Zaslal: ne červen 11 2017, 6:02 Předmět: Identifikace součástky
Dobrý den,
chtěl bych vás poprosit o určení těchto dvou součástek.Jsou stejné,liší se pouze číslo.Na jedné je : TDK 4135,na druhé: TDK 3196.
Obě jsou ve stejném zařízení a mají kruhové pouzdro o průměru 13 mm,tloušťku 2 mm,dva drátové vývody.
Jsou zapojeny v sérii na kontakt elektromotoru zámku centrálního zamykání.Jedna je ve dveřích řidiče a druhá ve dveřích spolujezdce(podotýkám,že auto je 22 let staré,takže trochu historie).Při zamknutí se zámek jen pohne,ale nepřeskočí,jako by neměl sílu.Když to zapojím bez té součástky,tak to funguje normálně,ale bojím se,aby neodešlo něco jiného(motor,kontakty na relé atd.)Mám podezření na varistor,ale vůbec netuším,čím ho nahradit,jaké má hodnoty.Moc děkuji za každou radu.
Děkuji za reakce,byl jsem to ještě jednou vyzkoušet.Motor jsem rozebral a je jak nový,v tom centrálu toho moc nenatočí,Ale jak píšu nahoře,pokud tu součástku odpájím a místo ní napájím drátek,tak to funguje normálně,takže motor je asi ok.Pokud by to byla vratná pojistka,tak by buď převáděla,nebo ne,takže si myslím,že nepropustí dostatečný proud k tomu,aby se motor rozeběhl.Řídící jednotka do motoru pošle proud tak na 1 vteřinu,žádný koncáky tam nejsou.Nechal bych to tak,ale nechci,aby mě za týden něco shořelo.pokud by to bylo jen odrušení,tak bych to neřešil,ale to se zapojuje myslím paralelně?Tohle je zapojené opravdu jako pojistka v sérii,odpor jsem naměřil jen 1,3 ohmů,ale jak se chová při proudovým zatížení to nevím?
Vyzkoušel bych to tak, že místo té "věci" tam zkoušet dávat postupně rezistory od 1 Ω až řekněme k 10 Ω. Pokud by tam byl nějaký velký mechanický odpor zámku, tak by to asi mělo problém zamykat už při cca 4 Ω. Jinak: pokud by to fungovalo s 6 až 8 Ω, nechal bych to a používal...
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6668 Bydliště: Praha
Zaslal: ne červen 11 2017, 19:04 Předmět:
Taky si myslím, že jsou to polyswitche, jejich nedobrou vlastností je, že s přibývajícím počtem vypnutí (nebo proudových nárazů) jim klesá vypínací proud, až zařízení jednoho krásného dne přestane fungovat. Možná, pokud bys uvedl typ auta a serv centrálu, třeba by se o tom povedlo někde něco najít. Bez polyswitchů bych to radši neprovozoval, zablokovaný motor bude odebírat dost nehezký proud.
Jedná se o Mitsubishi Galant r.v.95 a centrál je tam origo bez dálky,jen na klíč.Motorek je velikosti motorků do autíček na autodráhu,ale netuším,jaký může mít odběr.Mechanismus chodí pěkně bez většího odporu.Určitě vyzkouším ty odpory,ale jakou řadu,do kolika Wattů?Pokud by to byl Poly Switch,tak mě připadá divný,že vybavovací doba je kolem 3 vteřin,ale řídící jednotka posílá impuls do motoru cca 1 vteřinu.Mám pocit,jestli to nemůže mít funkci ochrany kontaktů spínacího relé před opalováním? Zítra se zkusím zastavit v GM a dám vědět.Zatím všem děkuji za reakce.
Tak jsem se stavil v Hradci v GME a měl jsem štěstí na opravdu ochotného a znalého prodavače.Stejně jako vy,typoval že se jedná o vratnou pojistku,jako proudovou ochranu motoru.Přepětí,které by eliminoval např.varistor asi nehrozí.I sériové zapojení naznačuje,že to bude pojistka.Pokud by se např. přilepily kontakty na relé,tak by nedošlo pouze k cca. vteřinovému impulsu,ale pralo by tam proud,dokud by neshořel motor,nebo kabely.Pokud trefím správnou hodnotu,tak by měla ochránit motor např při zamrznutí,nebo zaseknutí zámku.Ale vzhledem k tomu,že neznám hodnoty motorku,žádný údaj jsem na něm nenašel,tak budu laborovat.Ještě mi doporučil naletovat mezi kontakty motorku malý kondenzátor kvůli jiskření.Až se k tomu dostanu,doufám,že to chvíli vydrží a neshoří to,dám vědět,jestli to funguje.Kdyby ještě někoho něco napadlo ,tak budu rád.
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 18174 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: po červen 12 2017, 23:28 Předmět:
Kdysi jsem si do Pažouta 405 s ručníma kličkama na předních oknech zadělával elektrický stahování. Je to přes 20 let a typ si už nepamatuju ani kde jsem tu konverzní sadu splašil. Ale vzpomínám, že u motorku stahování taky byl v sérii nějakej divnej bazmek. Musel to být polyswitch, protože pokud se přidržel kolíbkovej spínač chvíli přes najetí skla na spodní nebo horní doraz, bylo asi za 2 sekundy slyšet, že motor přestal táhnout. Pokud se v ten moment dal opačný směr pohybu skla, motor se nerozběhl, muselo se tak 5 sekund počkat a zkusit to znova. Pokud se čekalo s přidrženým kolíbkáčem, tak motor jen cuknul a zase se muselo čekat, nejspíš na vychladnutí pojistky. _________________ Jirka
Tak jsem dneska napájel mezi kontakty malej kondík kvůli jiskření a do serie na přívod motorku tenhle polyswitch: https://www.gme.cz/rge400
A funguje to.Otázka je,jak dlouho a jak to bude chodit v extrémech-mráz/horko.Pravda je,že je to překlapnutí poněkud línější,než když to bylo natvrdo,ale otevře i zavře a to je podstatné.Určitě jsem teď klidnější,když je to alespoň nějak jištěné.
Dám vědět,pokud by se problém nějak vyvíjel.Jinak vám všem ještě jednou moc děkuji za vaše rady a nápady.
Technická poznámka: když ten motor připojíš na 12V akumulátor a zastavíš ho (podržením osy) tak počítám, že ten motorek v tu chvíli bude mít odběr cca 1-3 A (podle motorku) ? No a to ti ten RGE400 polyswitch normálně propustí, takže ti v tuto chvíli asi nic nechrání...
Dal bych tam polyswitch na cca 2A vypínacího proudu...
Zamykání, které jsem dělal na různá auta, jsem řešil tak, že v přívodu k motoru jsem dával většinou rezistory 6,8 Ω. Ono to trochu omezí proud a zámek potom tolik "nerumpluje" a zároveň to do motorku nepustí víc než cca 2A...
Jak jsem už psal,problém je,že netuším,jaký odběr motorek má,ale máš asi pravdu,že když vypne při skoro 7A,tak to už asi bude hořet.Koupil jsem jich víc,tak mám zkusit spíš tenhle: https://www.gme.cz/rxef135 ,to že je na 72V asi nevadí?Děkuju
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.