Zaslal: st září 06 2017, 11:42 Předmět: Lap counting system, pocitani prujezdu
Zdravim, rad bych sestavil system pro pocitani casu kola pri jizde na autodraze. System by mel podporovat vice aut. Hledal jsem ruzna dostupna reseni, zavrhnul jsem RFID tagy nebo rozpoznavani barev kamerou. Bud s tim nemam zkusenost, nebo mi to z principu prijde pomale nebo jinak nevhodne. Nasel jsem ale pomerne pekne reseni, akorat bohuzel s nedotazenou dokumentaci. http://rcarduino.blogspot.cz/2012/07/lap-timer-build-along-part-one.html
Jde o system snimani drahy IR prijimacem, kazde auto ma pak IR transmitter s unikatnim kodem.
Nevyrabeli jste neco takoveho nebo nevite o nejakem podobnej projektu u nas ? I treba ke koupeni kitu.
Založen: May 22, 2013 Příspěvky: 325 Bydliště: Psáry JN79GW
Zaslal: st září 06 2017, 15:08 Předmět:
Já jsem to sice nedočetl až do konce ale připadá mě to jasné. Je tam Arduino s displejem a SW. Tak zbývá pouze vyřešit jaká čidla použít aby to spolehlivě fungovalo. Reflexní IR čidlo pro každé autíčko, by to asi spravilo. Tedy jestli autíčka jezdí ve vymezených drahách a nekřižují se. _________________ Jirka
To je prave to, tohle neni autodraha s napajenim auta z trati, auticka jsou na vysilacku,takze muzou kamkoliv a muze jich projet i treba vic naraz a ruzne tou branou.
Založen: May 22, 2013 Příspěvky: 325 Bydliště: Psáry JN79GW
Zaslal: st září 06 2017, 16:58 Předmět:
Tohle je opravdu zapeklitý problém. Nic hotového, co znám by na to asi nefungovalo spolehlivě. Snad by se nechalo vyvinout čidlo s IR diodou, která by byla umístěna na autíčku a trvale by vysílala indentifikaci. V cíli by musela být brána s jedním nebo několika IR RX, které by přečetly kód a provedly příslušnou statistiku. Ale aby to, co jsem tady popsal fungovalo spolehlivě, to bude vyžadovat nějaký vývoj. _________________ Jirka
Založen: Nov 18, 2009 Příspěvky: 1674 Bydliště: Blansko
Zaslal: st září 06 2017, 18:45 Předmět:
Ono by stačilo, kdyby ten IR vysilač v autíčku byl modulován pevnou frekvencí, pro každé auto jinou. No a pak stačí za přijímač dát řadu laděných filtrů. Ale je to na delší vývoj, volba frekvencí s ohledem na vzájemné rušení , interference atd.
kdybys sehnal NE567, tak bys každej nastavil na tu jinou frekvenci. Je to tónový dekodér. Používal se v bezdrátových telefonech jako detektor pilotního signálu (rozlišovalo se tak vysílání základny od nahodilého rušení )
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32762 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st září 06 2017, 19:19 Předmět:
Viděl jsem fungovat systém založenej na snímací anténní smyčce zamaskovaný do dráhy a RFID čipech v každým autíčku. Bohužel nevím jak bylo dál řešený zpracování průjezdů, ale před každým startem "pořadatel" postupně přejel každým autíčkem účastnícím se daný jízdy nad manuálním snímačem, tím "naučil" připojenou elektroniku koho má snímat a "šlo se na start" - autíčka musely bejt srovnaný na startovní čáře asi 15cm před čárou cílovou. Aktivace pravděpodobně nastávala až při prvním projetí nad smyčkou. Výsledky byly průběžně zobrazovaný na velkoplošný plochý obrazovce ve formátu číslo dráhy - počet ujetejch kol - čas posledního kola - celkovej čas jízdy - pořadí v jízdě. Na obrazovce byl igelitovej návlek s kapsičkama otevřenýma "do boku", kam se před každou jízdou ručně nastrkaly obdélníkový cedulky s napsaným jménem závodníka a startovním číslem - nevpisovalo se to přes klábosnici PC. Připojení identifikátoru k autíčku bylo jednoduchý - zapouzdřenej čip v plochým pouzdru formátu "žeton do vozejku u Tesca" se přilepil průhlednou lepicí páskou nejlíp někam pod přední nárazník na podvozek, nalepenej asi 10cm vysoko nad dráhou na horní plochu kapoty už nebyl korektně načítanej při každým průjezdu. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 02, 2011 Příspěvky: 2676 Bydliště: Jaroměř
Zaslal: čt září 07 2017, 17:05 Předmět:
Ta brána může bejt průjezdná cívka vysoká a široká tak,aby se bez problémů vešel největší model jedoucí po dráze,ale zas aby projel ideálně naráz jen jeden.Pak stačí dát na každý auto tyčku různě velkou,z různýho materiálu nebo s různym profilem.Když má cívka každou chvíli jiný jádro,má taky každou chvíli jinou hodnotu(tuhle vlastnost využívaj např.detektory kovů).Pak si stačí tou bránou postupně naskenovat u všech hráčů modely už před závodem a uložit si je podle indukčnosti cívky nebo třeba frekvence LC generátoru u ní sestavenýho.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.