Zdravím Vás,
Niekde som sa dopočul, že sa dajú dialkové svetlá použiť ako denné svietenie ale s tým, že musia mať zoslabený výkon na zlomok. V podstate sa predáva "modul", ktorý to umožnuje. Nie je to nič iné ako DC-DC menič o nejakem napeti, ktory dialkove podžhaví. Láka ma to vyskúšať, ale neviem akým presne napetím sa napajajú halogénky. Tak ma napadlo napísať sem, či s tým niekto odtialto nemá nejaké skúsenosti, prip. nejaké postrehy a tak... Prípadne niekto kto to má by to mohol zmerať...?
EDIT: nakolko ma zaujimaju vase nazory, pridal som hlasovanie; schválne som tam nedal možnosť klasické stretávačky, ide mi o to, čo by ste z tohoto uprednostnili...
Naposledy upravil petr1991 dne so květen 25 2013, 22:01, celkově upraveno 2 krát.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32855 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út květen 14 2013, 17:28 Předmět:
Používají to třeba poslední Golfy, Pola nebo Caddy od VW - zkus se podívat na nějaké VW fórum a tam se domluv, jestli to někdo změří nebo přijede k tobě, aby sis to mohl oměřit. Tipoval bych to na cca 8-10V, protože to světlo je poměrně jasný a přitom to zřetelně není na plnej jas. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 29, 2009 Příspěvky: 301 Bydliště: Záhorí (Slovensko)
Zaslal: út květen 14 2013, 17:42 Předmět:
Vidím v tom výhody ako napr.
-klasické svietenie dost vypaluje paraboly, hlavne ked máš H4ky a svetlo sa má odrážat od hornej časti paraboly ktora sa dennym svietením dost vypaluje,
-ked máš H4ky tak sa tým šetrí vlákno stretávaček,
-klasickým svetlom cez den svieti aj palubovka, zadne svetlá a SPZ
-predpokladaná niekolkonasobná životnost halogénky[/img]
S6005991.JPG
Komentář:
Ilustračná fotka, takto vyzerá parabola, ktorú som nedávno menil na mojom aute
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32855 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út květen 14 2013, 18:00 Předmět:
Je to navržený tak, aby to nesnižovalo životnost a přitom to nesvítilo na plný pecky - kdyby to snižovalo životnost halogenek, asi by to u homologačního řízení jen tak neprošlo... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jan 12, 2009 Příspěvky: 594 Bydliště: Pelhřimov
Zaslal: út květen 14 2013, 18:28 Předmět:
petr1991 napsal(a):
-klasické svietenie dost vypaluje paraboly, hlavne ked máš H4ky a svetlo sa má odrážat od hornej časti paraboly ktora sa dennym svietením dost vypaluje,
tak to si musel mít nějakej shit, mám 13 let starý auto s H4 a nikdy jsem to měnit nemusel a ani nevím o nikom, komu by se toto dělo
petr1991 napsal(a):
-klasickým svetlom cez den svieti aj palubovka, zadne svetlá a SPZ
a co je na tom špatného, když ti svítí zadní světla? Já jsem třeba rád, protože jízda v lese, kde se ti neustále mění jas, tak auto s klidem přehlédneš a uvidíš ho na poslední chvíli... _________________ Pokud něco chcete a neodpovídám,pošlete SZ
https://chiptron.cz - novinky ze světa elektro (Arduino, Raspberry Pi, ESP8266, STM32, ESP32...)
Peťus
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6266 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: út květen 14 2013, 18:37 Předmět:
petr1991 napsal(a):
dvouvláknovými nesmysly? Neviem, co myslis... Nejake domontovanie dalsej ziarovky do paraboly? To som nemyslel...
Dvouvláknové H15, 15/55 W. Viz třeba zde.
Co vím, denní svícení sníženou intenzitou dálkových bylo homologované jen v zámoří, ale to se mohlo změnit...
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 6090 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: út květen 14 2013, 19:39 Předmět:
Čo dať tie žiarovky do série? Ale to je už zrejme príliš podžhavené. A keby svietili v každej žiarovke obe vlákna (polovičato)? Len ešte čo na to zákonodarci.
Založen: May 29, 2009 Příspěvky: 301 Bydliště: Záhorí (Slovensko)
Zaslal: út květen 14 2013, 19:51 Předmět:
Rozmýšlal som aj nad tým... neni to moc dobrý nápad. Treba zachovať všetky povodne funkcie (vratane vystraznej funkcie dialkovych) a vypinače a co najmenej zasahovat do povodneho zapojenia, cize to nie (musel by som okrem iného prerobiť kostrenie jednej žiarovky a nezabudajme že H4ka ma spolecny (-) pól na oboje vlákna - ďalší problém so stretávačkami a tak dalej...). Seriove zapojenie (aj keby intenzita svetla bola vhodna(!)) by si vyzadovalo pomerne zlozitejsi zasah do elektroinštalácie vozidla.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3, 4Další
Strana 1 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.