Založen: Mar 02, 2007 Příspěvky: 717 Bydliště: Štatl
Zaslal: po únor 02 2015, 21:01 Předmět: Přerušené koncovky na zapalovacích kabelech
Zdravím,
implantoval jsem do svého vozu bezkontaktní rozdělovač a k němu příslušné elektronické zapalování. Když vše funguje jak má, s kontaktním se to nedá srovnat (bezkontakt bezesporu lepší).
Řeším ale problém, že mi to zapalování (asi vlivem o dost většího napětí než má kladívkové zapalování) likviduje (přeruší se rezistor) koncovky na zapalovacích kabelech.
Kabely mám Cu, koncovky byly (budiž jim země lehká) TESLA 5kΩ a svíčky D14YC.
Napadly mě dvě možnosti řešení a to:
a) Koupit uhlíkové zapalovací kabely (hotové, pochybné kvality, samotný kabel jsem nikde prodávat neviděl)
b) Koupit odrušené svíčky DR14YC a nepoužívat odrušené koncovky
Raději bych volil variantu b), ale nejsem si jist, jestli mi to nebude likvidovat i odrušené svíčky. Těm uhlíkovým kabelům moc nevěřím.
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6732 Bydliště: Praha
Zaslal: po únor 02 2015, 21:40 Předmět:
Uhlíkové kabely se běžně používají, nebo spíš používaly, když se ještě používaly kabely a ne integrované cívky s koncovkami svíček. Táta měl v Audi80 původní kabely celou dobu, co to auto měl, tedy 20 let a nic s nimi nebylo. Před tím na Žigulu nám taky ubastlené zapalování ničilo teslácké odrušovací odpory, rádio v autě nebylo, tak odpory pak už taky ne Dnes když takové auto projede okolo, tak televize kostičkují široko daleko... Zkus ty uhlíkové.
Založen: Nov 08, 2004 Příspěvky: 34 Bydliště: Praha-západ
Zaslal: po únor 02 2015, 21:50 Předmět:
Taky bych se uhlíkových nebál, na mojí 105-té do které jsem vpreparoval rozdělovač,krabičku zapalování, cívku a kabely to šlapalo jedna báseň. Cu kabely jsem napoledy viděl na bráchově 1202-ce neboli Stejšnu.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32855 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po únor 02 2015, 22:07 Předmět:
Uhlíkový kabely se používají místo odrušovacích odporů ve "fajfkách" u zhruba 40-45 let. Měla je určitě už Š100/110 - jejich předchůdkyni "tisíc malejch bolestí" jsem neměl příležitost tak detailně pitvat. Jestli máš nějaký JO EXTRA ATYPICKÝ auto, obrať se na Teslu Blatná, jsou schopní dělat i atypický kabelový sady doslova na míru (třeba pro V6 a V8 americký provenience apod).
A to s těma individuálníma cívkama pro každou svíčku to taky není úplně na 100% pravda - výrobci zjistili, že samostatně (mimo horkej prostor mezi ventilama) umístěnej zapalovací modul společnej pro všecky válce je vyjde na míň peněz, než samostatný cívky. Takže třeba motory koncernu VW zavedený do výroby před rokem 2000 mají obvykle zapalovací lištu nebo společnej modul pro všechny válce (ty ještě starší mají bezdotykový zapalování s rozdělovačem), potom se hromadně rozšířily motory se samostatnýma cívkama, ale počínaje rokem 2006 se už zase osazujou společný moduly pro všecky válce - samozřejmě s vn kabeláží ke koncovkám na svíčky. S tím "znovuobjevením" vn kabelů v autech po roce 2006 taky souvisí veeelikej problém, pojmenovatelnej "kun(d)a pod kapotou" - dodavatel těch kabelů "nalegoval" jejich izolaci chemikálií, která kun(d)ám voní a ty mrchy lezou pod kapoty a ty kabely rozhryzávají. Protože přehryzanej kabel pak neodvede na cívce vzniklý vn správně na svíčku a přes její jiskřiště na kostru, dojde při následujícím pokusu o natočení k průrazu izolace vn modulu, kterej stojí nemalý prachy - plus odtah do servisu a práce na výměně i nemalá časová ztráta. Poslední série (přibližně rok, rok a půl zpátky) pak už dostávají na tyhle "kun(d)ám vonící vn káble" speciální chráničky (normální podélně rozříznutej plastovej husí krk), aby je nemohla žádná škodná rozkousat... O problémech s rozkousanýma vn káblema ví snad každej majitel motoru 1,2TSI, kterej parkuje mimo garáž a jen trochu se o svoje auto zajímá... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19887 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: po únor 02 2015, 22:10 Předmět:
Uhlíkové kabely mají kolem 7 kΩ/m délky, ale odpor je rozložený rovnoměrně po celé délce, takže se lépe uchladí a tak snadno se nepřepálí.
Tady si vyber, ty jsou poctivé.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32855 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po únor 02 2015, 22:14 Předmět:
Když nesdělíš do jaký káry a motoru by to mělo bejt, tak je těžko se vyjadřovat i s křišťálovou koulí vyštelovanou na maximální rozlišení... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 02, 2007 Příspěvky: 717 Bydliště: Štatl
Zaslal: po únor 02 2015, 22:19 Předmět:
K čemu to potřebuješ vědět? Citroen GSA
Víceméně jsem byl rozhodnutý pro tu Teslu, ale nemají je. Proto se ptám na ty svíčky _________________ Eletrika je sviňa, kope a neni vidět
Založen: Nov 08, 2004 Příspěvky: 34 Bydliště: Praha-západ
Zaslal: po únor 02 2015, 22:42 Předmět:
Sám Brisk doporučuje do GSAčka L14YC nebo B14YC. Je to vzduchem chlazený boxer podčtverec. Když jsem s ním jezdil měl jsem tam nejaký NGK a určitě tam byl bezkontakt a uhlík. kabely.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32855 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út únor 03 2015, 8:07 Předmět:
Davidsev napsal(a):
K čemu to potřebuješ vědět? Citroen GSA
...
Třeba proto, abych mohl "šáhnout" do jiný databáze, než která je třeba na webu Brisku Tábor. Ale pokud chceš dělat Zagorku, klidně si utajuj dál, já se ptal kvůli snaze líp pomoct... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.