Zaslal: pá srpen 23 2013, 13:15 Předmět: Sháním jednoduché zapojení pro překlenutí 1s výpadku napětí
Ahoj, koupil jsem si nové auto, které při nastartování vypne autozásuvku. Dost mě to štve, protože se přeruší nabíjení telefonu, aby se vzápětí začalo opět nabíjet.
Hledám nějaký jednoduchý obvod, který bych si mohl postavit, který překlene výpadek zdroje.
Parametry:
napětí 12V (případně 5V - pokud by to bylo jednodušší a levnější na stavbu)
proudový odběr max. 1A, spíš 500mA
doba výpadu 0.5-1s
Směrem... úplně jiným. To co popisuješ způsobuje odlehčovací relé při stratu. Takže vzít si napájení odjinud... _________________ Internet - metla lidstva
Vzít si napájení odjinud zcela popírá funkci té zásuvky. Já ji chci používat. Nevidím důvod, proč by se nemohl nabít nějaký kapacitor, který by se při výpadku vybíjel a pokryl tak výpadek. Ať si startovací relé dělá co chce. Neříkej mi, že to je nesmyslný požadavek. Vždyť takhle podobně fungují UPSky a nikdo neříká, že si při výpadku mají vzít napětí z jiné městské části.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19766 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: pá srpen 23 2013, 14:01 Předmět:
ZVUK2000: Jo, stačilo. A omezovací odpor, aby se dioda neodpařila hned při připojení nabíjecím proudem. Kondenzátor, na němž by napětí při odběru 0,5A nekleslo pod 10V, by totiž musel mít kapacitu 5F, což při napětí nejméně 16V, které musí vydržet, je na hodně velkou nádobu.
Kramek98: stále ale nevím, čemu u dnešních akumulátorů v mobilech vadí při nabíjení 1" výpadek, když vestavěná nabíjecí automatika po nabití akumulátoru stejně většinou přechází do režimu trickle charging, což znamená, že třeba jednou za 10s si do té baterky jednou krátce ťukne.
Když ti někdo zavolá během nabíjení, také, zejména při vyzvánění a ověřovací komunikaci mobilu se sítí, baterka vykrývá odběrové špičky, čili se nenabíjí, ale střídavě vybíjí a nabíjí. A to jí také nesmí vadit.
Pořád ještě máš rozumný důvod zálohovat dobíjení mobilu?
Jo, a netahej sem kapacitor, pracujeme s reálnými součástkami, kterými jsou kondenzátory.
Úplně nesdílím váš názor ohledně odolnosti Li-On baterie při opakovaném nabíjení. Zda jí to vadí či nikoliv je teď off-topic. Hledám pomoc s obvodem.
Hill napsal(a):
Pořád ještě máš rozumný důvod zálohovat dobíjení mobilu?
Ano, jmenuje se to Stop&Go. Na každé křižovatce dojde z rozpojení té zásuvky a to mě hodně s..e. Pokaždé když se obnoví napětí se telefon probudí a rozsvítí display. Nevím proč by se měl zbytečně vytrhávat ze spánku a ničit si tak SAmoled display. Navíc mě to vždy odvede pozornost, protože se mi pod volantem cosi rozsvítí.
Jak už jsem psal, potřeboval bych poradit s obvodem. Důvod pro jeho použití mám.
vladodyno napsal(a):
A prípadná napäťová špička pri štartovaní môže mobil zničiť.
Kdepak by se asi špička vzala, když je zásuvka po dobu startu vypnutá? Navíc v té zásuvce je vložená nabíječka, která transformuje 12V-5V a špičku by určitě vyhladila.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19766 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: pá srpen 23 2013, 16:29 Předmět:
Kde by se špička vzala? No přece na kterékoli indukčnosti, která během startu spíná a rozpíná. Odpojení zásuvky během startu toto nebezpečí s výhodou potlačí.
Asi nejschůdnější bude, když si pořídíš nabíječku na modelářský accupack 12V nebo 14,4V z autobaterie, ten accupack (stačí nějakých 800mAh) k tomu, a teprve z něj budeš napájet nabíječku mobilu.
Bude z toho menší lokomotiva, než se vymýšlet se zálohováním akumulátorem 4,8V nebo 6V a bude to i bezpečnější.
Asi jsem ale pořád nějak nechápavý a proto se také znovu ptám: to máš v mobilu vadnou baterku a nezbylo ti na novou, že ji musíš hned po nasednutí do auta dobíjet?
