Zaslal: so září 30 2017, 7:34 Předmět: Repas autobaterie
Zdravím,
Mám tu 2 autobaterie. Jedna už nemá sílu nastartovat V8 a druhá se mi začala sama vybíjet.
Na netu jsem našel hodně videii jak ji vylejou a nalejou do ní destilku a sodu. A baterka jede.
Opravdu to tak funguje?
Nebo by pomohlo ji znova zalít kyselinou?
Je možné nějakou z baterek zachránit?
Oprava nemusí být ani dlouholetá.. stačil by mi klidně i rok.
Na videách sú aj iné chujoviny.
Jednu rozober a zistíš ,že sa to neoplatí...Účinok - ak vôbec nejaký - dlhodobí charakter nemá. Ekologicky zlikvidovať / podarovať záhradkárovi na občasné svietenie,tam kde nemajú elektriku / zberný dvor.
Jde o to, k čemu ty baterky chceš používat. Jako nějaký zdroj pro bastlení, kde je možnost trvalého dobíjení - snad. Asi by bylo dobré zjistit, jestli ty problémy nedělá jen jeden článek, ten odpojit a přemostit, jestli něco takového u moderních baterek je vůbec možné. Do auta - ani omylem.
Mohu posloužit svou příhodou:
Měl jsem v autu osm let starou baterku, v servisu mi říkali, že už přesluhuje, ale pořád fungovala, tak jsem ji tam nechával. Jednou jsem se vrátil domů z delší cesty, žádné problémy. Ještě jsem zajel do qelbu na nákup a zpátky jsem se nevrátil. Naštěstí mi ten odtah domů platila pojišťovna.
U starších aut jsem byl zvyklý, že baterka se se mnou postupně loučila, ale nikdy mne nenechala na holičkách, tahle odešla naráz. Ještě štěstí, že mi to neudělala, když jsem byl na té dlouhé cestě, to by se moje šrajtofle prohnula, moje pojišťovna ten odtah platí jen do určité sumy. _________________ Ve strojovně je voda a na palubě se tančí.
V r.2004 som si kúpil nové auto Xsara 1,4 benzín - baterku som menil v r.2015.... ale z tej "novej" rovnakej, nemám dobrý pocit. Už som musel dobíjať. Nabíjacia je sústava premeraná servisom a podchvíľou aj mnou - v poriadku
Zajímá mě ta oprava ohledně těch videí. Zda to tak opravdu může fungovat. Vylít a nalít. Soustava je v pořádku, ale co 3 roky tak kupovat baterku za raketu mi vadí.
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: so září 30 2017, 9:12 Předmět:
O baterii se líp starej (hlavně v zimě) a nemusíš ji co 3 roky měnit. Pokud to není úplnej shit. _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Nejsem lajdak. Když je dolevaci tak kontrolují 4x ročně. A dávám na nabíječku po doliti. Jinak baterky jedná přímo cejch mercedes. Výrobce nevim ale dává se do medouru a druhá BMW a nevydrzej
Založen: Feb 02, 2005 Příspěvky: 9923 Bydliště: Luhačovice
Zaslal: so září 30 2017, 9:47 Předmět:
Problém se jmenuje "bezúdržbové akumulátory".
Sice je nemůžete odzátkovat a dolít, jako ty staré, ale odvětrávací kanálky mají. A protože mají odvětrávací kanálky, voda se z nich při nabíjení tratí úplně stejně, jako u staré zátkové Akumy. A suché elektrody, jak známo, kapacitu nemají.
Až to překročí rozumné meze, horní suchá část článků se začne rozpadat, vodivý bordel padá na dno článku a postupně zespoda zvětšuje samovybíjení každého článku natolik, že auto s takovýmto, třeba plně nabitým akumulátorem po pár dnech, někdy dokonce hodinách už nenastartujete.
Mám postarší 55Ah Vartu, taky má být papírově bezúdržbová, ale víčko se špunty a odvětrávacími kanálky v nich jde šikovně vyloupnout.
Je v autě už osm, možná devět let, jednou za půlrok dolívaná jen vodou a před zimou, zpravidla začátkem prosince ji zase doleju a naplno nabiju. Pořád ještě můžu kdykoli i v mrazech přijít a spolehlivě startuju. Sice ne pětilitrovou V8, ale jde o podstatu. Nastartovat, dojet kam potřebuju, tam zase nastartovat a dojet domů. Kdykoli, nejen v příjemnějších měsících.
Podle mě jsou všechny záchrany a regenerace marné, pokud jste na aku kašlali pět let předtím.
Ty doby, kdy bylo v deskách ještě tolik materiálu, že i když ho část vypadala, tak šel ten kal ze dna vylít, vypláchnout vodou, nalít novou kyselinu předepsané hustoty a aku ještě další 3-4 roky šel, jsou minulostí..
