Založen: Oct 06, 2013 Příspěvky: 1326 Bydliště: Ostrava
Zaslal: po prosinec 11 2017, 7:38 Předmět: Vibrující motor - nápady došly
Pánové zkusím hodit dotaz i sem, na Audi fórum kam pravidelně chodím mi poradilo 0,0 člověka.
Mám Audi s motorem 1,8 20V 92kW. Co řeším už rok a půl jsou vibrace mezi 2000-2500rpm. Od vyšších otáček to mizí. Před tím rokem a něco to jezdilo bez vibrací, suprově. Pak se občas vibrace objevily, pak zmizely. Nakonec se usídlily natrvalo. Motor jede v pořádku, výkon jak by měl být, bez vynechávek, propadů výkonu, škubání. Provozní hodnoty ve VAGu všechny v normě. Adaptace směsi, průtok váhou vzduchu. Naprosto bez chyb. Vibruje to i na volnoběh, jde jenom o otáčky motoru. Je to jako když vibruje dýzl. Brní to do pedálů a je to nepříjemné.
1. spojka už nebyla nic moc, takže jsem nechal vyměnit celou sadu, bohužel dvouhmota. Radoval jsem se, že ty vibrace bude dělat dvouhmota, ale bohužel. Tak mi aspoň krásně funguje spojka.
2. všechny silentbloky motoru a hydrolůžka nové
3. výfuk v pořádku, letos jsem měnil katalyzátor, komplet všechna výfuková těsnění, všechny závěsy výfukové soustavy. Svody na motoru nejsou prasklé. Všechno těsní. Výfuk není přicpaný.
4. svíčky dle předpisu origo NGK, zapalovací modul v pořádku, nové VN kabely bosch a koncovky na svíčky taky Bosch
5. měnil jsem i čidlo otáček motoru, chcíplo. Šla tam Hella, to co se tam původně dávalo origo na montáži.
6. Veškeré podtlakové hadice a celý ten systém PCV odvětrání motoru je z nových dílů a funguje jak má. Motor těsní, nikde nesaje falešný vzduch a v motoru je podtlak.
7. škrtící klapka v pořádku, adaptace bez chyb a čistá. EGR ten motor nemá.
8. kompresní tlaky v motoru v pořádku - 12-14bar. Pořád je to v toleranci.
9. napínák plochého řemenu je nový, alternátor nemá volnoběžnou spojku a ložiska má v pořádku.
10. zkontroloval jsem nastavení rozvodů motoru - vše sedí na značky jak má být. Značky na řemenicích i na vačkách jsou tam kde podle ELSY být mají.
11. pro klid duše jsem vyměnil celou sadu vstřikovačů za repasované. Původní sice měly průtok stejn, stejný tvar paprsku a neviděl jsem že by nějaký prosakoval. Ale tak přehodit vstřiky je tam snadné.
12. voda v oleji není a ani to netlakuje do vody nebo že by z ní byl cítit výfuk. Nemyslím si, že bych měl prasklinu v hlavě motoru.
13. teplotní čidla taky vyměněné - origo díly.
14. vyměnil jsem i řemenici s tlumičem torzních kmitů - bez efektu.
V podstatě jsem ještě na tom motoru nedělal jedině rozvody. To mě čeká na jaře, už to na km dobíhá.
Motor nechrastí, necvakají hydroštely, běží na volnoběh pravidelně. Auto jezdí na LPG a jeden den v týdnu vždy na benzín. Jezdím buď na N95 s VIFem a nebo tam natankuju plnou Vervy100. Olej měním pravidelně, všechny filtry k tomu.
Zvláštní je, že vibrace skoro zmizí, když je auto ohřáté jízdou a nechám ho třeba půl hodiny odstavené. Jako by se tam něco ohřálo kolem motoru a přestalo to. Pak se rozjedu, ono to vzduchem ochladne a zase pomalu začnou vibrace vzrůstat. V létě když byly vedra a auto stálo na slunci rozpálené, tak i to občas stačilo aby vibrace skoro zmizely.
Už jsem z toho prostě jelen můj mechanik jen krčí rameny a říká že do toho zbytečně valím peníze, že to je starý auto. Jenže já mám rád věci v pořádku.
Pedály jsou nějak mechanicky spojené s motorem? Tím nemyslím lanka nebo kabely. Pokud ne, tak nevidím důvod k vibracím pedálů. Nemůže to dělat ABS?
Nemůže pulsovat podtlak? Vadná baňka podtlaku? Vývěva?
Založen: Oct 06, 2013 Příspěvky: 1326 Bydliště: Ostrava
Zaslal: po prosinec 11 2017, 8:05 Předmět:
Pedály jsou na přepážce, s motorem je spojený bowdenem jenom pedál od plynu. Vývěvu to nemá, stačí podtlak z motoru do posilovače skrze ejektorovou pumpu systému PCV (zvyšuje podtlak).
ABS bez vady, funguje jak by mělo. Pro seřizování LPG jsem jezdil s diferenčním snímačem podtlaku sání/tlaku LPG za reduktorem a nebylo tam ani známky po pulzaci nebo nepravidelnosti.
