Zaslal: st duben 16 2014, 19:38 Předmět: Schéma Renault Kangoo 1.6 70kW 2006
Dobrý den všem.
Obrátil se na mě můj rodinný přítel s žádostí o analýzu problémů se startováním na Renaultu Kangoo, 1.6, 70kW, r.v. 2006, benzín.
Vybila se mu "baterka", tak ji nabil, ale motor nenaskočí. Startér točí, to ano, ale asi je nějak blokované palivové čerpadlo. Tak jsem mu poradil, ať se podívá na pojistku, ale tu ani nenašel. Zítra se na to pojedu podívat, ale bez schématu to bude hrozná práce.
Nemáte někdo, prosím, schéma na výše zmíněný automobil?
Hledal jsem, hledal, ale prostě jsem to nenašel. Našel jsem nějaké rady typu "u startovací skříňky je snímací kroužek pro imobilizer, tím otočte, aby byl blíže klíčku" apod.
V práci máme taky kango a startování dost často zlobí ze stejného důvodu. Když se po otočení klíčku rozbliká kontrolka imobilizéru tak je zbytečné startovat.Motor jenom točí a nechytne. V klíčku je nějaký čip,právě na ten imobilizér a ten je volný tak se zaklepe s klíčkem aby se zklepal blíže ke skříňce a auto chytne.
Já právě myslím, že mi říkal, že kontrolka imobilizeru svítí (i když si teď není jist, zdali svítila třeba před 14 dny). Jo a taky mi před chvílí volal a přiznal, že má v klíčku novou baterku. Tak si myslím, jesli se mu neválí čip z klíčku na podlaze. Ach jo.
Už jsem nějakou dílenskou příručku našel, dokonce i v CZ, ale je zajímavé, že v DP v polštině je blokování imobilizérem řešeno na 15 stránkách, kdežto v české verzi je to na 5 stránkách. Tak z té polštiny snad něco vyčtu. A je tam i ideové schéma. Aspoň to.
A ještě jsem vygooglil, že tento problém maji některé typy Renaultů při slabé baterii. Že se nějak blokne imobilizer a je to na servis. To je teda super chyba. Pardon - vlastnost.
děkuji všem za rady.
Nakonec jsme včera v podvečer utrpěli vítězství. Ale proč, to přesně nikdo neví.
Imobilizér byl asi v pořádku, před zastrčením klíčku blikal, po zastrčení svítil a pak zhasnul.
Baterka byla v pohodě, při startování měla 10V.
Ale neslyšeli jsme palivové čerpadlo, tak jsme zkoušeli rozběhnout čerpadlo propojením kontaktů relé B, ale to nešlo. Tak jsme šli po drátech, ale došli jsme do p....e. Bez schématu je to neřešitelné.
Pak jsme chtěli zkusit spustit čerpadlo paliva ručně dráty na kostru a +12V. Čerpadlo se rozběhlo, ale motor zase nenaskočil. Vyndali jsme tedy cívku u zapalovací svíčky, připojili jinou svíčku, ale jiskra nikde.
Ale pak jsem si všiml, že divně problikává celý sloupec množství paliva. Tak jsem měřil plovák v nádrži, ale nenaměřil jsem nic. Vyndali jsme tedy čerpadlo ven, plovák na konektorech zespodu byl OK (asi 20-240Ohmů), ale na připojovacím konektoru jsem pořád nemohl nic naměřit. Tak jsem kontakty lehce osmirkoval, to už jsem odpor naměřil, zadělali jsme čerpadlo zpět, propojili benzín a elektriku, otočili klíčkem a světe div se, motor naskočil.
Takže jako pravděpodobnou závadu bych viděl špatný kontakt u plováku v benzinové nadrži.
Doporučil jsem majitelům v příštím půlroce konat jen nedůležíté jízdy po okolí aspoň s dvěmi mobilními telefony.
Ale z toho Renaultu bych se pokakal. Veškerá dokumentace na webu = 0. Chcete vyndat svíčku a podívat se, zdali je mokrá (=není čím zapálit) - normálně doma nemáte šanci, svíčka je utopená snad 20 cm v bloku motoru. No a když ji pak vyndáte ven, tak vám veškerý nepořádek napadá na píst. Chcete se podívat kolik je oleje - to byste si zlomili ruku, než vyndáte měrku. Pokud ji vůbec vyndáte. Prostě hnus, velebnosti.
Nakonec jsem měřil dobíjení, při zhasnutých i rozsvícených světlech je tam 14,4V, proud po vypnutí motoru je 115 mA, po 30 minutách ticha je 40mA - což není úplně málo, ale není to asi ani kriticky moc. A možná to pak ještě klesne, ale to už byla noc, to jsem už neměřil.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32934 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá duben 18 2014, 8:11 Předmět:
petrfilipi napsal(a):
Pánové,
...
Ale z toho Renaultu bych se pokakal.
...
Petr Filipi
Pamatuj si - v Audi vymysleli podvozek s trvalým pohonem všech 4 kol - a dali si ho do znaku. U rencka nevymysleli nic - a taky si to dali na kapotu... Tak co bys chtěl od auta s tím "NÍČÍM" na čumáku...??? _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
No asi musí mít nějakou info, že je nádrž připojená. Není info, není jiskra.
Konečně jsem z RU stránek stáhl VISU dokumentaci na Renaulty (stahoval jsem jen Kango, vše má 40GB). Kdybych ji měl včera, mohl jsem si ušetřit spoustu času. A na tu moji 2006 je to mimo jiné v češtině.
Torent na tuto doc přikládám.
Tři dny jsem majitelem Kanga 1,2 16V benzín a už nejezdím.
Kangoo jsem přivezl a asi špatně nabíjí - majitel prý nechal namontovat novou baterii, ovšem servis neřešil, proč je baterie špatná. Takže po chladné noci se auto vybilo, startér netočil - tak jsem auto rozjel z kopečka a jel jsem v pohodě.
Poté jsem ujel pár kilometrů, zhasnul jsem na parkovišti motor a pak už nenastartoval - ani roztlačením, ani na kabelech. Startér točil jako blázen, ale nic.
Pak jsem nabil baterii a dal řeč s minulým majitelem. Po namontování baterie jsem pozoroval kontrolku imobilizéru. Po otočení klíčku nezhasla, startér točil a motor nenastartoval - to odpovídá funkci imobilizéru, nedošlo zřejmě ke spárování s klíčem.
Pak jsem laboroval s dálkovým ovladačem a druhými klíči - kontrolka imobilizéru zhasla, čerpadlo paliva vrčí, startér točí, ale nenastartuju.
Po 4 dnech stání a pořádném nabití baterie - a odtažení 15 km do servisu na laně - nastartoval na první škrtnutí. Ale v servise už zůstal a borci na něj koukli.
Odjel jsem s následující diagnozou:
- Řídící jednotka přimontovaná na hlavě motoru, přesně nad výfukem trpí horkem, byly tam povolené nějaké spoje, přepájeli jsme.
- Mezi kastli a motorem uklepaná kostra (měděnný pletenec), předěláno na festovnější řešení
Auto jede, kontrolky nesvítí, tachometr nekolísá. Uvidíme, co bude dál.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.