Vrky, ne vždycky. Dvojité propláchnutí destilkou je nutný, pokud možno pod mírným tlakem a mezi separátory. Pak zkrat či svody kalem nehrozí. Dělal jsem to už mockrát a jen snad dvěma z mnoha se nepodařilo život zachránit.
Druhá věc je sulfatace, pokud necháte aku dlouho hluboce vybitý a ještě napůl suchý.
Desulfator se už bohužel nevyrábí, byl účinný, ale nebyl zájem jej vyrábět a prodávat - bylo třeba prodávat akumulátory, ne jim zachraňovat a prodlužovat životy...
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: so září 30 2017, 10:44 Předmět:
Kolda napsal(a):
Nejsem lajdak. Když je dolevaci tak kontrolují 4x ročně. A dávám na nabíječku po doliti. Jinak baterky jedná přímo cejch mercedes. Výrobce nevim ale dává se do medouru a druhá BMW a nevydrzej
Když jezdíš couračky, tj. od nastartování po chcípnutí <20km, je dobrý ji alespoň dvakrát do měsíce dobít, v zimě častějc, přičemž by se měla dobíjet ideálně při pokojový teplotě, protože s klesající teplotou klesá kapacita baterie a stoupá její vnitřní odpor. _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 34280 Bydliště: Bratislava
Zaslal: so září 30 2017, 11:31 Předmět:
Jazdim denne po meste 10 km do prace a 10 km naspat. Bateria Exide vydrzala 8 rokov a nikdy som ju nenabijal. Umrela nahle - prerusenie nejakeho spoja.
Za olovene platia celkom dobre v zbernych surovinach.
Založen: Feb 02, 2005 Příspěvky: 9923 Bydliště: Luhačovice
Zaslal: so září 30 2017, 11:38 Předmět:
MG, naprosto správně.
Zvláště v případech, že dotyčné přibližovadlo nemá 2x3W ledky na denní svícení a svítí se normálními světly. Takže pak:
2x5W parkovačky
2x5W SPZ-ka
2x5W koncovky
2x55W potkávačky
To jest trvalých deset ampérů zbytečné spotřeby, kvůli který musí být motor ve vyšších otáčkách, aby to vůbec bylo schopno ještě i trochu dobíjet aku.
Neboť žádný autoalternátor světa neumí dávat plný výkon už od nejnižších otáček.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32302 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so září 30 2017, 13:56 Předmět:
Autobaterka dneska vydrží dýl, než bejvávalo obvyklý třeba v šáde. Je to způsobený tím, že jednak auta mají mnohem silnější alternátory, protože už se u nich počítá s povinností denního svícení a taky mají mnohem víc komfortních, elektriku žeroucích vyfikundací - a druhak mají rychloběžný startéry s planetovýma reduktorama, který v daleko menší míře zatěžujou baterku startovacím proudem. Prakticky u nich neexistuje stav, kterej byl tak typickej pro starý šádyny - napůl vybitá baterka, auto odstavený přes noc u chodníku, ranní pokus o start zatuhlýho motoru - a startér s přímým záběrem do setrvačníkovýho věnce namáhavě táhne motor přes kompresi s odběrem z baterky 250-300A a u vyšších kubatur ten proud byl ještě větší. Odběr rychloběžnýho startéru je jen asi 60% takovýho starýho přímoběžnýho. Ty odběry přes 300A baterkám doslova vysávaly život, v šáde baterka 37 až 44Ah vydržela 4, maximálně 5 let - a to měla daleko tlustší desky než mají baterky dnešní. Už ve felině, nebo v upraveným favořiti (dal se koupit startér s rychloběžkou pro felinu, ale osazenej pastorkem pro věnec favořitě) vydržela jen trochu slušná baterka v pohodě 7-8 let - a to právě díky tomu, že nebyla rvaná na krev pomaluběžným startérem ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 02, 2005 Příspěvky: 9923 Bydliště: Luhačovice
Zaslal: so září 30 2017, 15:57 Předmět:
Jasně, nejhůř na tom byly zmrzlý karburátorový motory, co bylo nutné protočit i 4x, než se to chytilo nafurt
Kájo, to je ale tak trochu vyhánění čerta ďáblem - abych mohl namontovat mizernější baterku, tak narvu převodovku do startéru...Mně to zase trochu smrdí nějakým ojebem
Downsizing a cut-costing dosahuje nevídaných rozměrů
Když vemeš v úvahu, kolikrát za životnost toho motoru nastartuješ, tak si myslím, že to nezvládne jeden kus bez výměny za 100.000, jako u "klasických" startérů.
A alternátory, resp. jejich výkon už bude myslím na rozměrovým dorazu.
Z toho daného prostoru je těch 75-90A asi maximum. A to bude muset být ještě daný od motoru hodně do rychla, nebo přímo vysokotočkový motor. Takže zas ložiska, uhlíky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.