Založen: Nov 28, 2004 Příspěvky: 1806 Bydliště: pod Black Mount
Zaslal: po prosinec 11 2017, 8:50 Předmět:
Motor skoro po GO a dělá to pořád, tak to je na nervy. Pokud jsou vibrace rázu jen jednoho válce že občas kopne, nebo se to chová jako rozhádaná jawa 350? Jestli motor koktá odhadoval bych to na rozvody. Nezávidím ti to, lezeš po tom jak čuchací pes a nic nenajdeš.
Založen: Sep 05, 2004 Příspěvky: 1035 Bydliště: UL
Zaslal: po prosinec 11 2017, 9:13 Předmět:
modely Audi neznám, neuvádíš ročník, ale mám dojem že některé měly problémy s přesuvníkem anebo není něco s vyvažovací hřídelí ? (jestli to tvůj motor má )
Založen: Oct 06, 2013 Příspěvky: 1326 Bydliště: Ostrava
Zaslal: po prosinec 11 2017, 9:17 Předmět:
Je to jak nevyvážená hmota, prostě jako když vibruje mobil nebo cokoliv jiného co má za úkol vibrovat. Do 2000rpm v podstatě nic, pak aplituda vzrůstá na maximum někde mezi 2000-2500rpm pak dále už strmě klesá. Od 3000rpm v podstatě nic. Na dálnici točím 3700-4000rpm, tam je to v cajku. Ale jezdit po městě to je vibrátor, otrava.
O víkendu jsem měnil olej, filtry, palivové hadice z nádrže (po 20ti letech od výroby už byly popraskané). Zespodu jsem se na všechno koukal, nikde se nic neopírá. Dokonce jsem zkoušel i povolit spojku výfuku mezi katalyzátorem a středním tlumičem, abych snížil protitlak a zkusil jestli to nemá na něco vliv. Aji sem odpojil trubku přímo a nechal to prdět bez tlumiče. Kromě zvuku jak V8 na volnoběh to nemělo nijak vliv. Dokonce ani složení směsi se nezměnilo. Lambda jenom upravila regulaci o cca +2%. Vibrace pořád.
Uvažoval jsem nad snímači klepání, ale regulace předstihu podle popisu v ELSE pracuje v otáčkách >2500rpm a zatížení motoru musí být vyšší než 6,5ms nebo 7,5ms (nevím co to je přesně za jednotky pro zatížení, možná to bere vstřikovací časy).
Mám i druhou ECU pro moje auto, jenom má trošku novější verzi FW a pár dodatečných HW úprav od výrobce. Jinak je to pořád Motronic 3.2 - beze změny. Jede to pořád stejně.
Ten motor je narozdíl od pozdějších verzí primitivní. Pevné hliníkové sání beze změny délky sacích kanálů a napínák řetězu vaček není stavitelný, neumí změnu časování sací vačky.
Ještě jak jsem o víkendu na autě dělal, tak jsem při výměně vstřiků koukal i na stav sacích ventilů. Normální tenký povlak karbonu, nic hrozného.
Založen: Oct 06, 2013 Příspěvky: 1326 Bydliště: Ostrava
Zaslal: po prosinec 11 2017, 9:34 Předmět:
Inu proč ne, dotaz jsem tady psal proto že můžu trpět provozním slepotou. Běhám kolem motoru a nevidím něco co na mě doslova bliká.
Akorát ty snímače jsou tam dva a k jednomu je přístup na kompletní sundání sání, k druhému na sundání sání a alternátoru Respektive asi bych je dostal dolů, plochý klíč tam dostanu. Ale nedostanu tam pak momenťák.
Škoda že neznám tabulku předstihu, ale 37° předstih na otáčky v částečném zatížení cca 2500rpm mi přijde celkem dost. Snímače jsem kdysi zkusil odpojit, výsledek byl akorát ten, že to skočilo do nouzáku, předstih snížilo na minimum a skoro to nejelo.
EDIT. jinak ještě dopřesním - vibrace jsou tam pořád, po plynem, na rovince, nebo když brzdím motorem (v té době do něj nejde palivo, vstřikovače ukazují 0,00ms).
Jo a je to A4 B5 rok 96, stará vrána 250tkm ale pořád v cajku auto. Spotřeba oleje 0,1-0,15l/1000km a to mi dost prosakuje gufero na klikovce pod přední řemenicí. Bude se měnit, jak budu dělat rozvody.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19887 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: po prosinec 11 2017, 10:29 Předmět:
Jestli motor vibruje i při brždění motorem, kdy do něj nejde palivo, pak zbývá nějaká nevyvážená rotující hmota nebo rozvody.
Jo, a předstih přes 30° už prakticky postrádá smysl, jestli ten motor nehoníš přes 6000 otáček. Větší úhel už při nižších otáčkách stíhá kopat "proti pístu"...
Založen: Oct 06, 2013 Příspěvky: 1326 Bydliště: Ostrava
Zaslal: po prosinec 11 2017, 10:41 Předmět:
Není to TSI motor. Normální nepřímý vstřik, 20ti ventil. Jako 1,8T ale bez turba. Kód motoru ADR. Rozvody se budou dělat, ale jak říkám značky sedí. Není to skočené.
Vibruje to pořád. V podstatě ty vibrace s autem uvnitř duní, vzadu na 5tých dveřích mi rezonují plasty.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6Další
Strana 1 z 6
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.