z nouze jsem si od kamaráda z práce pořídil za lacinej bakšiš přibližovadlo Ford Mondeo combi 1.8i 16V Mk2 z roku 1997. Pojízdný je, má pár mušek na neprovozní elektronice, který hodlám postupně řešit, a taky budu muset udělat prahy a zadní lemy, jinak podlaha je dělaná, zadní náprava má asi 20kkm. Ale teď bych rád pořešil závadu s plynem.
Projevuje se tak, že po sešlápnutí plynu je reakce motoru na něj do 0.5s, při jeho uvolnění, jako bych na něj až vteřinu ještě šlapal. Dále se mi zdá bejt co do akcelerací poněkud línější, ale je to subjektivní pocit, na srovnání jiný takový vozidlo nemám.
Předpokládám, že to nebude nikterak vzácná porucha, byl bych proto rád za nakopnutí, kde mám začít.
P. S.: Motor je samozřejmě typu Zetec, je po generálce, nalítáno má 180kkm. _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Založen: Oct 03, 2005 Příspěvky: 1578 Bydliště: nedaleko Humpolce
Zaslal: ne prosinec 07 2014, 21:54 Předmět:
Zdar, udělej video. Ale podle toho co popisuješ, je tohle chování normální. Pokud třeba nedrhne lanko. Chviličku mu trvá než vyletí do otáček a pak pomalu klesá zase zpátky na volnoběžný otáčky. Za jízdy s vyhozenym kvaltem udržuje zvýšenej volnoběh. Tenhle motor neni žádnej závoďák. Při odpovídající udržbě tyhle motory údajně nakroutěj přes půl mega jako fík. Mám na něm namotáno 250 tis. bez jakejchkoli problémů. Až na ty shnilý prahy a přední ložiska, už se začínaj ozývat. Proto mě překvapilo, že máš ve 180ti dělanou GO. Kdybys chtěl nějakou info či literaturu - stačí napsat.
A abys nebyl překvapenej spotřebou - momentálně v tomhle počasí jezdim kolem 9 litrů (motor RKB).
Naposledy upravil Milan_F dne ne prosinec 07 2014, 22:01, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Nov 21, 2005 Příspěvky: 1218 Bydliště: Pardubice
Zaslal: ne prosinec 07 2014, 21:59 Předmět:
Doporučuji zdiagnostikovat diagnostikou Fordiag . K diagnostickému kabelu je propracovanej program vč. vyčtení adaptací KAM. Test MAF,TPS,Akcelerace... vč. záznamu na datový osciloskop.
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: po prosinec 08 2014, 0:04 Předmět:
Dík za odpovědi. Lanko nedrhne, ačkoliv to tak vypadá. Nesere mě ani tolik zpomalená reakce na sešlápnutí plynu, jako při jeho uvolnění. Při kvaltování pustím plyn, pustím spojku a otáčky, protože je motor náhle téměř bez zátěže, na chvíli tak trochu vylítnou, pak slezou na volnoběžný, takže to vypadá, jako bych s tím neuměl jezdit.
Kdysi jsem jel escortem s nejspíš stejným motorem, ale nevzpomínám si, že by s tím takový problémy byly.
Co se tejče GO, ona to byla spíš rozborka a sborka za účelem vyčištění, výměny ložisek a podobnejch hovadin, ne, že by se na něm něco doslova pohnojilo.
Diagnostika by se mi hodila jako sůl, jenže:
* asi ten software nebude linuxovej
* teď před Vánocema za to 2 litry dávat nebudu _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Založen: Oct 03, 2005 Příspěvky: 1578 Bydliště: nedaleko Humpolce
Zaslal: po prosinec 08 2014, 0:22 Předmět:
Tak potom zkus zkontrolovat, jestli jsou dobře nasazený koncovky na svíčkách. Popřípadě vyměň svíčky a VN kabely. Doporučuju originální svíčky Motorcraft. Stojej podobně jako NGK. Při takový blbě nasazený koncovce na svíci dokáže volnoběh samovolně vylízt až ke 4 tis.
Pak zkontrolovat podtlakový hadičky a jestli to nepřisává na přírubě kolem EGRu. Ten můžeš rovnou zaslepit a nebo alespoň z něj sundat a ucpat ovládací hadičku. Na zkontrolování signálu z MAFu a lambdy stačí i univerzální diagnostika. Na tu lambdu i osciloskop.
Založen: Oct 23, 2007 Příspěvky: 1541 Bydliště: u Mělníku
Zaslal: po prosinec 08 2014, 0:46 Předmět:
MetalGod
To jak popisuješ, to padání otáček, to dělá volnoběžný ventil.
Zkontroluj ho, vyčisti ho. Až budeš hledat kde je, tak je namontován na parohách sání, zespoda. Přístup k němu je nejlepší zespoda auta, je to nad startérem.
Měl jsem ten samý motor v Escortu r.v. 97.
Rozumy jak na to, najdeš tady
http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewforum.php?f=58
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: po prosinec 08 2014, 2:04 Předmět:
Ten nEGR ventil jde bez následků zaslepit? Aby mi ŘJ neomezila třeba výkon, nebo aby jinak nestávkovala. Na tyhle nEGRy jsem dost alergickej, ale kolikrát zrušit nejde, nebo ne jednoduše.
