Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Přerušené koncovky na zapalovacích kabelech

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Davidsev



Založen: Mar 02, 2007
Příspěvky: 717
Bydliště: Štatl

PříspěvekZaslal: po únor 02 2015, 21:01    Předmět: Přerušené koncovky na zapalovacích kabelech Citovat

Zdravím,
implantoval jsem do svého vozu bezkontaktní rozdělovač a k němu příslušné elektronické zapalování. Když vše funguje jak má, s kontaktním se to nedá srovnat (bezkontakt bezesporu lepší).
Řeším ale problém, že mi to zapalování (asi vlivem o dost většího napětí než má kladívkové zapalování) likviduje (přeruší se rezistor) koncovky na zapalovacích kabelech.
Kabely mám Cu, koncovky byly (budiž jim země lehká) TESLA 5kΩ a svíčky D14YC.
Napadly mě dvě možnosti řešení a to:

a) Koupit uhlíkové zapalovací kabely (hotové, pochybné kvality, samotný kabel jsem nikde prodávat neviděl)

b) Koupit odrušené svíčky DR14YC a nepoužívat odrušené koncovky

Raději bych volil variantu b), ale nejsem si jist, jestli mi to nebude likvidovat i odrušené svíčky. Těm uhlíkovým kabelům moc nevěřím.

Díky za případné příspěvky Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zaky



Založen: Oct 30, 2010
Příspěvky: 6732
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: po únor 02 2015, 21:40    Předmět: Citovat

Uhlíkové kabely se běžně používají, nebo spíš používaly, když se ještě používaly kabely a ne integrované cívky s koncovkami svíček. Táta měl v Audi80 původní kabely celou dobu, co to auto měl, tedy 20 let a nic s nimi nebylo. Před tím na Žigulu nám taky ubastlené zapalování ničilo teslácké odrušovací odpory, rádio v autě nebylo, tak odpory pak už taky ne Smile Dnes když takové auto projede okolo, tak televize kostičkují široko daleko... Zkus ty uhlíkové.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
romis



Založen: Nov 08, 2004
Příspěvky: 34
Bydliště: Praha-západ

PříspěvekZaslal: po únor 02 2015, 21:50    Předmět: Citovat

Taky bych se uhlíkových nebál, na mojí 105-té do které jsem vpreparoval rozdělovač,krabičku zapalování, cívku a kabely to šlapalo jedna báseň. Cu kabely jsem napoledy viděl na bráchově 1202-ce neboli Stejšnu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32855
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po únor 02 2015, 22:07    Předmět: Citovat

Uhlíkový kabely se používají místo odrušovacích odporů ve "fajfkách" u zhruba 40-45 let. Měla je určitě už Š100/110 - jejich předchůdkyni "tisíc malejch bolestí" jsem neměl příležitost tak detailně pitvat. Jestli máš nějaký JO EXTRA ATYPICKÝ auto, obrať se na Teslu Blatná, jsou schopní dělat i atypický kabelový sady doslova na míru (třeba pro V6 a V8 americký provenience apod).

A to s těma individuálníma cívkama pro každou svíčku to taky není úplně na 100% pravda - výrobci zjistili, že samostatně (mimo horkej prostor mezi ventilama) umístěnej zapalovací modul společnej pro všecky válce je vyjde na míň peněz, než samostatný cívky. Takže třeba motory koncernu VW zavedený do výroby před rokem 2000 mají obvykle zapalovací lištu nebo společnej modul pro všechny válce (ty ještě starší mají bezdotykový zapalování s rozdělovačem), potom se hromadně rozšířily motory se samostatnýma cívkama, ale počínaje rokem 2006 se už zase osazujou společný moduly pro všecky válce - samozřejmě s vn kabeláží ke koncovkám na svíčky. S tím "znovuobjevením" vn kabelů v autech po roce 2006 taky souvisí veeelikej problém, pojmenovatelnej "kun(d)a pod kapotou" - dodavatel těch kabelů "nalegoval" jejich izolaci chemikálií, která kun(d)ám voní a ty mrchy lezou pod kapoty a ty kabely rozhryzávají. Protože přehryzanej kabel pak neodvede na cívce vzniklý vn správně na svíčku a přes její jiskřiště na kostru, dojde při následujícím pokusu o natočení k průrazu izolace vn modulu, kterej stojí nemalý prachy - plus odtah do servisu a práce na výměně i nemalá časová ztráta. Poslední série (přibližně rok, rok a půl zpátky) pak už dostávají na tyhle "kun(d)ám vonící vn káble" speciální chráničky (normální podélně rozříznutej plastovej husí krk), aby je nemohla žádná škodná rozkousat... O problémech s rozkousanýma vn káblema ví snad každej majitel motoru 1,2TSI, kterej parkuje mimo garáž a jen trochu se o svoje auto zajímá...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19887
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: po únor 02 2015, 22:10    Předmět: Citovat

Uhlíkové kabely mají kolem 7 kΩ/m délky, ale odpor je rozložený rovnoměrně po celé délce, takže se lépe uchladí a tak snadno se nepřepálí.
Tady si vyber, ty jsou poctivé.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Davidsev



Založen: Mar 02, 2007
Příspěvky: 717
Bydliště: Štatl

PříspěvekZaslal: po únor 02 2015, 22:13    Předmět: Citovat

Vybral bych si, nemají Rolling Eyes
Mám tu postarší uhlíkové kabely, tak je zkusím...

A co říkáte na ty svíčky?

_________________
Eletrika je sviňa, kope a neni vidět Coool
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32855
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po únor 02 2015, 22:14    Předmět: Citovat

Když nesdělíš do jaký káry a motoru by to mělo bejt, tak je těžko se vyjadřovat i s křišťálovou koulí vyštelovanou na maximální rozlišení...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Davidsev



Založen: Mar 02, 2007
Příspěvky: 717
Bydliště: Štatl

PříspěvekZaslal: po únor 02 2015, 22:19    Předmět: Citovat

K čemu to potřebuješ vědět? Citroen GSA
Víceméně jsem byl rozhodnutý pro tu Teslu, ale nemají je. Proto se ptám na ty svíčky Question

_________________
Eletrika je sviňa, kope a neni vidět Coool
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
romis



Založen: Nov 08, 2004
Příspěvky: 34
Bydliště: Praha-západ

PříspěvekZaslal: po únor 02 2015, 22:42    Předmět: Citovat

Sám Brisk doporučuje do GSAčka L14YC nebo B14YC. Je to vzduchem chlazený boxer podčtverec. Když jsem s ním jezdil měl jsem tam nejaký NGK a určitě tam byl bezkontakt a uhlík. kabely.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19887
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: út únor 03 2015, 5:50    Předmět: Citovat

Pohledej v té Tesle podle kódu motoru, však se nedával do jediného modelu.
Mají u toho výkresy s uvedenou délkou, podle toho to snad zvládneš.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32855
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út únor 03 2015, 8:07    Předmět: Citovat

Davidsev napsal(a):
K čemu to potřebuješ vědět? Citroen GSA
...
Třeba proto, abych mohl "šáhnout" do jiný databáze, než která je třeba na webu Brisku Tábor. Ale pokud chceš dělat Zagorku, klidně si utajuj dál, já se ptal kvůli snaze líp pomoct...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund