Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 6092 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: po prosinec 25 2017, 20:13 Předmět: Výber jazdenky
Téma je dosť od elektra, tak sem celkom nepasuje. Keď, tak ma vyhoďte. Všimol som si, že sú tu borci znalí problematiky, tak som si dovolil. Asi by to mohlo zaujímať viac ľudí, pravda, ak na to tu natrafia.
K veci.
Kúpil som haťapku, predtým som mal Favorit, to už viete. Sprvu všetko zle, už si zvykám. Stále mi ale vadí, že pri rozjazde musím dosť vyšliapávať a potom počúvam hukot "vysávača". Teplotu oleja už neriešim, pri mne sa sotva stihne zohriať. Auto potrebujem málokedy, tak by som mal byť spokojný a čušať, ale červík hlodá a tak pozerám bazary. Nepracujem v servise, takže nemám prehľad a tak dosť tápem. Tak na začiatok "jednoduchá" otázka: Ak chcem malé auto s lacným servisom (pravda ceny dielov idú ruka v ruke s ich výdržou, že áno), mám sa držať koncernu VW, alebo môžem ísť ďalej? Z koncernu by to bola Fabia 1,4, 50kW a viac, Golf 4 a možno Polo. Ďalej sa mi páči Renault Clio ll, ale ten asi kvalitou nehviezdi. Z Citroenu asi len Saxo a potom niečo z Fiatu a ďalej neviem. Peugeoty vraj za veľa nestoja.
Veľmi dobré auto je vraj Mitsubishi Colt 1,3. Ale postráda otáčkomer a ten ja chcem. Honda Civic má zase hlúpo umiestnenú radiacu páku.
Tak ak by mal niekto chuť sa podeliť o vedomosti / skúsenosti.
Na okraj. Neviete niekto, čo u HTP generuje ten vysávačový hukot? Googlil som, ale jeden tvrdí to, iný iné.
Jo, skoro som zabudol. . Prajem pekné, príjemné, pohodové sviatky.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33071 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po prosinec 25 2017, 20:33 Předmět:
Duvsan napsal(a):
Téma je dosť od elektra, tak sem celkom nepasuje.
....
.... Neviete niekto, čo u HTP generuje ten vysávačový hukot? Googlil som, ale jeden tvrdí to, iný iné.
....
Na vině je přímo samotný HTP - ten motor bez vyvažovacího hřídele se prostě takhle chová ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: po prosinec 25 2017, 21:47 Předmět:
Tak to natoč, nebo aspoň nahraj zvuk, ne?
Jediný, k čemu je HTP dobrý, je vyhodit závažíčko a spojit tyhle 2 rádoby motory v jeden celek - na 2.4i V6 24V. Sice to stejně bude mít prd výkon, ale aspoň se tomu bude moct říkat motor.
Jak si TOHLE může někdo DOBROVOLNĚ koupit?! Nejede to, chlastá to (hlavně při vyšších rychlostech, kdy tomuhle vynálezu navíc rychle dochází dech), zvuk to má příšernej.
Škoda, že Una od FIATu, ty z osmdesátek, už sežral zub času a koroze - takový auto bych Ti doporučil. Měl jsem patnáctistovku s jednobodem, 55kW. Začaly se vyrábět v době, když jsem byl takhle →.← malilinkatej .
Jak to bylo lehký, tak to i s malým výkonem trhalo asfalt, maximálku to moje mělo lehce nad 180km/h, z nuly na kilo za ňákejch 10s.