Jó, teď jsem to byl projet. Nad 4000ot./min. se to jakoby dusí, při nižších otáčkách akcelerace je, ale jak to točím vejš, sice akceleruje až do ňákejch 7k, ale líně a i blíže nespecifikovatelný škubání by se tam občas našlo. Volnoběh je relativně plynulej, lehký kolísání otáček tam sice slyším, ale možná to k tomu prostě patří, nemám s čím srovnávat. A taky jsem si to přivezl (už) včera kolem osmý večer.
Zkusím k tomu najít servisní dokumentaci, ať jsem moudřejší.
Každopádně až budu mít volno, kouknu na vzduchováhu, nEGRa, VN kabely i svíčky, jak jste mi poradili. Díky. _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Založen: Oct 06, 2013 Příspěvky: 1320 Bydliště: Ostrava
Zaslal: po prosinec 08 2014, 7:54 Předmět:
Na benzín to jede dobře? Nebo to má stejné chyby i při jízdě na něj? LPG systém je tam jaký? Jak je starý? Dělala se na něm už někdy repase reduktoru? Kdy proběhla naposled kontrola, seřízení a výměna filtrů toho LPG systému? Nak
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: po prosinec 08 2014, 8:05 Předmět:
Přestavbu na LPG/CNG to nemá, ani jsem se o tom nezmiňoval _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Založen: Nov 11, 2005 Příspěvky: 1064 Bydliště: Hradec Králové
Zaslal: po prosinec 08 2014, 8:17 Předmět:
Pokud tu prodlevu po uvolnění akcelerátoru bereš podle otáčkoměru, tak to je normální, v zájmu hladšího přeřazování.
Mělo by to dělat za jízdy, při stání myslím ne.
Pozn. Mám Escorta 1.8i 16V 85kW s motorem RKC a EGR ventilem, a musím říct, že je to extrémně citlivé na kvalitu benzínu.
S tím vylítnutím otáček při přeřazení jsem se taky setkal, ale jen výjimečně, a pak to dalo pokoj.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32301 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po prosinec 08 2014, 9:06 Předmět:
Nevím jak to má mondéro, ale VW má "E-gas" čili elektronickej plynovej pedál = nemá mezi pedálem a klapou ŽÁDNOU MECHANICKOU VAZBU. Celej "převod" je realizovanej elekronicky a rychlost otevírání/zavírání klapy je naprogramovaná v SW řídicí jednotky. U běžnýho nastavení je to pro nezvyklou osobu ŠÍLENOST, protože kvůli "suchýmu"mokrýmu" sání se ta klapa pohybuje strašně pomalu a než se s tím člověk předtím zvyklej na přímej náhon strunou/lankem od pedálu až na klapu sžije, ujede několik tisíc km. Uváděnej důvod (suchý/mokrý sání) je údajně proto, že když je ubranej plyn a vstřikování dává malou dávku, tak při prudkým otevření klapy by se do spalovacího prostoru dostala prudce ochuzená směs a auto by škubalo, obdobně při prudkým ubrání plynu = zavření klapy by se i po uzavření klapky na stěnách sacích kanálů nacházela vrstva rozprášenýho, ale válců nestrženýho paliva, tudíž by motor střílel do vejfuku a vůbec vyváděl nezdobu způsobenou příliš bohatou směsí. Tolik vyjádření ŠA jako výrobce. Přitom tahle situace nastává jen v případě studenýho motoru, protože po ohřátí má sání tak vysokou teplotu, že v něm na stěnách žádnej benzín neulpí - jednoduše se všechen stíhá odpařit. Jenže pro výrobce je pohodlnější mít auta uškrcený (diktujou jim to nepřímo přes limity CO2 €urochujeři postrkovaný ekoteroristama), protože bez možnosti prudšího pohybu klapou motory opravdu uvolňujou menší objemy CO2 - ale jen mizivě, což ovšem ekozm.rdům nebrání hlasitě vyřvávat při každý příležitosti o tom, jak je prudký přidání plynu škodlivý. Že může prudká akcelerace v případě nouzový situace zachraňovat zdraví a životy neberou do úvahy - pro ně jsou nejlepší auta ty co vůbec nejedou... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Nov 11, 2005 Příspěvky: 1064 Bydliště: Hradec Králové
Zaslal: po prosinec 08 2014, 9:17 Předmět:
(Toto) Mondeo má normální lanko.
Ještě to může dělat VSS čidlo (čidlo rychlosti).
Případně potenciometr škrticí klapky, nebo její kabelový svazek. Ale to by se asi projevovalo i jinak.
K tomu čištění váhy vzduchu (MAF). Pokud ji odpojíš, vymažou se adaptace v řídicí jednotce. Jejich obnovení pak může chvíli trvat (tak abys nedělal předčasné závěry, ono se to po opětovném zapojení může chovat při některých jízdních režimech jinak).
Nejdůležitější je, zda je to přeřazení hladké, či nikoli.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.