Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

LUCAS bezpečnostní elektromagnet ( solenoid)

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
DELONG



Založen: Apr 16, 2006
Příspěvky: 1378
Bydliště: SVK

PříspěvekZaslal: pá březen 14 2014, 22:32    Předmět: LUCAS bezpečnostní elektromagnet ( solenoid) Citovat

Neviete ako sa riadi tento bezpečnostní elektromagnet (solenoid) LUCAS 9107-215AB ? Potrebujem otvoriť prívod nafty na čerpadle pre testovanie na stolici. Má to tri vývody vodičov na konektor a nedarí sa my ho otvoriť pre prívod nafty do čerpadla . Zapojenie konektora nepoznám a ani nejaký datasheets k nemu nie je k zohnaniu . Zároveň chcem otestovať aj jeho funkčnosť . Ďakujem .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32303
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá březen 14 2014, 22:45    Předmět: Citovat

Změř odpor mezi vývodama a pak otipuj, kam připojit 24V (předpokládám že to je z náklaďáku - jinak samozřejmě jen 12V). Moc možností tam nebude - buď cvakne a otevře se, nebo bude ticho. Existuje i možnost, že jeden vývod je trvale +, druhej kostra a třetí ovládací = z řídicí jednotky nebo imobilizéru. Ale furt si myslím že by se to mělo dát při tak malým počtu možnejch kombinací vyzkoušet...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19660
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: pá březen 14 2014, 22:54    Předmět: Citovat

Katalogy ND mu říkají "chytrý solenoid". Asi by bylo nejjednodušší sehnat schéma elektriky k autu, do kterého patří.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
DELONG



Založen: Apr 16, 2006
Příspěvky: 1378
Bydliště: SVK

PříspěvekZaslal: pá březen 14 2014, 23:01    Předmět: Citovat

No jo ten tretí ovládací z RJ ako vravíš. Ale ako to funguje ? Ak tam dajme tomu pripojím plus a mínus na dva vodiče 12V ( je to z osobáka) tak sa to neotvorí . A tým tretím ak tam privediem niečo , ale to je to čo neviem( pulzy ? ale aké ? perioda frekvencia ? ) tak čo my "ho podrží" že je solenoid otvorený ( pre prívod nafty) ? Vo vnútry tam asi relé nebude že ? Je to len taký našróbovací valček z ktorého "lezú tri vodiče" . Ak na to pripnem 12V nič sa nedeje. Ak by som mal auto tak to pri zapnutí nejak zmerám ale auto tu nieje Cry .
Tak jak to asi pracuje hmmm Rolling Eyes .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19660
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: pá březen 14 2014, 23:18    Předmět: Citovat

Asi první, co bych zkusil, je připojit na dva vývody napájení přes žárovku do blinkru a přes druhou stejnou žárovku zkusil zbývající vývod připojit napřed na mínus a pak na plus. Těch kombinací moc není.
Solenoid, když má otevřít, potřebuje proud, takže, i když necvakne, rozsvítí žárovku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jenda_KL



Založen: Sep 10, 2008
Příspěvky: 1173
Bydliště: Kadaň

PříspěvekZaslal: pá březen 14 2014, 23:28    Předmět: Citovat

DELONG napsal(a):
.. A tým tretím ak tam privediem niečo , ale to je to čo neviem( pulzy ? ale aké ? perioda frekvencia ? )...
U Renaulta tam šel z ŘJ jakejsi data stream asi 100b/s v závislosti na aktivaci imobilizéru. Když jsem se to, co tam lezlo z ŘJ, tam snažil nacpat z vyrobenýho přípravku, tak to nefungovalo. Nejspíš je to oboustranná komunikace.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
bu2520



Založen: Jul 16, 2007
Příspěvky: 4267
Bydliště: u HK

PříspěvekZaslal: so březen 15 2014, 7:25    Předmět: Citovat

nedávno jsem známému opravoval relé na spínámí palivového čerpadla u benzínu a spouštělo se impulzy od indukční cívky v praxi stačilo spustit generátorem cca 250Hz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18731
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: so březen 15 2014, 10:07    Předmět: Citovat

