Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7894 Bydliště: Brno
Zaslal: po listopad 09 2015, 21:21 Předmět:
Tý jo. Já to viděl jen jednou, to když jsme si do SDH před 15 lety pořídíli Aviu A21 Furgon. A nějak nejela. A ejhle, taky prasklá klika. Naštěstí se na to přišlo asi po 300 km, tak to původní majitel vzal jako skrytou závadu a opravil to na svoje náklady.
Jinak brácha měl na Superbu zajímavou závadu- měl jej chvilku, začala mu klouzat spojka. Tak to dovezl ke známým do servisu, řekli mu, ať si proto odpoledne dojede. No ale potom mu volali, že ať nikam nejezdí, že to bude nějakou dobu trvat. Když to totiž rozdělali, tak zjistili, že se mu ulomil kus obložení z lamely, dostal se až k přepážce převodovky, tam tak dlouho běhal, až tu přepážku prodřel. No a potom se už jednoducho dostal olej do spojky.
Konzultovali to s Mladou Boleslaví, ti tam za dva dny dojeli s dodávkou, naložili si převodovku i motor. A asi za měsíc dodali komplet nové soustrojí. _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: po listopad 09 2015, 23:03 Předmět:
V dnešních motorech je většinou tolik časovaných bomb, že z hlediska statistiky je téměř nemožné, aby se ten motor neposr....
A když náhodou motor funguje, dostanete dvouletou podmínku za zfalšované emise a pokutu za neplatný TP, protože jste se nedostavili k nařízené kontrole. Bohužel jste zrovna v tu dobu leželi v nemocnici s infarktem po zjištění, že to nový auto můžete zahodit.... _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
ZdenekHQ: nebyl bych až tak pesimistický. První ropáky neměly turba, neměly výkon, první tdi sice mělo turbo, ale výkon taky nic moc. Navíc tato auta byla v počátku drahá, takže většinou to měli lidé, již točili kilometry po dálnicích. Z té doby jsem taky slýchával, jak je třeba dochladit turbo a netrápit studený motor.... to jsem stále v době, kdy tyto motory měly 66 či vyjímečně 81kW.
A teď k dnešním. Když to má pod 100kW, tak se nad tím ohrnuje nos. Studený? Dochlazovat? Nevytáčet? Dlouhé trasy? Něco klepe - však to jede, tak proč to řešit? Co si pak takový motor s tím má počít???
Co se týče emisí. Spíš je problém spousty v Chiptuningu o který přijdou, ve vykuchaných DPF, EGR a podobně.
Pokud by to VW spojil např. přijeďte na pravidelný servis. Přehrajeme SW a zdarma vyměníme oleje a fitry. Tedy dostal bych zadarmo něco, co bych jinak musel platit, a nepřipraví mě to o žádný čas navíc. Myslím že 99%lidí by chrochtalo blahem. _________________ Internet - metla lidstva
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15638 Bydliště: Olomouc
Zaslal: út listopad 10 2015, 7:39 Předmět:
To se mi líbilo:
„Zrovna tady opravujeme Audi A6 2.0 TDI-PD s prasklou klikovou hřídelí. Upřímně, docela jsem to čekal. Pánovi jsem už při třech předchozích servisech nabízel výměnu totálně opotřebené spojky, ale pořád se mu to finančně nehodilo,“ říká slavný pražský nezávislý opravář
Prostě chudák si našetří na Audi, aby ukázal jak je bohatý a potom nemá na výměnu spojky.
Ano, v moderních motorech je vše tak úsporně nadimenzované, že vše přes hranici úsporného výpočtu jde na likvidaci motoru. Podle mě je lepší po výměně klikovky měsíc jezdit a pak to prodat podobnému machrovi.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19668 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: út listopad 10 2015, 8:35 Předmět:
Šance, jak předčasně nezlikvidovat kliku, přijde v okamžiku, kdy se nenechá řidič ovlivnit nápovědou, že má přeřadit nahoru.
Je to další z ekologických ptákovin, ale řadit při 1500 otáčkách nahoru, abych tu kliku fackoval po městě při 1200 otáčkách, to je naprosté barbarství. Nekoukám na to, řadím až při nejméně 2200, ale třeba i 2700 otáčkách, na spotřebu to nijak kritický vliv nemá, zato motor běží daleko klidněji.
Optimum kolem 1300 otáček se najde u některých lokomotiv a traktorů, a už snad ani u těch ne.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32331 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út listopad 10 2015, 16:50 Předmět:
Jardo, já bych se tím Honzovým traktorem docela rád vozil (byl jsem u něj v garáži...) - a opravdu mu stačí po městě jen trochu zvednutej volnoběh...
Jinak s tou prasárnou jménem "nápověda pro řazení" vřelej souhlas, to je další z mnoha kur.vítek nainstalovanejch v dnešních autech - stejně jako to dělají moderní automatický převodovky. Ty taky řadí po městě až na "pětku" při 1300-1500rpm, pokud se ploužíte s jen lehce lechtaným plynem někde za autobusem - a nepodřadí dokud vysloveně podtočenej motor nezačne cukat celým autem... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19668 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: út listopad 10 2015, 18:07 Předmět:
Já vím, však jsem to nemyslel vážně. Ale je něco jiného řadit a přidávat plyn tak nízko u atmosférického motoru (a třeba i s turbem), robustního, konstruovaného na nízké otáčky, a něco jiného u motoru, který má rachitickou kliku, výkon vyhnaný jen tím turbem a ještě při vysokých otáčkách.
Měl jsem dost kilometrů příležitostí osahat si rozdíly mezi řízením pětiapůllitrového MB AMG, dvoulitru Superba 140 kW, šestiválce ML320 Bluetec (kolem 190 kW) a V8 ML55 (těsně pod 350 kW) - ty všechny s automatickými převodovkami.
S dnešními 1,6 TDI koktávkami s manuálem ani nesrovnávat. V nich je třeba točit motor s citem a ne podle nápovědy na displeji, jinak klika, ložiska i šály dostávají zvesela na zadel. A mít podřazeno jen o stupeň pod nápovědu? Nepředjedu.
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7894 Bydliště: Brno
Zaslal: út listopad 10 2015, 22:13 Předmět:
Je to hlavně o citu a o soucitu s motorem...
Mě učil jeden mazák jezdit s traktorem, říkal: Dokud neořeš, tak pokud to tam nerveš pod tlakem, nic nezku.víš. Stejně tak mě vysvětloval jinej známej jízdu z Liazkou: Nevezeš plnýho Lesana, tak nešil.
Prostě musíš dát autu to, co ono dobře snáší. To se ti potom odvědčí delší výdrží.
Dobrým školením je Velorex- prázdný má přes 300kg, se mnou přes 400kg, ale motor je slabý, i na to kdyby měl hadrák jen 150kg. Takže nahoru pěkně s poklesem otáček, dolů s meziplynem. Prostě s citem. _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
jojo, pokud ma motor spravny pocet valcu, objem, a nejezdi na naftu, tak o nem posadka ani v tech 1000-1500 rpm nevi .. a jako bonus nevyudi ridice co jedou za nim ... jo a dokonce i par set tisic km vydrzi
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.