Bylo to fakt živý auto, mělo duši, bylo cejtit, že to je italskej hřebec, jen poněkud zakrslej. A teď pozor - i když jsem mu dával strašný čoudy, motoru to evidentně moc nevadilo (vyřadil jsem ho s těžkým srdcem po 320kkm, když bylo příliš shnilý; do tý doby stačilo mimo jiný natahat z lesa desítky tun dříví, dokonce jelo 5km s o šutr na polní cestě proraženou vanou, tedy bez oleje, a dojelo s motorem v pořádku), vzalo si na silnici maximálně ani ne 9l/100km s ultratěžkou nohou, když jsem si ji nadlehčil, při jízdě povětšinou mimo město si na 100km vzalo 5l. Uvnitř bylo docela prostorný, do kufru se taky ňákej nákup vešel, řízení šlo i bez posilovače zlehka, potíže mu nedělal ani sníh, ani terén, i v tuhým mraze startovalo dobře. Hm, škoda, že už není
Škoda, že jsou minulostí… _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Naposledy upravil MetalGod dne út prosinec 26 2017, 0:47, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Mar 12, 2008 Příspěvky: 3047 Bydliště: Považie - Vorošilovo
Zaslal: út prosinec 26 2017, 0:36 Předmět:
Ak som dobre pochopil, hľadáš novú jazdenku a pýtaš sa nás, čo Ti odporúčame. Je tak? Ak áno, tak Ti teraz odpovedá ,,profík" posledných 20 mesiacov, ktorý riešil to isté... Keď som prišiel o svoju Fiestičku 1,3 r.v.1996, ktorej VIN a aj spodok zhrdzavel (dovoz z Nemecka, čo som sa dozvedel až neskôr, že na toto treba dať, pri dovoze z krajiny ,,nemých" bacha...) tak, že cez STK to neprešlo ani po známosti, ani to nik už nechcel vyvárať, tak som ju odviezol na kovový cintorín a začal hladať náhradu. Tiež som hladal niečo malé (bo nemám koplexy a parkovanie, najmä pozdĺžne, je tu u nás problém), tak som začal pátrať. Samozrejme, v prvom rade Fiestu s 1,3 motorom, lebo tá má rozvodovú reťaz, čiže o jeden problém menej a mal som skúsenosť (8 rokov, model 1996) aj s cenou nahr. dielov. Ceny nízke, ale najmä, bola spoľahlivá. Potom motorizácia: Benzín, lebo približovadlo mi slúži väčšinou na presun do práce (10km - ta, a 10km späť).
Moje rady:
- začni sledovať internetové bazáre: Autobazar.eu a Bazoš sekciu autá.
- zadaj si tam parametre svojho regionu, okruh, z ktorého si ochotný autíčko kúpiť
- na autobazar eu daj vyhľadávať podla dátumu, tak môžeš klikať často, uvidíš tie novo prijaté inzeráty na prvom mieste a nemusíš listovať ďalej
- vy.eb sa na ,,aaa.", tí síce udávajú, že vozidlo je v Tebe vybranej blízkej pobočke, ALE: Nie je to pravda A ak si myslíš, že tá ich udávaná cena je konečná, tak na to zabudni! U nás si ešte za vybavovačky, pri platbe v hotovosti, prirátavajú 200 - 300€
A teraz to hlavné:
Ak si si už nejaké auto na inzerátoch našiel, vyberaj iba z tích, kde je aj fotka. A nie len 1-2 a ešte o 180stupňou otočená....
-Ak je na foto aj ŠPZ,prípadne inzerent udáva VIN, tak si over históriu vozidla na STK (strýco Google..), kde uvidíš aj kilometráž a budeš napr. prekvapkaný, že v inzeráte je :Kúpené ako nové v SK. Tam napr. zistíš, že aj keď autíčko má už 15 rokov, ale u nás absolvovalo iba 1 -2 STK. Na tom výpise, čo sa Ti zobrazí pri kontrole cez ŠPZ, je aj VIN a to daj do preverenia KO (Kontrola originality, ktoré každé auto pri dovoze musí absolvovať). Budeš často prekvapený...