Vypínání zásuvky při startu v autě, a hlavně její vypínání po vyjmutí klíčku, mi vadilo naposledy u mobilu Ericsson GH388 někdy v roce 1999, kdy v něm dosloužila baterie a místo ní jsem měl v jejím pouzdře stabilizátor 6,8V (ten mobil prostě mimo auto nebo dosah šňůry nabíječky, když už v něm tedy mimo auto baterka byla, nefungoval).
Dnes sice nabíječku do auta mám, ale od roku 2005 jsem ji na nic nepotřeboval. Když mi vydrží mobil nabitý 48 hodin s aktivním režimem 3G, 36 hodin, když při tom navíc přehrává muziku, nebo 5 dní v normálním režimu, nepotřebuji ho přece v autě nabíjet, ani když na trase dlouhé řekněme 1500 km zkvasím v nějakých těch zácpách na hranicích nebo kdekoli na dálnici. A věř mi, že se po Evropě nalítám hodně.
Ta baterka přece nepotřebuje po každém sednutí do auta nabíjet, nabiju ji, až spadne (podle indikátoru na mobilu) pod nějakých 15-18% ze sítě doma, ve fabrice nebo na hotelu. A hlavně: když řídím, tak mi bere volání spolujezdec a to se ještě zeptá, jestli to má vůbec vzít, a to i ve služebních oktávkách s handsfree. Za jízdy řídím.
Možná je to tím, že takto do světa jsem jezdil i v době, kdy mobilů nebylo, tedy mi často ani nebylo kam zavolat, když jsem byl na místě, musel jsem najít nějaký telefon s mezistátní provolbou, abych se zahlásil, a to ještě jen, když to z nějakého důvodu bylo nezbytné, tak promiňte tupému v myšlení...
Založen: Nov 28, 2006 Příspěvky: 12205 Bydliště: Česká Třebová
Zaslal: pá srpen 23 2013, 17:07 Předmět:
Kramek98 napsal(a):
Hledám nějaký jednoduchý obvod, který bych si mohl postavit, který překlene výpadek zdroje. proudový odběr max. 1A, spíš 500mA doba výpadu 0.5-1s
nějaký jednoduchý obvod, který bys mohl sám postavit,
bohužel není . . . Hill se ti to snažil vysvětlit, ale ty jsi to nepochopil . . .
Dá se toho postavit hodně, ale není to jednoduchý a sám to nepostavíš.
nej jednodužší a nejúčinější je přepojit zásuvku na jinou pojistku v pojistkové skřínce . . .
Prostě a jednoduše, až pojedeš na garančku, řekneš technikovi, že se ti vypíná zásuvka a požádáš ho o přepojení na jinou pojistku, kde se proud nevypíná.
pokud ti to nebude chtít udělat, napiš to do závad a reklamuj to u dodavatele !
Založen: Jun 14, 2003 Příspěvky: 2807 Bydliště: Blížejov
Zaslal: pá srpen 23 2013, 18:01 Předmět:
Hill napsal(a):
...by totiž musel mít kapacitu 5F, což při napětí nejméně 16V, které musí vydržet, je na hodně velkou nádobu.
...
Ty kondenzátory s kapacitou řádově ve F se dělají, stačí se podívat na "nápady nadšenců přes auto-HiFi".
Ale kvůli nabíjení mobilu bych si určitě takovou starost nedělal...
Založen: Feb 18, 2008 Příspěvky: 5066 Bydliště: Brno
Zaslal: pá srpen 23 2013, 20:07 Předmět:
Vidím, že jste nepoznali závislost na mobilu a strach, že zůstanete na suchu s vybitým mobilem.
Fobie z vybité baterie je běžný jev.
A když zapnete na mobilu všechny fičury(blůtús, WiFi, GPS, a hlavně v autě navigaci, tak procenta nabití na baterce letí rychle dolů. Takže zásuvka v autě je ostrůvek jistoty a bezpečí.
Telefon s navigací je takový žrout, že ač byl po celou dobu připojen na nabíječce, na konci cesty měl míň procent než na startu. Ale je to jen taková slabá nabíječka Picolo.
Ještě , že je to Stop and Go auto natolik inteligentní, že přitom nevypíná rádio. Moje neinteligentní auto při startování rádio vypíná, aspoň myslím.Ale zase nestartuje na každé křižovatce.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.