Zaslal: po duben 01 2013, 23:15 Předmět: stavba diodového otáčkoměru
řeším takový drobný problém. stavím si otáčkoměr do trabanta.
na přístrojové desce mám nevyužitý ekonoměr (takovej budík co má ukazovat spotřebu, ale zobrazuje jen l/h).
rozhodl jsem se ekonoměr upravit na otáčkoměr.
http://www.trabant.cz/board/atts/2005-04/01107_otackomer.jpg
motor má provozní otáčky 3000-4500. tudíž bude mít otáčkoměr na toto pásmo speciální barvu, aby to neodvádělo pozornost.
elektronika zobrazování je použita originální. snímat budu nz indukční cívky.
http://files.uloziste.com/977bc13a630e1be2/ot%C3%A1%C4%8Dkom%C4%9Br%20schema.JPG
toto byl první návrh, který ztroskotal na převodníku f/U.
objednal jsem tedy LM331, který je na tento účel určen.
mohli by jste mi poradit, nebo namalovat jak vyřešit nový blok "B", aby to fungovalo dobře?
zatím testuji virtuálním motorem s 555, který generuje impulsy 0 - 6000ot/min.
samozřejmě úpravy provádím tak, aby to šlo vrátit, pokud seřenu snímač průtoku. _________________ bez elektronek se neobejdu!
muj lampovej zesik: http://www.youtube.com/watch?v=KxOvbN_5xiY
to A je ještě nezkoušené, krmím přímo optočlen.
a vrekvence je 0-100Hz s střídou 10% asi.
no zapojení převodníku si dokážu najít. akorád jsem s tím nikdy nedělal. třeba něaké rady co udělat aby to přežilo podmínky auta.
zatím mám zkušenosti, že na stole to funguje a v praxi ne. _________________ bez elektronek se neobejdu!
muj lampovej zesik: http://www.youtube.com/watch?v=KxOvbN_5xiY
tohle je právě věc, která nefunguje. zkoušel to kámoš, a dělá mu to blbosti.
citace:
Zapaľuje to raz na jednu otáčku pre jeden valec (druhý má detto posunuté o 180°).
ano, jsou tam dvě kladívka (já máám teda bezkontakt)
ale požaduji připojení přímo na vývody 1 a 15 indukčky z důvodu stínění VN kabelů. něaké "omotat okolo..." nechci. _________________ bez elektronek se neobejdu!
muj lampovej zesik: http://www.youtube.com/watch?v=KxOvbN_5xiY
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32207 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út duben 02 2013, 10:22 Předmět:
Na vašem místě bych přestal linkovat odkazy na používání švába A277D, protože toho dneska ve skoro žádným krámu neseženete. Možná ho bude mít ve starejch zásobách Bůček nebo Drbal (Bůček ho údajně má za 80,- Kč, ale kolik zájemců bude schopnej uspokojit???), ale radši bych použil LM3914 nebo zkusil zřetězit operáky/komparátory s lineárně odstupňovaným retězcem odporů vytvářejícím referenční napětí. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18708 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: út duben 02 2013, 10:26 Předmět:
Já to chápu , že ukazatel má , chce jen převodník se vstupem a to má v druhém odkazu ten časovač no a tedy v tom posledním je ten vstupní trand z cívky .
tak jsem to něak pobastlil dokupy. dneska to otestuji se svým "motorem".
mám tam nechat tu zenerku, nebo bude lepší ten 7808?
taky jsem si říkal, že by šlo eliminovat trochu rušení tak, že bych nechal u indukčky část oddělenou červenou čarou. nevím, jestli je dobrý nápad tahat půlkou auta kabel od indukčky.
edit: nastavení rozsahu si ještě dořeším...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32207 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út duben 02 2013, 16:03 Předmět:
Když to od špulky natáhneš stíněným kabelem a opletení ukostříš (stačí na kostřicí svorku u cívky = na jednom konci), žádný rušení se nebude konat - sice je to chození s kanónem na vrabce, ale jak se ukázalo, v některých autech to stínění má opodstatnění, protože v bráchově fáčku jsem to musel před lety taky dát stíněný, jinak se mohlo rádio rozsypat jak škvrčelo - a to neměl bastlenej LEDkovej točkoměr, ale jen jsem mu měnil origo hodiny za origo točkoměr, kterej u fáčka měly až vyšší výbavy. On měl "socka edišn" výbavu s palubovkou osazenou hodinama, tak si sehnal z vrakáče točkoměr a já mu to měnil, aby mu zůstal zbytek původní palubovky. Však ještě ty hodiny mám schovaný...
A napájení klidně udělej přes tu 7808, akorát na vstupní straně k ní dej diodu od kladnýho přívodu orientovanou v závěrným směru k zemi - tak se zkratujou záporný špičky z napájení ještě dřív, než by odčudily vstup stabilíku. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.