A ak už sleduješ iba nejaké konkrétne modely, zadaj si do vyhľadávača celosvetového šmíraka googla: typ, ročník, pomlčka, skúsenosti. Na prvých odkazoch Ti vyjdu recencie jazdeniek, napr. v autorubrik.sk , alebo cars.cz. Môžeš si prečítať aj názory na iných fórach, ale, to by si si nekúpil už vôbec nič (jedine bicykel... ). Príklad: (mimochodom, mne sa páči Megane, ale tá recenzia stojí za to. Dvaja majiteľia Megana, kamaráti, mi tú recenziu aj potvrdili... ). :
http://www.autorubik.sk/clanky/fiat-punto-ii-typ-188-1999-2005-recenzia-a-skusenosti/ http://www.autorubik.sk/clanky/citroen-saxo-1996-2003/ http://www.autorubik.sk/clanky/ford-fiesta-2002-2008-recenzia-a-skusenosti/ http://www.autorubik.sk/clanky/renault-megane-ii-x84-2002-2008-recenzia-a-skusenosti/ http://www.autorubik.sk/clanky/renault-clio-ii-od-1998-recenzia-a-skusenosti/ http://www.autorubik.sk/clanky/peugeot-206-1998-2010-recenzia-a-skusenosti/
Mimochodom, uvažoval som tiež nad Punťom a Cliom Storia, nakoniec sa mi zadarila Fiesta 1,3...Peugeot je dizajnovo nadčasový, je to pekné auto aj dnes, ale tá ich ,,modernizácia" páčiek pod volantom - kolega mal model 2002, oprava páky smeroviek ho stála 90€, jeho kamaráta, ktorý má model 2004 už táto sranda stála 350€, ma totálne od ,,Pažouta"odradila.
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 6092 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: út prosinec 26 2017, 1:43 Předmět:
Ďakujem za varovania. Škoda, že v tých testoch nie sú údaje ako kvalita povrchovej antikoróznej úpravy, pocit z točenia volantu - či nepôsobí asi ako miešanie pudingu a odozva motora na plynový pedál - to býva občas.
Páčku prepínania svetiel a podobné elektro drobnosti by som možno zvládol i sám. Viac sa bojím vybitých čapov a pod. Páčil sa mi Peugeot 206, počítal som a dozvedel som sa, že je to zgerba. Neskôr som sa dozvedal, že Frantíci v tomto celkovo za veľa nestoja. Ceny dielov sú tiež vyššie ako u Škodovky. Tak Peugeot som predbežne vynechal, aspoň zatiaľ. Ford vraj šetrí práve na povrchovej úprave, takže taktiež.
Ako sa pohybujú ceny dielov u Fiata? Renault by myslím mal byť v pohode.
To je práve to, že nemám prehľad o servise.
Ak je toto bez korózie, tak by som asi nemal váhať. Ale na STK by sa asi ošívali. Možno radšej toto. Ale či by to bolo zlepšenie oproti haťapke ... a možno áno.
MetalGod, taká hrôza tie trojhrnky zase nie je. Je to mestské vozítko (nie diaľničný stíhač) a tak sa naň treba dívať. Odpich má kupodivu dosť dobrý a kultúra jazdy je celkom na úrovni. Vadí mi to vyšliapavanie plynu pri rozbehu a ten hukot vysávača. Tiež by potešila promptnejšia odozva na plynový pedál. Inak za jazdy keď si pustím rádio (čo málokedy i po výmene výškačov), tak úplná spokojnosť.
Založen: Sep 21, 2008 Příspěvky: 466 Bydliště: Jižní Morava....
Zaslal: út prosinec 26 2017, 3:15 Předmět:
misto fabie bych ti zkusil poradit se podivat po krátke feliciji od 1998 vyše v motorizaci 136 M připadně i po jednobodu rozhodně motoricky jako mestke auto je to nezmar kdyby nehnily byli by furt suprové občas se pekne nezhnile kousky daji sehnat za docela rozumne penize ceny nd lidové a dost oprav zvladneš i svépomoci spotřebově z kombi jezdim kolem 6.5 litru ethanolu dalku 260 km po meste trochu vyše ale mam kombi je delši
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: út prosinec 26 2017, 5:08 Předmět:
Takže, soudě podle modelů, to je pro manželku, jo?
