Zaslal: st listopad 05 2014, 17:39 Předmět: Palivova pumpa Mitsubishi
Caute majsti, riesim upravu palivovej pumpy. Problem spociva v tom,ze napatie je privadzane na cievku pumpy a z cievky na el.kontakty, ktore su spinane velkym prudom a tym padom po niekolko tisic km opalene. Nasiel som vylepsenie s tranzistorom IRFZ44 a chcem sa spytat ci je to dobry napad, ake + a - by to mohlo mat,kedze som nejake referencie uz dalej nenasiel.
Povodne zapojenie:
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6661 Bydliště: Praha
Zaslal: st listopad 05 2014, 17:59 Předmět:
V zásadě by v tom neměl být problém, ale odpory v cestě proudu přes kontakty bych řádně zmenšil, kontakty potřebují určitý minimální proud kvůli samočištění, když bude moc malý, může to po čase přestat spínat. Navíc bude větší odolnost proti jakýmkoli svodům, řekl bych každý odpor tak 470Ω a bude to OK. K tomu by neškodilo dát z gate na zem tak 15V transil a z drainu na zem tak 48V transil. Pak by to mohlo i dlouhodobě přežít v autě.
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6661 Bydliště: Praha
Zaslal: st listopad 05 2014, 21:33 Předmět:
V zásadě ano, funguje to stejně, jako mechanické čerpadlo poháněné vačkou, elektromagnet natáhne palivo nad membránu, kontakty vypnou proud elektromagnetem a pružina vytlačuje palivo proti odporu/odběru systému, těsně před koncem chodu membrány zase sepne kontakt. Mám takovou pumpu schovanou jako zajímavost, kontakt je navíc v jakémsi masívním mikrospínačovém uspořádání. Odběr to má strašný, u kontaktu by měl být integrovaný hasící přístroj
Dik hosi za rady. Presne tak to funguje ako napisal Zaky. Nasaje to palivo, vypne, pri poklese tlaku opat zopne. Takze pri cerpani to cvaka jak sijaci stroj a iskri jak zvaracka
Takto nejak si to myslel Zaky, tu upravu?
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6661 Bydliště: Praha
Zaslal: čt listopad 06 2014, 17:01 Předmět:
Nákres v obrázku je OK, transil je vlastně zenerka, takže proužkem, čili katodou směrem ke kladnému pólu, na source FETu budou tedy strany bez proužku.
Ok, dakujem. Takze mozem kludne pouzit suciastky z odkazu? A este jedna otazka ma napadla, ci sa nebude ten tranzistor nejak moc prehrievat. Kvoli tomu je tam vraj ten srob , aby odvadzal aspon trochu tepla mimo pumpy.
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6661 Bydliště: Praha
Zaslal: čt listopad 06 2014, 17:35 Předmět:
Dej tam radši tranzistor IRF3205, má menší Rsdon a rezistor z + dej 330Ω a mezi g a s tranzistoru 680Ω, zvýší se Ugs, čímž bude tranzistor lépe sepnutý. Ztráta na tranzistoru IRF3205 by byla při odběru čerpadla 10A na úrovni cca 1W, přichycením na něco kovového nic nezkazíš, ale nesmí to být kostra, na křidélku je drain.
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6661 Bydliště: Praha
Zaslal: čt listopad 06 2014, 22:18 Předmět:
FDP už není zrovna záležitost á la GMe, ale pokud ho tazatel sežene, jistě, Rdson je zase menší. Proud jsem volil tak, aby již nějaký tekl a na rezistorech byla rozumná výkonová ztráta. Těch cca 12 mA by již mohlo kontaktům stačit, původně tazatel navrhoval odpory o 3 řády větší a to by již bezpečně problém byl. Hlavně záleží, jestli se kontakty při spínání alespoň minimálně po sobě posouvají. Odpory lze klidně ještě o řád, nebo i více zmenšit, ale už budou muset být výkonové a budou hřát, což pro spolehlivost není úplně ideální. Gate má taky nějakou kapacitu, takže kontakt vlastně spíná mžikově nějakých 14V do rezistoru 330Ω. Každopádně dlouhodobě ukáže až provoz, elektronická zapalování využívající původní kladívko, pokud byl proud kontaktem příliš malý, s tím často také měla problémy. Jaký proud kontaktem bys navrhoval Ty?
Založen: Sep 13, 2005 Příspěvky: 867 Bydliště: Praha
Zaslal: čt listopad 06 2014, 22:34 Předmět:
FDP... je muj oblibeny, ikdyz ma take svoje leta... 3205 jsem kdysi taky pouzival, ale pak jsem od nej nejak upustil, asi mel moc velky Qt vzhledem k tomu, co jinak nabizel.
Ty puvodni temer nekonecne odpory by urcite nebyly dobre...
Jaky proud? Tezko rici, zalezi na materialu kontaktu, co jeste staci na "cisteni" toho kontaktu. Nejradeji bych nechal alespon 5% puvodni hodnoty proudu, ale to pujde jaksi dost do tepla. Jeste by se dalo udelat vice advanced reseni a nahradit cely ten kontakt . _________________ de omnibus dubitandum est
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6661 Bydliště: Praha
Zaslal: čt listopad 06 2014, 22:43 Předmět:
Nahradit kontakt třeba hallem by jistě šlo, ale dle tazatelova způsobu kreslení schématu to asi není na pořadu dne. Dost záleží, jak je v autě kontakt dobře přístupný, jestli přijatelně, nabastlil bych to tam a jezdil. Když by kontakt přestal spínat, přečistí se, takže auto zas pojede a odpory se následně zmenší. Další more advanced řešení by bylo nahradit celé čerpadlo rotačním a regulátorem tlaku.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.