolit zaplácávat vlákna zbytečnými citacemi a jejich dalšími a dalšími.. Killroy
Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 7992 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: ne březen 24 2013, 21:38 Předmět:
Podsatný je kmitočet a tedy otáčky. Dají le lehce kontrolovat např zásuvkovým digitálním měřičem spotřeby za cca 500,- který měří i kmitočet. S napětím pak už moc neuděláš. Při jmenovité zátěži ale určitě klesne a možná bude tak akorát. _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
Založen: Jul 16, 2007 Příspěvky: 4259 Bydliště: u HK
Zaslal: po březen 25 2013, 6:27 Předmět:
v loni jsem opravoval stejnou závadu a byl vadný regulátor , sice jsem se snažil opravit , ale nakonec jsem koupil nový za cca 300kč protože to bylo efektivnější.
Založen: May 14, 2004 Příspěvky: 597 Bydliště: Vysočina
Zaslal: po březen 25 2013, 18:59 Předmět:
Já mám problém obrácený, bez zatížení dává okolo 160 V, zapnu 40W zářivku ta se nezapálí, přidám 2 kW jedno čeho a napětí drží 230V pak když odlehčím tak spadne asi na 200 V a drží. Je to španělská Honda 230 V 6,5 kVA.
Založen: Apr 25, 2005 Příspěvky: 488 Bydliště: Spišská Belá
Zaslal: po březen 25 2013, 20:20 Předmět:
zalezi, ci je alternator samobudeny, alebo je budeny z vonku . Ak je z vonku, tak je tam obvykle kontroler, ktory reguluje vyst. napatie tak, aby vplyv zataze bol minimalny... _________________ Sebestačnosť = sloboda...
Založen: Apr 07, 2007 Příspěvky: 182 Bydliště: Brno
Zaslal: út březen 26 2013, 1:28 Předmět:
Součástí spalovacího motoru je odstředivý regul. otáček (mech.spojený třeba s karburátorem nebo vstř.jednotkou) a ten má na sobě seřizovací prvek. Ten je třeba seřídit na 50Hz naprázdno.
Pak teprve přidržet budící tlačítko a to jen tak dlouho než napětí dosáhne požadované hodnoty. Pak teprve přifázovat.
To platí pro starší centrály dnes možná ruční buzení už ani nemají.
Měř a porovnávej napětí na výstupu s napětím budícím (na uhlících alternátoru) Pokud se budou rozcházet hledej závadu v elektronice regulátoru.
Založen: Apr 07, 2007 Příspěvky: 182 Bydliště: Brno
Zaslal: út březen 26 2013, 21:58 Předmět:
Ano, myslel jsem tím "přifázováním" připojení k zátěži (nahození jističe) nebo co tam máš.
mareck napsal(a):
..... Je možnost, že spalovací motor má vyšší ot. a tím pádem je i vyšší výstup napětí?
mareck napsal(a):
....... Otáčky potažmo kmitočet to drží, .......
Tvůj poslední příspěvek je trochu v rozporu s původním dotazem (viz.citace), ale nepíšeš jestli je ta frekvence správná (změřená 50Hz), nebo jsi jen vyhodnotil stabilitu otáček třeba sluchem?
Ještě mě napadá čím to měříš? Ne každej měřák musí nutně ukazovat správnou efektivní hodnotu střídavého napětí při dané frekvenci. Zkus si to měření alespoň orientačně porovnat třeba se sítí doma.
Založen: Apr 07, 2007 Příspěvky: 182 Bydliště: Brno
Zaslal: st březen 27 2013, 0:28 Předmět:
Princip funkce elektrocentrály.
Výstupní napětí se odebírá přímo z cívek statoru alternátoru (běžné zapojení hvězda;trojůhelník) v této části se nic nereguluje, pouze se zde odebírá napětí pro napájení elektroniky a vzorek pro regulátor buzení alternátoru.
Rotor tvoří cívka na železném jádře(elektromagnet) do které se přivádí budící napětí přes sběrné kroužky na hřídeli rotoru prostřednictvím uhlíků.
Velikostí přiváděného budícího napětí do rotoru se mění velikost elektromagnetického pole a tím i výstupní napětí na cívkách statoru.
Pro úpravu výstupního napětí elektrocentrály musíš tedy upravit velikost budícího napětí přiváděného do rototu (na uhlících). Dříve se budilo ručně tlačítkem na panelu dnes to dělá elektronika automaticky tak že snímá napětí na výstupu a podle toho upravuje budící napětí.
Pokud tedy výstupní napětí nesedí v tolerancích v celém rozsahu dovoleného (štítkového) zatížení budeš muset vyndat el. regulátor sehnat nebo obkreslit jeho schéma a pokusit se ho opravit nebo upravit. Je možné, že na desce elektroniky najdeš i nastavovací prvek. Mrkni na sousední vlákno: http://www.ebastlirna.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=57185
Výstupní napětí i jeho efektivní hodnota se může měnit i určitou odchylkou frekvence ta je odvozena od otáček motoru a řízena mechanickou vazbou mezi odstředivým regulátorem na motoru a jeho ovládacím prvkem (často je to seřiditelné táhlo na škrtící klapku karburátoru). Otáčky by tedy měly držet v celém rozsahu zatížení alternátoru. Pokud ne je třeba hledat mech. závadu v odstředivém regulátoru (přidírání závaží, vytahané pružiny atp.) nebo v karburátoru (trysky, vzdušníky, přechodové systémy, škrtící klapka, hladina (plovák a ventil) vzduch (filtr)atd. Podrobný popis funkce karburátoruů a možných závad je třeba zde: http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=394
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.