Nerad to říkám, ale z osobní zkušenosti můžu doporučit ❬|❭ Mégane Scénic/Scénic Ⅰ.
Nikdy jsem to neměl, ani nechtěl, má to matka, jednašestku. Nelíbí se mi, má to zvuk jak starej mixér zapnutej v plechovým sudu, je to francouzský a ne zrovna pro chlapy (i když jsou ženštější, na který třeba odkazuješ; teda kromě nemastnejch a neslanejch unisex fóbií bez chuti a zápachu), ALE:
+ Jede to a má to i odpich. Na atmosférickou osmiventilovou jednašestku z druhý půlky 90. let to jede a spotřeba je rozumná
+ Kastle je z dobrýho materiálu, nechce se jí moc hnít
+ Je to odolný a spolehlivý. Jezdí s tím matka, přesto však není sežraná spojka, převodovka má všechny zuby, silentbloky taky nejsou utržený, z motoru nevystřelily písty
+ Dobrý na transport důchodců. Protože se do toho leze skoro jak do autobusu a sedí se tam jak na židli (oproti mýmu Mondeu, který je nízký a který mi zpočátku furt dávalo při prolejzání dveřma pohlavek )
+ Je z něj dobrej výhled, má taky krátkej a skosenej čumák, takže i dopředu dobře vidíš
+ Nepotřebuješ kouřový skla, aby na Tebe nebylo vidět; nemusíš se stydět za to, že v tom sedíš (jako třeba ve Smartu)
+ Má docela velkej kufr
+ Díly jsou levný
+ Má 4 válce
Je to francouzský a Francouzi se furt musej v něčem za každou cenu lišit. Tady naštěstí ne v designu, protože co ty jejich vařenejma žábama a slimákama zfetovaný palice kolikrát vyploděj… Ale:
- Zpátečka není doprava a dozadu, ale k sobě a dopředu
- U tý jednašestky je mezi motorem a chladičem spousta místa. Nepochopím, fakt nepochopím, proč musej bejt alternátor se startérem zašitý vzadu, startér navíc ne nad převodovkou, aby se k němu dalo dostat, ale směrem k motoru
- Kdybys hledal baterii, tak ji najdeš u spolujezdce pod sedačkou
- Aby ses dostal na ruční brzdu, protože jsou sedačky vysoký, musíš se docela předklonit, nebo mít ruku jak Saxana
P. S.: Jakej je rozdíl mezi čtyřtaktním čtyřhrnkem a tříhrnkem? Usekni psovi packu a uvidíš, jak bude se třema běhat. _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33071 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út prosinec 26 2017, 10:09 Předmět:
Já bych fóbliji s trojhrncem zas tak úplně nezavrhoval - ale vzhledem k výkonům a spolehlivosti bych šel do "dvojkový" s výkonovou variantou 51kW. Tam už jsou vychytaný motorový vrozený nemoce včetně jinýho zavěšení motoru, takže ten zvukovej projev aspoň uvnitř je mnohem přijatelnější, než "vžííí! vžíí! vžííí!" jedničkovýho agregátu.
Jako plus fóblije proti Talošskejm autům dám rozhodně spolehlivější zimní provoz (Taloš se obecně bojí naší zimy a nemá ji rád), proti žabožroutskejm autům pak přesnost zpracování a dostupnost ND - zas obecně žabožrouti jsou jak marseilská štětka "navrch huj, vespod fuj" - voháknutá, navoněná s perfektním mejkapem - ale má pos.raný spoďáry ...
Jsou samozřejmě výjimky, ale spíš u těch větších kchárů - takovej Josef "kovar" jezdí už několik let ropáka Espace dvoulitra a nemůže si ho vynachválit, jenže to je kára jak pohřebák ... a ty chceš něco malýho. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Keď že skoro každý deň robím s autami tak tiež niečo napíšem .