Ty impulzy bude v nafťáku těžko hledat .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
DELONG



Založen: Apr 16, 2006
Příspěvky: 1378
Bydliště: SVK

PříspěvekZaslal: so březen 15 2014, 22:02    Předmět: Citovat

Tak dnes som to zmeral: Odpor medzi vývodmy
1 - 2 =3,9kΩ
2 - 3 =208kΩ
1 - 3 =208kΩ

Prúd na vývodoch konektora (značenie konektora 1-2-3) pri napätí 13V.
+ pól na 1 - pól na 2 I= 5mA
-pól na 1 +pól na 2 I=7mA

+pól na 1 -pól na 3 I=3mA
- pól na 1 + pól na 3 I=206mA

+ pól na 2 - pól na 3 I= 3mA
- pól na 2 +pól na 3 I= 5mA

Môže to by byť zapojené tak že konektor č. 1 bude mínus pól
konektor č.2 budú DATA a konektor č.3 bude napájanie 12V ?

Ak prídu správne DATA od RJ ( možno frekvencia impulzov možno stream ja neviem čo no rád by som to vedel Laughing ) tak možno " zmizne " obmedzenie prúdu a ventyl sa otvorí . Môžem to chápať aj tak ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
txx



Založen: Mar 31, 2008
Příspěvky: 255
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: ne březen 16 2014, 9:20    Předmět: Citovat

nejednodužší bude si sehnat vetil který nepotřebuje komunikaci s imobilizérem Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
doktor365



Založen: Jan 28, 2006
Příspěvky: 1957

PříspěvekZaslal: ne březen 16 2014, 10:45    Předmět: Citovat

Na otevření ventilu používám permanentní magnet


32_018F9999.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  32_018F9999.jpg
 Velikost:  6.17 kB
 Staženo:  52 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
DELONG



Založen: Apr 16, 2006
Příspěvky: 1378
Bydliště: SVK

PříspěvekZaslal: ne březen 16 2014, 23:00    Předmět: Citovat

txx napsal(a):
nejednodužší bude si sehnat vetil který nepotřebuje komunikaci s imobilizérem Wink


To problém nie je ale ja chcem vedieť jak ten "chytrí solonoid" funguje .
Myslím si že RJ zistí otáčky motora a pošle "dáta" do ventylu a ten sa otvorí " a potom si stále medzi sebou kecajú " . Takže asi obojsmerná komunikácia ......či ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frantajetel11



Založen: Nov 13, 2008
Příspěvky: 1922
Bydliště: Kladno

PříspěvekZaslal: po březen 17 2014, 15:24    Předmět: Citovat

Na tom solenoidu nebude nic chytrýho. Chytrý je to, co ho ovládá Laughing
Pokud by šlo o zkušební stolici, tak bych tam dal nějakej BLBEJ solenoid, kterýmu stačí napájení...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zetko



Založen: Mar 26, 2014
Příspěvky: 1

PříspěvekZaslal: st březen 26 2014, 22:07    Předmět: Citovat

Ja mam mitsubishi Carisma, diesel 1,9 od renaultu, na cerpadle samozrjeme spominany selenoid, a jednoznacne ze jedneho dna sa nejak rozpadol, nafta tiekla potokom. Spotreba liter na kilometer a to neprehanam. Takze vymena za iny ktory ma iba dva vyvody, jeden na + druhy na -, samozrejme to plus je tam az po zopnuti kluca. Inak to neurobis, kedze tie tri zili co ti tam idu smeruju nie do ventilu ale do nejakeho imobilizacneho dekodera. Nemas to ako inak urobit. Jedine ak je to varianta bez imobilizera, vtedy by ale mal iba dva kable, - a + po zopnuti. Nemyslim ze by som sa mylil a dalo sa to obist, BTW ten ventil je pod plechom ktory ma skrutky bez moznosti odkrutit, takze cerpadlo von, alebo flexa a opatrost.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.40 sekund