Každé auto je niečím špecifické.Na jednom je dobré to na druhom to .
Veľa ľudí si vyberá auto podľa krásy a nie úžitku. O každom aute sa dá niečo napísať. Výrobcov však ale zaujímajú zisky z predaja a nie ich možnosti ako si auto udržať aj po pár stotisícoch km. Treba si uvedomiť že životnosť auta je len 150000km udávaná výrobcom ! Potom má končiť v kovošrote . No samozrejme jazdí to aj ďalej len náklady na predĺženie životnosti stúpajú . U každej značky a modelu iné .
Ak si chceš kúpiť jazdenku tak si nájdi nejakého dobrého automechanika a poraď sa s ním. Poprípade pozvi ho ku kúpe auta možno ti tam poradí.
Ale na tebe je aby si si vybral typ a model . Uvažuj nad tým ako to auto využiješ a na aký dlhý čas . Potom pozri crash testy a recenzie.
Ono ľudia sa tešia vätšinou z auta dvakrát .
Prvý raz pri kúpe a druhý pri predaji .
PS: Ja osobne by som sa značke Škoda a aj koncernu VW úplne vyhol.
A ak by som si mal kúpiť jazdenku na zhruba také využitie ako si uviedol tak by som bral benzín Renault Thalia 1,2. Ostatné Renaulti (Megám ,Clio, Modus) stoja za h...o. Problémy s elektrikou a motormi. A ešte k tomu hnijú. Hlavne tie čo doviezli z D.
Renault Thalia 1,2 nehnije, má veľký kufor a do okruhu 200km jazdy denne aj pohodlné. A údržba je úplne primitívna. Susedovi som poradil pred pár rokmi a okrem výmeny oleja, filtrov, rozvodu, sviečok ktorú som mu robil ja žiadna závada sa za tie roky nevyskytla . SAXO je na tom podobne len je menšie. Zaujímavý bol diesel v Saxe z rokov 96 tam si nešiel vybehať plnú nádrž . Jednoduché čerpadlo a vstrekovače. To sa už ale dnes kúpiť asi nedá.
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 6092 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: út prosinec 26 2017, 13:59 Předmět:
Tak som sa dozvedel, že vyberám pohľadom ženy. No asi nie som žiadny tvrďas. Auto má byť len pre mňa.
Mègane Scenic 1,9dTi má otec. Nechcem. Nepáči sa mi z vnútra, nevidím pred sebou kapotu a radšej budem mať zadok nad vozovkou, aspoň si užijem jazdu. Navyše, skús v tom vymeniť objímku na žiarovnu v pravom prednom svetlomete. Ledva tam vojde jedna ruka a kábel von nevytiahneš. No a baterka pod sedadlom? To už čo bolo za nápad? Počítali s výdatným vetraním? Nie. A hnije i on, fľakujem ho (rozstreky).
Poznám mechanika a ten mi práve povedal, že Thalie nie, že to vyrábajú nejak v spolupráci s niekym iným či ako. Asi ako keby Škodovka vyrábala v spolupráci s Poliakmi. Možno je proti nim navezený, neviem. Ale nepáčia sa mi kvôli kufru, podobne ako istý model Fabie, tie na pol ceste k sedanu.
Fiat chápem že je poruchový?
Talian čo má s našou zimou? Hrdzavie? Elektronika (kontakty)?
Mne sa asi najviac pozdával Golf 4, 1.6l, z AAA. Keď koncern nie, Fiat nie, tak mi zostáva asi len bicykel. Len ma netočte na Kórejca a už vôbec na Japonca.
Sumárne mi zatiaľ podľa vášho vychádza Fabia a Saxo. Vymeniť jedničkovú haťapku za dvojkovú, no to neviem. Musel by som sa v tom povoziť. Saxo keby vzadu nemal torznú tyč, ale klasické pružiny.
Asi si za čas nechám, čo mám. Jazdiť sa s tým dá.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3 ... 26, 27, 28Další
Strana 1 z 28
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.